Maserati Ghibli – italská liga ve vyšší střední

Italové vždycky sázeli na vzhled a nové Ghibli není výjimkou, nicméně design není jeho jediná přednost. Nový sedan od Maserati nabízí silné motory, diesel a pohon všech kol.

První Ghibli s karoserií od Giugiara vyráběné v letech 1967–1973 byly coupé a kabriolety (spider) s osmiválcovými motory. Druhé Ghibli, už jen jako coupé, se vyrábělo v 90. letech, konkrétně 1992–1997. Nyní, po další odmlce, se Maserati k tomuto názvu opět vrátilo. Nové Ghibli je téměř pětimetrový sedan vyšší střední třídy, je tedy konkurent pro Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E.

Maserati se snaží Ghibli prezentovat jako více sportovní ve srovnání s limuzínou Quattroporte. Na novince je použito dost hliníku kvůli hmotnosti, podvozek využívá dvojitých příčných ramen vpředu a víceprvkové zadní nápravy (multilink) vzadu. Jako jediný vůz ve své třídě má Ghibli v základní výbavě mechanický samosvorný diferenciál. Maserati to hold s trakcí myslí vážně a nespoléhá jen na elektronické pomocníky.

Maserati s dieselem? Jistě

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Ghibli dostane tři motory V6, všechny s objemem 3,0 l. V6 diesel nabídne následující parametry – výkon 202 kW (275 k), točivý moment 600 Nm, akcelerace 0–100 km/h za 6,3 s, kombinovaná spotřeba paliva 6,0 l/100 km. Benzínové V6 twin-turbo pochází od Ferrari (objeví se např. v nové Californii). Slabší verze má 243 kW (330 k) a 500 Nm. Kombinovaná spotřeba je 9,6 l/100 km. Stovku udělá Ghibli za 5,6 s.

Vrcholné Ghibli S nabídne 301 kW (410 k) a 550 Nm. Stovku umí za rovných 5 sekund a končí na 285 km/h. V rozletu jej krotí 6pístková Bremba s kotouči o průměrech 360 a 350 milimetrů.

4×4? Jistě, také

Všechna Ghibli mají náhon pochopitelně „na zadek“ a 8stupňovou automatickou převodovku. Ghibli S ale bude možné objednat s pohonem všech kol (verze Ghibli S Q4). „Čtyřkolku“ zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka umístěná v převodovce. Převodovku s přední nápravou spojuje hnací hřídel, přes kterou je přenášena síla pro „předek“. Celý systém umí měnit (v řádu milisekund) rozložení sil pro přední a zadní nápravu. Pohon všech kol ale bude možný jen pro vozy s levostranným řízením, takže Británie v tomto směru ostrouhá.

Závěr

Maserati Ghibli držíme palce, podle fotek je to krásný vůz a technické parametry taktéž nezní špatně. Na řízení to bude určitě zajímavé auto, ale otázkou je, co si Maserati slibuje od prodejů. Německé trio nabízí více motorizací, pohon všech kol pro všechny trhy a většinu motorů, verze kombi apod. Cena nebude rovněž silnou stránkou Maserati. Na Ghibli se tedy musíme dívat jinak – jako na exkluzivní sedan, který je určen jen lidem s vytříbeným vkusem, většími nároky na řízení a v neposlední řadě větší ochotou si připlatit.

Video

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.