reklama Suzuki

Změn, které Éčko prodělalo, je tolik, že by to stačilo na nový model. Přitom je to jen mezigenerační facelift verzí sedan a kombi. Inovace se dotkly vzhledu, některých motorů, výbavy a bezpečnostních prvků.

Vzhled

Třída E prodělala klasickou front-end plastiku, tedy změnu předních a zadních partií, které se dotkly světel, nárazníků a masky chladiče. Světlomety částečně využívají LED technologii, za příplatek jsou k mání plné LEDky. Tato technologie se nevyhnula ani zadním světlometům. Masky chladiče jsou nyní dvě – pro verzi Elegance se třemi vodorovnými mřížkami a hvězdou na kapotě, naopak verzi Avantgarde charakterizuje velká hvězda v masce chladiče. Palubní desky prošla drobným omlazením, kde mezi nejpatrnější prvky patří jiné výdechy ventilace s analogovými hodinami. Dle slov Mercedesu by posádku měly obklopovat kvalitnější materiály.

Motor

Mezi motory mají největší zastoupení přeplňované čtyřválce spalující, resp. spíše usrkávající benzín či naftu. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem ECO start/stop. Přímé vstřikování paliva poslední generace se dostalo i do čtyřválců, kde základ tvoří model s označením E200, tedy 2,0 turbo s výkonem 135 kW (184 k) a 300 Nm. Stejný motor s parametry 155 kW (211 k) a 350 Nm nese označení E250. Tyto motory mají shodnou kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 km.

Naftové jednotky začínají u E200 CDI, dále pokračují modelem E220 CDI, E250 CDI atd. Tyto čtyřválce s výkonem od 100 do 150 kW (136 až 204 k) si vystačí s méně jak 5 litry nafty na 100 kilometrů. Zajímavý model nese označení E300 BlueTec Hybrid, což je čtyřválcový dieselový motor spojený s elektromotorem. Parametry výkonu a točivého momentu činí 170 + 19 kW a 500 + 250 Nm. Se spotřebou 4,1 l/100 km je to nejen nejekonomičtější třída E, ale celkově vůz vyšší střední třídy. Manuální 6stupňová převodovka je standardem slabších motorizací, připlatit lze za automat 7G-Tronic Plus, který je jedinou volbou pro šesti a osmiválcové modely.

reklama Isuzu

Podvozek

Pro novou třídu E-Class jsou v nabídce čtyři druhy podvozku:

  • Na pohodlí zaměřený Direct Control – podvozek se selektivním systémem tlumení je standardní pro základní model a verzi Elegance.
  • Sportovně konfigurovaný Direct Control – podvozek se selektivním systémem tlumení je o 15 mm nižší. Standardně instalován do verze Avantgarde.
  • Snížený sportovní podvozek je k dispozici se sportovním paketem exteriéru a AMG sportovním paketem.
  • AIRMATIC – vzduchové odpružení s elektronicky řízeným systémem tlumení je dodáván jako standard pro V8 modely. Kombík je vybaven vzduchovým odpružením zadní nápravy s nivelačním systémem.

Bezpečnost

Mezi hlavní highlighty bezpečnosti patří Stereo Multi-Purpose Camera umístěná ve vnitřním zpětném zrcátku. Ta je jakýmsi řidičovým třetím okem sledujícím vzdálenost 50 metrů před vozidlem s úhlem záběru 45 stupňů. Kamera rozpoznává překážky a chodce, čímž upozorňuje na možné kolizní situace. Standardně je třída E vybavena Collision Prevent Assist, tedy na systému založeném na radaru a adaptivním brzdovém asistentu. Ten pomáhá výrazně snížit riziko nárazu do vozu jedoucího před vámi. Dalším prvkem standardní výbavy je Attention Assist hlídající únavu a nepozornost řidiče. Systém nabízí nastavitelnou úroveň citlivosti.

Infotainment

Standardem je rádio s označením Audio 20. To je vybaveno tunerem, MP3 a CD přehrávačem a USB zásuvkou v loketní opěrce. Vše zobrazuje barevný TFT displej s úhlopříčkou 14,7 cm. Bluetooth lze také připojit. Za příplatek můžete mít CD měnič na 6 disků, navigace Becker Map Pilot či Comand Online multimediální systém s větším displejem (úhlopříčka 17,8 cm). Systém umožňuje zákazníkům surfovat na webu, je-li vůz v klidu. Integrované aplikace zahrnují Google ™ Local Search, počasí a zařízení pro stahování tras, které byly dříve nakonfigurovány na PC pomocí Google Maps a předá je autu. Kromě toho jsou zde aplikace Google ™ StreetView stejně jako Google ™ Panoramio.