Volkswagen: nové CC se rozešlo s Passatem

Nový Volkswagen Passat CC už nebude Passat, ale pouze Volkswagen CC. Proč tomu tak je a jaké vlastně bude nové CéCéčko? Bude tak nové, jak se tváří? Získejte s námi přehled o novince, která už klepe na dveře.

Není pochyb o tom, že čtyřdveřová coupé jsou v kurzu. Své o tom ví u Mercedesu, Audi, pochopili to i u BMW. Volkswagen do teritoria „atraktivních“ sedanů, tvářících se jako coupé, vstoupil před čtyřmi lety. Model Passat CC se ujal a na celém světě se pro něj rozhodlo zhruba 270 000 zákazníků. Tohle slušné číslo je pro VW pádný důvod, proč má smysl s modelem CC dále pokračovat. Nicméně moudré hlavy v marketingovém oddělení došly k závěru, že tento atraktivní luxusní vůz nepotřebuje vazby na Passat, byť je na jeho základech postaven. Vypuštěním jména Passat z názvu se zdůraznilo, že se jedná o zcela samostatný model. Představení bychom měli za sebou a teď k samotnému vozu.

Nový, ale ne moc

Když odhlédnete od faktu, že nové CC je o pouhé 3 milimetry delší, zjistíte, že je stejně velké jako to předešlé. Evolucí prošel vzhled vozu, jehož tvary se mírně zostřily. Tvář vozu není nepodobná té na modelu Phaeton. Revoluce se nekonala ani v interiéru. Pokud důvěrně neznáte předešlý Passat CC, tak byste pravděpodobně nepoznali, že sedíte v novém modelu. Jiná je hlavice páky automatické převodovky, displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem a novinkou jsou analogové hodiny ve středu palubní desky umístěné pod výdechy ventilace. Tím výčet „změn na první pohled“ končí.

Auto plné výbavy

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Dobrou zprávou je, že došlo k rozšíření sériové výbavy, která nyní zahrnuje mimo jiné bixenonové světlomety, statické odbočovací světlomety a zadní světlomety s LED technologií. V sériové výbavě nechybí ani systém sledování únavy řidiče, rádio s přehrávačem CD, prahové lišty z ušlechtilé oceli, na předních sedadlech bezpečnostní opěrky hlavy s doplňkovým seřizováním polohy také v podélném směru, multifunkční volant, parkovací asistent, tempomat a elektricky sklopná vnější zrcátka.

Kromě toho dostal Volkswagen CC nové asistenční systémy. Mezi ně patří za příplatek dodávané technologie, jako je systém Side Assist Plus včetně funkce Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a podporuje řidiče zásahem do řízení s cílem zabránit srážce), nebo funkce Dynamic Light Assist (automatické přepínání dálkových světlometů) a kamerové sledování dopravního značení. Komfortu posádce přispívají klimatizovaná sedadla s integrovanou masážní funkcí.

Šestiválec přežil

Ani pod kapotou k zásadním změnám nedošlo. Volkswagen CC je poháněn inovativními zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním paliva. Všechny vznětové motory TDI jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace. O ten nebyly ošizeny ani zážehové motory. Vedle 6stupňových manuálních převodovek jsou k dispozici i dvojspojkové automaty DSG (pro model 3,6 V6 4Motion sériově). Převodovky DSG mají rovněž 6 stupňů, výjimkou je benzínový 1,8 TSI, který má 7stupňové DSG.

Motory TDI lze spárovat s pohonem všech kol 4Motion. Na vrcholu nabídky stojí atmosférický benzínový šestiválec, který z nějakého záhadného důvodu odolal downsizingu. To je dobrá zpráva. Novinkou na českém trhu bude „čistý“ diesel BlueTDI, který splňuje emisní normu Euro 6.

Technické údaje

Naftové motory
verze 2,0 TDI 2,0 TDI 2,0 BlueTDI
počet válců 4 4 4
objem motoru (ccm) 1968 1968 1968
výkon (kW) 103 125 103
točivý moment (Nm) 320 350 320
akcelerace 0–100 km/h (s) 9,8 8,6 9,9
maximální rychlost (km/h) 214 227 214
převodovka 6M/6A 6M/6A 6M/6A
kombi. spotřeba (l/100 km) 4,7 4,9 4,9
cena/cena 4Motion (Kč) 729 900,–
774 900,–
771 900,–
866 900,–
Benzínové motory
verze 1,8 TSI 2,0 TSI 3,6 V6 4Motion
počet válců 4 4 6
objem motoru (ccm) 1798 1984 3597
výkon (kW) 118 155 220
točivý moment (Nm) 250 280 350
akcelerace 0–100 km/h (s) 8,5 7,3 5,5
maximální rychlost (km/h) 223 242 250
převodovka 6M/7A 6M/6A 6A
kombi.spotřeba (l/100 km) 7,1 7,3 9,3
cena (Kč) 707 900,– 777 900,– 983 900,–

pozn.: hodnoty akcelerace, maximální rychlosti a kombinované spotřeby platí pro verze s manuální převodovkou. Převodovka M – manuální, A – automatická

Naše doporučení

Pokud vlastníte předešlý Passat CC, tak s výměnou za nové CC nespěchejte. Není důvod, protože nové CC úplně nové není. V opačném případě stojí tento Volkswagen za úvahu. Za relativně slušné peníze dostanete opravdu atraktivní vůz s luxusní výbavou. Většina zákazníků bude volit tradičně TDI, jehož 125 kW verze s pohonem 4Motion se jeví jako ideální. Z benzínových variant bychom uvažovali o 1,8 TSI s DSG. Tahle verze nestojí moc, výkonově je na tom tak akorát a spotřeba je taktéž příznivá. Není náhodou tohle ta opravdu nejlepší volba?

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Čtěte VW Passat Alltrack vyplní mezeru mezi tradičním Passatem a SUV Tiguan

Prohlídka interiéru

Váš názor na Volkswagen CC?

Podobné články:

Napsat komentář