V dnešním světě je málo jistot. Voda je mokrá, nebe je modré a Mercedes-Benz stále vyrábí třídu G. S jakými změnami vstoupí G do svého 33. roku života? Jisté jsou i dvě verze AMG!

Možná to nevíte, ale dinosauři nevymřeli, respektive ne zcela. Dva druhy přežily dodnes a těší se výbornému zdraví. Jaké to jsou? Land Rover Defender a Mercedes-Benz třídy G. Zatímco Defender si udržel svoji „pracovní“ strohost, G-wagen prodělal transformaci z armádního vozidla do luxusního offroadu. Pravdou je, že vzhledově se současné géčko od modelu z roku 1979 téměř neliší. Design géčka je nesmrtelný jako samotné géčko. Do géčka sice vstoupil luxus, ale schopnosti teréňáka dané žebřinovým rámem a tuhými nápravami zůstaly. Dnes se géčko nabízí ve dvou provedeních – Professional, tedy pracovní vůz vhodný pro lesníky či horskou službu, a luxusní civilní model, který lze mít ve verzi kabrio a jako pětidvéřový model. My se budeme samozřejmě bavit o civilu.

Spočítat všechny jednotlivé modernizace a změny v průběhu 33 let výroby je téměř nemožné. Obecně můžeme říci, že na géčko postupně přišly čiré světlomety s xenony, kulatější nárazníky, měnily se také designy kol. Uvnitř se střídaly volanty a budíky podle toho, co měl Mercedes-Benz zrovna po ruce pro ostatní modely. Palubní deska zůstávala dlouhou dobu beze změn, občas přibylo nějaké to tlačítko a v posledních letech i navigace. Pod kapotu přicházely motory vždy podle aktuální nabídky výrobce.

Modelový ročník 2013 – diskrétní venkovní úpravy a zcela nový interiér

Plastika exteriéru zahrnuje LED denní svícení, nová vnější zpětná zrcátka a opět nějaké to vyhlazení vrásek na náraznících. Uvnitř se ale udály velké změny. Přístrojová deska a středová konzola byly zcela přepracovány, nicméně tradiční madlo před spolujezdcem bylo zachováno. Kaplička přístrojů zahrnuje nové budíky a barevný TFT displej. 


Autor: Mercedes-Benz

G 500

Mnoho ovládacích prvků bylo přejato ze současných (moderních) Mercedesů, což géčko jednoznačně osvěžuje. Ve středu palubní desky je velký barevný displej zobrazující systém COMAND Online a navigaci. Ve výčtu standardní výbavy dále nalezneme DVD měnič a hlasové ovládání LINGUATRONIC a Bluetooth připojení. Na palubní desce jsou pak tři nejdůležitější tlačítka třídy G – jedná se o uzávěrky jednotlivých diferenciálů.


Autor: Mercedes-Benz

uzávěrky diferenciálů

Mohlo by vás zajímat: Mercedes-Benz GLK po faceliftu

Mezi nové volitelné prvky patří bezpečnostní funkce jako DISTRONIC Plus, Blind Spot Assist, parkovací systém Parktronic s couvací kamerou. Stabilizační systém ESP byl kompletně přepracován a nyní zahrnuje i stabilizaci pro přívěs. Další možností individualizace jsou doplňky z exkluzivní řady designo, které se nabízí i pro ostatní Mercedesy.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

ECO start/stop a sedmikvalt už i pro třídu G

Nabídka motorů třídy G není ani letos kdovíjak široká. Buď chcete diesel a proto je vám určena verze G 350 BlueTec nebo chcete benzín a dostanete osmiválcovou G 500. Dieselový motor V6 s objemem 2987 ccm a čtyřventilovou technikou má výkon 155 kW (211 k) a disponuje točivým momentem 540 Nm. Technologie BlueTEC vstřikuje vodný roztok močoviny do výfukových plynů kvůli nižším emisím. Zážehová V8 5,5 l v modelu G 500 má výkon 285 kW (388 k) a točivý moment 530 Nm. Stejné parametry má motor i v G 500 Cabriolet. Oba motory jsou standardně spojeny s automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS.

AMG

Nejnovějším motorem z dílen AMG je V8 5,5 l biturbo, který pohání třídy E, S, CLS, SL a ML. Pouze géčko se vymykalo standardům, ve verzi G55 AMG byste totiž našli starý dobrý V8 s kompresorem. Tomuto motoru postupně zvyšovali výkon z 350 kW (476 k) v roce 2004 na 368 kW (500 k) v roce 2006 a 373 kW (507 k) v roce 2009. Tomu je však konec. Mechanický kompresor se odebere do věčných lovišť a nahradí jej novodobé biturbo ve verzi G 63 AMG


Autor: Mercedes-Benz

G 63 AMG

Výkon 400 kW (544 k) a 760 Nm dovolí géčku akcelerovat z 0–100 km/h za 5,4 sekundy! Vůz s aerodynamikou mrazicího boxu je schopen maximální rychlosti 210 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou potřebu 13,8 l/100 km. Nejsilnější sériově vyráběný terénní vůz na světě udělá z géčka motor V12 biturbo ve verzi G 65 AMG. To už mluvíme o lokomotivě s výkonem 450 kW (612 k) a tahem 1000 Nm. Šedesátpětka zdolá stovku o tři desetiny rychleji a dosáhne až na 230 km/h.


Autor: Mercedes-Benz

V8 biturbo

Obě verze AMG stojí na 20 palcových kolech, karoserie nesou výsostné znaky AMG, mohutné brzdiče dostaly červené lakování, jiná je maska chladiče a přední nárazník. Uvnitř je karbonový dekor a typický volič automatické převodovky AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC.

Ceny

Nový Mercedes-Benz třídy G-Class bude k mání od června 2012 s následu­jícími cenami (včetně 19% DPH) v Německu:

G 350 BlueTec: € 85 311
G 500: € 99 948
G 500 Cabriolet: € 100 900
G 63 AMG: € 137 504
G 65 AMG: € 264 180

Názor TopDrive

Ani nemůžeme jednoznačně říci, jestli další modernizace třídě G prospěla. Určitě prospěla, ale kdyby se žádná nekonala, tak by to nikomu nevadilo. Géčko je třída sama pro sebe a Mercedes to moc dobře ví, proto si za něj nechá pořádně zaplatit. Jsme rádi, že vznikly rovnou dvě verze AMG, jen ten přední nárazník nám moc nevoní. Na závěr máme pro vás jedno upozornění – až budete uprostřed rozbahněné lesní cesty vystupovat z vozu, nezapomeňte, že máte na nohou kožené polobotky.