[Tisková zpráva] Nová generace modelu B3 opět posunuje hranice. Nabízí více výkonu než předchůdce a neobyčejné jízdní vlastnosti. Umí být reprezentativní i sportovní.
BMW Alpina B3 BiTurbo se v nové generaci představuje jak v provedení sedan, tak ve verzi Touring. Obě varianty přitom mohou být na přání vybaveny propracovaným systémem pohonu všech kol xDrive. Standardně jsou tradičně roztáčena kola zadní nápravy.
K tomu slouží opravdu silný zážehový řadový šestiválec o objemu tři litry a výkonu 301 kW, tedy 410 koní, který dává při 5500 až 6250 ot./min. Maximálního točivého momentu 600 Nm motor dosahuje při pouhých 3000 ot./min. Neskutečných 550 Nm je ale k dispozici v širokém spektru otáček mezi 2200 a 5200 ot./min. Pohonná jednotka se však nechá dráždit až k sedmitisícové hranici, přitom vytváří maximální plnicí tlak 1,2 bar.
Motor s přímým vstřikováním a proměnným zdvihem ventilů Valvetronic dostal speciální klikovou skříň z hliníkového odlitku s přírubami pro dvojici turbodmychadel, vysoce odolný klikový hřídel z kované oceli a specifické zapalovací svíčky Alpina NGK. Spolupracuje s osmistupňovou převodovkou ZF, schopnou samočinného i manuálního řazení tlačítky Switch-Tronic na zadní straně volantu. Převodovka nabízí i sportovní režim řazení.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.To vše pak znamená výkony hodné šelmy v útoku. BMW Alpina B3 BiTurbo totiž akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4 sekundy s pohonem všech kol). To je o 12% lepší výsledek než předváděl předchůdce. Pouhých 14 sekund stačí vozu k raketovému startu z klidu na 200 km/h a ručička rychloměru ochotně šplhá až k maximu, které představuje 305 km/h. V kontrastu s těmito hodnotami je spotřeba pouhých 7,6 litru Naturalu 98 na 100 km.
Výkonné pohonné jednotce skvěle sekunduje podvozek s adaptivním sportovním zavěšením kol (elektronicky nastavitelné tlumiče a sportovní pružiny). Nechybí systém Drive Performance Control pracující v režimech Eco Pro, Comfort, Sport a Sport+. Temperament vozu pak krotí výkonný brzdový systém s 370 mm kotouči na předních kolech a 345 mm kotouči vzadu. Modře lakované hliníkové třmeny s nápisem Alpina jsou vpředu čtyř- a vzadu dvoupístkové, a vyvíjejí tlak na vysoce výkonné brzdové destičky schopné odvádět skvělou práci i při skutečně sportovním jízdním stylu.
Cena vozu začíná na 1 712 000 Kč a k majitelům se stejně jako BMW Alpina XD3 BiTurbo vypraví už v druhém čtvrtletí tohoto roku. Automobilový výrobce Alpina, produkující vozy BMW Alpina, je na českém trhu výhradně zastoupen společností Invelt. Celosvětová produkce značky, která se těší nejlepší pověsti exkluzivního výrobce velmi kvalitních vozů, čítá kolem 1000 kusů ročně.