AKTUALIZOVÁNO: Dnes Ford představil očekávaný sportovní model – Focus RS třetí generace. Spekulace o pohonu všech kol se nakonec ukázaly jako pravdivé. Výkon činí 320 koní.
Motor
- přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l
- výkon (více jak) 235 kW (320 k), točivý moment 433 Nm
- přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla
Převodovka
- 6stupňová manuální
Podvozek & náhon
- pohon všech kol s dvojicí lamelových elektronicky řízených spojek
- funkce vektorování točivého momentu – schopnost poslat až 70% točivého momentu na zadní nápravu a dále jej dělit v poměru až 100:0 mezi levé a pravé zadní kolo
- přední samosvorný diferenciál
- přední náprava typu RevoKnuckle
- dvě charakteristiky tuhosti tlumičů
- 19″ kola s pneu 235/35 Michelin Pilot Super Sport (za příplatek Michelin Pilot Sport Cup 2)
Interiér
- sedadla Recaro – klasická (za příplatek ušáky)
- radio Sony s 10 reproduktory
- entertainment SYNC
Názor TopDrive
Tleskáme. Do poslední chvíle jsme mysleli, že Focus RS bude předokolka. Pokud by se tak stalo, byl by RS v podstatě rychlejší verzi Focusu ST. Pětidveřovou karoserii mají obě verze. Čtyřkolkou se Focus RS posunul do teritoria Imprezy STi. Dle Fordu má Focus RS umět i jízdu powerslidem. Vůz se mimo jiné ladil i na Nürburgringu. Ačkoli Ford zatím zcela jasně nepotvrdil výkonové parametry, není pochyb o tom, že v kategorii hothatch je nová a hodně dravá štika. Tento globální model bude Ford vyrábět v Německu.
Ford Focus RS (2016)