Macík drží skvělé čtvrté místo. A prozrazuje, co vše se dá zvládnout za pár hodin v poušti. Brabec postupuje pořadím

Letošní Rallye Dakar je plná zvratů. Když pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva v kamionu týmu Big Shock Racing ve středu vyráželi do páté etapy, věděli, že bude náročná. Ale ani ve snu by je nenapadlo, co všechno se jim na cestě ze San Juan de Marcona do Arequipa přihodí. A ještě méně uvěřitelné se zdálo, že i přes všechny nečekané události dojedou do cíle etapy jako třináctí nejrychlejší a celkově udrží krásné čtvrté místo. O dost klidněji na tom byl ve středu jejich týmový kolega, motorkář Jan Brabec. Ten je letos na Dakaru nováčkem, ale v páté etapě si vedl jako ostřílený mazák. Trať zvládl dojet na cenném 42. místě a stal se nejrychlejším českým jezdcem na motocyklu

V první středeční 50 km dlouhé části etapy se posádce žlutého závodního speciálu s číslem 510 dařilo držet na výborném druhém místě a vše se zdálo ideální. Po krátkém přejezdu kamion Franta se svými pasažéry vystartoval do druhé části etapy, která byla pořadateli zkrácena na 150 km. „A tam to začalo. Hned v úvodu jsme opět hledali bod. Když jsme ho konečně našli, tak jsme se vzápětí zakopali. Po vyhrabání Franty z písku se jelo dál, ale když jsme se dostali k jednomu z kaňonů, byl zatarasený převrácenou buginou. Takže hop ven a obrátit ji na kola, abychom projeli. No, a pak přestalo fungovat řízení,“ popisuje Martin Macík útrapy, které na závodníky osud připravil v páté etapě. „Nešlo nám zatáčet doleva ani doprava, což byl velký průšvih. Takže jsme museli začít s opravami. Mechanik Michal Mrkva našel závadu, opravil ji do 15 minut a opět jsme vyjeli. Nasadili jsme tempo a začali předjíždět soupeře, ale znova se objevil problém s řízením. Vyletěli jsme z trati, trochu se potloukli, a opravovali… Asi tak 30 minut. A když jsme si mysleli, že už to horší být nemůže, tak jsme udělali ještě defekt na pravém zadním,“ doplňuje navigátor František Tomášek. Poté, co posádka bleskově vyměnila kolo, zbývajících 60 km už letěla do cíle jako blesk a tam zjistila, že si udržela výbornou 4. celkovou pozici.

Také Jan Brabec si v páté etapě užil své, ale pozitivní nálada ho přesto neopustila a díky vyrovnanému výkonu se stal nejrychlejším českým jezdcem etapy. „Pořadatelé slibovali, že to dneska bude brutál a byl to brutál. Zase jsem netrefil jeden bod a na chvíli se zasekl. Ale s rychlostí jsem spokojený, nejsem unavený, nálada dobrá. Před přejezdem do bivaku jsem si zastavil na pláži, abych si dal količku a těším se na zítřek,“hlásil po dojetí etapy Jan Brabec, který obsadil 42. místo a úspěšně se mu daří mazat dvouhodinovou penalizaci z první etapy. Celkově teď drží 53. pozici.

LAVOROVO DAKARSKÉ OKÉNKO

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Jak předcházející úterní pekelnou etapu, ze které Franta přijel rozbitý, prožili mechanici?

Jak se říká, je to honička, být jednička. Postupujeme pořád nahoru, takže si myslím, že to dneska bude honička. Start na pláži byl super a pak nás čekala spousta kilásků. Do bivaku jsme se vrátili pozdě a hned byl úkol zřejmý. Franta dostal zabrat víc než včera. Spát asi nepůjdeme. Do bivaku se vrací tolik aut, která byla na střeše, že se mi tomu ani nechce věřit. U nás naštěstí zatím proběhl jen plíšek a nejt, takže pohoda. Nákaza se šíří. Pobavil mě Mrkvič, protože taky ztratil hlas, takže teď trošku mutuje. Čapík má zase kašel, zkoušíme to k ránu léčit olizováním slivovice. Nakonec jdeme alespoň na 2 hodiny spát. Ani nevím, jak jsem lehnul. Zřejmě jsem usnul už na schodech. Tak dobrou.

www.bigshockracing.cz

 

Podobné články:

Napsat komentář