Mercedes-Benz G 500 4×4² – víc než 4×4

Je stejně vysoký jako tyranosaurus rex. Průchodnost terénem je srovnatelná s tankem T-72. Motor má společný se sporťákem AMG GT a nabízí pohodlí jako jakýkoliv jiný Mercedes.

G-wagen, auto staré třicet let, jen málokoho zvedne ze židle, co na tom, že ho Mercedes-Benz neustále modernizuje. Speciální model G 63 AMG 6×6 však ze židle zvedl mnoho lidí. Zájem o tento model si Mercedes pojistil omezeným počtem vyrobených kusů. Když výroba verze 6×6 nyní skončila, zůstalo na skladech mnoho dílů – přední AMG nárazník, kšilt s LEDkami, monstrózní kola, portálové nápravy či dvojité tlumiče na každé kolo. Aby se na tohle harampádí jen tak neprášilo, dostal někdo u Mercedesu dobrý nápad – postavit opět „atraktivní“ Géčko a vyždímat další peníze z bohaté klientely, která znovuobjevila dnes již kultovní terénní automobil. Nutno poznamenat, že běžný G-wagen se třemi uzamykatelnými diferenciály si poradí s většinou (ne)cest.

100% off-road

Po zástavbě techniky z verze 6×6 se z něj stalo zvíře. Jakmile se do kabiny 4×4² dostanete (někteří budou muset po štaflích), pak už vás nic nezastaví. Brodivost? 1000 mm. Nájezdové úhly? 52° a 54°. Přechodový úhel je 47°. Kola jsou buď v rozměru 22“ nebo 18“ s pořádnými off-roadovými drapáky.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

TIP: Fotogalerie: Mercedes-Benz G 500 & G 63 AMG (2016)

Motor ze sporťáku

Kromě jednoho chybějícího páru kol je tu však jedna zásadní odlišnost od verze 6×6, a tou je motor. Ačkoliv 4×4² je spojena s označením G 500, tedy ne AMG, pod kapotou je V8 biturbo 4,0 l, které pohání sportovní AMG GT či C 63 AMG. Má 310 kW (422 k), plní normu Euro 6 (koho to zajímá, že) a je spojen s převodovkou 7G-Tronic. Je tu ale jedno „ale“. Mercedes o něm mluví jako o konceptu, nicméně my si myslíme, že šance na výrobu jsou značné.

Video od Mercedes-Benz

Podobné články:

Napsat komentář