Audi před dvaceti lety vyráběla krátce jeden speciální model – první vůz s označením RS, konkrétně RS2 Avant. Tenhle kombík byl schopen držet krok s automobily Porsche, ostatně samotné Porsche mělo s tímto vozem co dočinění. Na letošním ženevském autosalonu Audi představí odkaz na tento vůz – RS4 Avant Nogaro selection.
Sportovní úspěchy Audi byly v 80. letech spjaty s rally, naopak v 90. letech se automobilka z Ingolstadtu orientovala na okruhové závody cestovních vozů. V roce 1993 Frank Biela drtil soupeře ve French Supertourismo Championship s Audi 80 quattro. Právě podle francouzského okruhu Nogaro pojmenovala Audi modrou barvu pro svůj první model RS – vůz RS2 Avant quattro. Ten se vyráběl v letech 1994–1996 a stál tehdy od 98 900 DM. Vůz poháněl turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec 2,2 l s výkonem 232 kW (315 k). Točivý moment 410 Nm roztáčel všechna čtyři kola. Vůz uměl z nuly na sto za 5,4 sekundy a byl schopen atakovat rychlost 260 km/h. Pod 17“ hliníkovými koly v designu podobném kolům automobilů Porsche se ukrývaly červeně lakované brzdy Brembo, které vznikly v kooperaci s Porsche, to se ostatně podílelo i na naladění podvozku. Během dvouleté produkce spatřilo světlo světa jen 2908 kusů, což dnes dělá z RS2 Avant vzácný model. Na západ od našich hranic tyhle audiny pořídíte od € 14 000 a ne vždy narazíte na vůz lakovaný barvou Nogaro blue.
RS4 Avant Nogaro selection 2014
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Současný model RS4 Avant je na trhu už dva roky a Audi se jej rozhodla trochu oživit edicí Nogaro selection. Ta se má z pohledu designu co nejvíce přiblížit původní eReSdvojce. Lak exteriéru je tedy jasný, ale maska chladiče, okenní rámy, střešní ližiny a koncovky výfuků jsou lakovány černě (doposavad měla RS4 Avant tyto prvky hliníkové/chromované). Kabina je vytapetovaná karbonem, který se uchytil na palubní desce, středovém panelu a dveřích. Sedadla jsou v kombinaci černá kůže a modrá alcantara po vzoru RS2. Na technice se však nic nezměnilo. Pod kapotou je atmosférický osmiválec 4,2 FSI s parametry 331 kW/450 k v 8250 ot./min. a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 430 Nm. Akcelerace z 0–100 km/h je otázkou 4,7 s, maximálka 250 km/h (za příplatek 280 km/h). Převodovka je pouze automatická a to 7stupňový S-tronic s pádly pod volantem. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Názor TopDrive
Na RS2 Avant rádi vzpomínáme, vždyť její parametry jsou dodnes úctyhodné. Na nové RS4 Avant oceňujeme atmosférický motor V8. O tomto modelu jsme před dvěma lety prohlásili, že je to výborný rodinný vůz, což stále platí, i když většina rodin si z finančních důvodu vybere A4 Avant 2,0 TDI. Nogaro selection je hezká vzpomínka na RS2, ale Audi se mohla snažit trochu více, když se jedná o speciální model.