Pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou byli z druhé etapy nadšení. „Jelo se nám výborně, i přesto, že jsme se párkrát zakopali. Když jsme napoprvé nevyjeli dunu, museli jsme couvat a znovu se rozjíždět. Opravdu to tu není vždy jednoduché. Viděli jsme Kamazáka, který šel na boudu. Najednou se vyřítil z duny, udělal bum – bum – bum a už ležel. Duny jsou zrádné. Musíte do nich najíždět z boku, tím pádem se ale kamion hodně naklání,“ popisuje písečné nástrahy Martin Macík. „Byla to nádherná, i když dost náročná etapa. Auto funguje výborně, i přesto, že jsme dost lítali vzduchem a chvílemi jeli hodně rychle. Měli jsme už hlad a těšili se na svačinu. Strašně nás to bavilo, máme radost, že jsme zpět v první desítce a jede se dál,“ doplňuje mechanik Michal Mrkva.
Motorkář Jan Brabec do druhé etapy startoval ze 141. místa, kvůli dvouhodinové penalizaci, kterou v první etapě vyfasoval za vynechaný kontrolní bod. A díky svému obrovskému sportovnímu nasazení prosvištěl startovním polem až na výbornou 33. etapovou pozici, která mu zajistila celkové 91. místo. V poušti přitom došlo k celkem nečekané úpravě výstroje. „Šel jsem lehce na držku a zlomil si při tom kšilt. Což mi následně pomohlo v rychlých úsecích, protože mě kšilt už netahal nahoru. Mám s sebou ještě jeden náhradní, ale už mi nebude ladit k přilbě,“hlásí Jan Brabec, který po náročné etapě dorazil do bivaku ve skvělé náladě a plný energie: „Já jsem spokojený. Jelo se mi výborně. Chytil jsem všechny body. Duny jsem prosurfoval, jak na prkně. A boží bylo, když jsme se vynořili u oceánu. Ten pohled byl tak krásný, že jsem měl chuť zastavit a udělat si selfíčko,“ dodává Brabčák. Ve druhé etapě už Jan Brabec také neměl nejmenší problém s navigací. Náročnější pro něj bylo vyhnout se všem nerovnostem na trati. „Protože jsem startoval zezadu, jel jsem hodně v prachu a bylo potřeba dávat bacha na kameny. Nejnáročnější to bylo, když přišlo poledne a nebyly vidět hrany dun,“ popisuje Brabec.
A zdá se, že v písku si budou kluci hrát i v pondělní třetí etapě, která bude mít 295 ostrých kilometrů. Motocykly a čtyřkolky se zde poprvé oddělí od zbytku závodníků.
LAVOROVO DAKARSKÉ OKÉNKO
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.A jak popsal první dny na Dakaru populární mechanik Lavor?
„Tak hurá vstávat!“ zavelel Jirka Čáp v 6 ráno. Všichni s úsměvem. Během oblékání si dáváme poslední snídani – žemlovku. Domlouváme se, kde se potkáme. Nikdy mě nepřestanou bavit káry, co tu jezdí. Jedeme s klukama přes 200 km na start. Vesta, foťák… Pak ještě něco málo podělat na kamčáku a večer tlumiče na motorce. Nakonec víno od Brabčáka z Moravy a na pohodu vyspat…
www.bigshockracing.cz
Podobné články:
- Dakar: Po pekelné čtvrté etapě Macík celkově čtvrtý
- Dakar 2018: Macík boduje – čtvrté místo s utrženými tlumiči
- Macík útočí na beduína. Brabec maže ztrátu. Na blátě to naši umí
- Macík drží skvělé čtvrté místo. A prozrazuje, co vše se dá zvládnout za pár hodin v poušti. Brabec postupuje pořadím
- Big Shock Racing na Dakaru slaví úspěchy. Martin Macík 5. a Jan Brabec 39.