Nová generace MINíků vítá mezi své řady nejsilnější model – John Cooper Works. Hatchback, který je fakt „hot“ dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 230 koní, tomu odpovídající podvozek a brzdy. Na výběr budou dvě převodovky – manuální a samočinná.
V současné nabídce hatchbacků MINI, ať už se 3 či 5 dveřmi, je nejsilnější model Cooper S (2,0 l, turbo, 141 kW, 280 Nm). Seznam příplatkových dílů, který je u MINI hodně široký, zahrnuje některé optické prvky z řady John Cooper Works. Příští rok však MINI uvede na scénu plnohodnotný model John Cooper Works. Koncept JCW byl představen letos v lednu na autosalonu v Detroitu a na tom samém místě bude veřejnosti představena i sériová verze v roce 2015. Fotky a technická data vám přinášíme už nyní.
Bodykit JCW je do velké míry shodný s modelem Cooper S – průduch v přední kapotě, výrazný přední nárazník s charakteristickou mřížkou, avšak u modelu JCW bez mlhovek, spoiler na třetích dveřích a koncovky výfuku umístěné uprostřed zadního nárazníku. John Cooper Works poznáte však podle jiných prahů, pochopitelně také podle 17“ či 18“ kol v designu JCW a červených brzd Brembo. Vodit tohoto Miňase budete skrze sportovní volant s červeným prošíváním, přičemž budete usazeni ve sportovních sedadlech kombinující kůži s alcantarou.
Motor: přeplňovaný čtyřválec 2,0 l
Výkon: 170 kW/231 k (dříve 155 kW/211 k)
Maximální točivý moment: 320 Nm v rozmezí 1250 – 4800 ot./min.
Převodovka: 6stupňová manuální nebo 6stupňová automatická
Akcelerace 0–100 km/h: 6,3 s (manuál), 6,1 s (automat)
Maximální rychlost: 246 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1205 kg (manuál), 1220 kg (automat)
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,7 l/100 km (manuál), 5,7 l/100 km (automat)
Názor TopDrive
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.O jízdních vlastnostech nás už přesvědčilo mnoho modelů MINI, včetně verzí John Cooper Works, stačí nahlédnout do našich redakčních testů. Naposledy jsme vyzkoušeli novou generaci MINI v provedení Cooper. Na nové JCW se už teď těšíme. Vypadá skvěle a doufáme, že tak bude i jezdit. Nad převodovkou nepřemýšlejte, automat bude sice fajn, ale tohle auto má mít manuál, co na tom, že akcelerace je o něco málo horší, stejně jako spotřeba. Mechanický samosvorný diferenciál tento model nedostane, JCW bude mít mezi předními koly opět elektronickou špéru.