reklama Suzuki

Krátce před koncem roku 2014 jsme vám přinesli reportáž z oficiálního českého představení coupé řady TT, nyní přichází na náš trh jeho otevřená verze Roadster. Zkoušeli jsme, na kolik korun přijde střídmě vybavený model.

Krátké intro

To, že je nová 3. generace opět více vyzrálá než předchůdci, jsme již informovali. Designově je to TT na první pohled. Pryč je image auta pro holky. Roadster jde ve šlépějích předchůdce a podržel si jednoduchou a levnější konstrukci spoléhající na klasickou plátěnou střechu. To zaručuje nárůst váhy proti kupátku o zanedbatelných 90 kilogramů. Konstrukční novinky jsou totožné s uzavřenou variantou. Poznávacím znakem je výraznější „tlama“ na přídi a světlomety Matrix. Kde došlo ke škrtům je výčet „otevřených“ verzí v nabídce. 

Vybírat je možné z trojice variant. Základem je předokolka 2,0 TFSI (230 k) začínající na 1 074 900 Kč, druhou a poslední benzinovou volbou je stejný agregát s pohonem všech kol quattro spoléhající na Haldex od 1 204 900 Kč. Pokud hledíte na úspory paliva, volte verzi 2,0 TDI ultra (184 k) jako předokolku od 1 134 900 Kč. Platí, že předokolky kombinují šestistupňový manuál, quattro je k mání jen s automatickou skříní S tronic.

Ideální TT Roadster? Ten základní!

Ceny a výbavy novinky si představíme na konkrétní verzi. Volba je jasná – základní TT 2,0 TFSI s předním náhonem a manuální skříní za 1 074 900 Kč. Příplatek 130 tisíc na quattro (bohužel jen systém Haldex, nikoliv čistokrevné quattro) beru jako neadekvátní (názor autora). TDI škrtám okamžitě, kdo chce „chrochtající“ roadster, že?

Barvičky

K mání jsou bez příplatku základní bílá Ibis a černá Brilliant, 13 800 Kč žádá Audi za žlutou Vegas a 97 500 Kč za speciální šedou Daytona. Ostatní metalízy přijdou na „obvyklých“ 27 300 Kč – k dispozici jsou v odstínech bílá, modrá, stříbrná, černá, červená a dvou šedých. Čalounění lze volit základní černé látkové Tetris. K mání je samozřejmě jak Alcantara (32 700 Kč), tak jemná kůže Nappa (52 000 Kč). V našem případě volím potahy Sprint kombinující látku a kůži (bez příplatku v S line paketu).

reklama Isuzu

Pakety

Jak už jsem nakousl u volby potahů, doporučuji přikoupit paket – S line sportovní paket (70 300 Kč) za nemalou sumu nabídne velký výčet „extras“ jako osmnáctipalcové elektrony obuté do pneu 245/40 R18, snížený sportovní podvozek, sportovní sedadla, tříramenný zploštělý volant a nástupní lišty S line. Naopak bych nepořídil S line exteriérový paket (36 800 Kč), protože změny nárazníků a pár detailů dle mého názoru TT příliš nezkrášlují.

Infotainment

Radio MMI dostanete v základu, doporučujeme připlatit za:

  • Audi Connectivity Paket (music interface, MMI touch a Bluetooth) 17 000 Kč
  • Audi Soundsystem (aktivní repro) 7 200 Kč
  • Dále lze ještě přikoupit: Audi Connect (14 100 Kč), Soundsystem Bang & Olufsen ( 24.000 Kč), MMI Navigace (70 300 Kč)

Bezpečnost a komfort

  • Audi Drive Select (5 700 Kč)
  • Audi Magnetic Ride (31 100 Kč)
  • Elektricky nastavitelná bederní opěrka (7 100 Kč)
  • Elektricky nastavitelná sedadla (28 100 Kč)
  • Vyhřívání předních sedadel (9 900 Kč)
  • Asistent dálkových světel (4 300 Kč)
  • LED světlomety Matrix (60 400 Kč)
  • Větrná clona (12 700 Kč)
  • Bezklíčové odemykání (11 900 Kč)
  • Kožený paket (11 000 Kč)
  • Paket osvětlení (7 100 Kč)
  • Vyhřívání prostoru hlavy a krku (13 000 Kč)
  • Vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka (5 700 Kč)

Finální vůz

Takže cena naší modelové konfigurace se vyšplhala na sumu 1 277 100 Kč. Při konfigurování vozu jsem se přitom držel „při zdi“, vyhýbal jsem se přílišnému použití elektroniky a nadbytečných navigačních a audiosystémů. Vždyť roadster by měl být lehký, obratný a posádka by si měla vychutnávat zvuk linoucí se z výfuků. 

Pokud jde o nejbližší konkurenty, ty hledejme mezi BMW Z4 sDrive28i (od 1 164 800 Kč) a Mercedesu SLK 250 (od 1 109 570 Kč).