Audi inovuje svoji řadu „S“ čtyřmi novými modely, novým motorem a faceliftem verzí, které jsou již na trhu.
Nové modely
Poslední generace Audi A6 se sotva stihla ohřát na trhu a nyní přichází její nejsilnější verze S6 a S6 Avant. Atraktivní „čtyřdvéřové“ coupé A7 a vrcholná limuzína A8 se taktéž dočkaly svých eSkových verzí – S7 a S8. Audi všechny tyto modely osadí novým motorem V8 4,0 TFSI. Jak název napovídá, jedná se přeplňovaný agregát s přímým vstřikováním paliva. Blok je vyrobený ze slitiny hliníku a hořčíku. Nastavitelné klapky v sacích kanálech víří nasávaný vzduch. Výsledkem je lepší hoření zápalné směsi. Mezi řadami válců jsou umístěna obě turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu. K úspoře paliva přispívá nejen systém Start-Stop, rekuperační systém a řízení chladící soustavy, ale i systém vypínání dvou válců v obou řadách motoru V8. To se děje v oblasti nízkých až středních otáček.
O přenos síly na všechna čtyři kola (Quattro se samosvorným středovým diferenciálem a příplatkovým zadním aktivním diferenciálem) se stará dvouspojková převodovka S-tronic. Jakými výkony tedy disponuje tento motor? V modelech S6, S6 Avant a S7 bude mít motor výkon 309 kW (420 k) a točivý moment 550 Nm. V modelu S8 pak 382 kW (520 k) a 650 Nm. Nutno připomenout, že předchozí generaci S6/S8 poháněl atmosférický desetiválec mající původ v Lamborghini Gallardo!
Facelift
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Designového omlazení se dočkaly modely RS5, S5 coupé, S5 cabrio a S5 Sportback. Jediná RS5 si zachovala atmosférický osmiválec (článek Poslední mohykáni), zbytek pohání kompresorový šestiválec o výkonu 245 kW/440 Nm.