BMW ActiveHybrid 5

Nový a zdaleka ne poslední přírůstek do rodiny hybridních BMW. Jak moc bude hybrid řady 5 úsporný? Nastal už čas pro koupi hybridu?

BMW své hybridní modely představuje postupně, po ActiveHybrid 7 a ActiveHybrid X6 přichází hybridní řada 5. Na podzim letošního roku ještě čekáme ActiveHybrid 3. Přestože název je pro všechny modely společný, možnosti pohonu se liší. Hybridní řadu 7 a X6 pohání benzínový motor V8 s elektromotorem. X6 na rozdíl od řady 7 má pohon všech kol xDrive a je schopen i jízdy pouze na elektřinu. I elektromotor (40 kW, 210 Nm) v hybridní řadě 5 se obejde bez benzínového šestiválce (225 kW, 400 Nm). Kdo hádá, že ActiveHybrid 5 je založen na modelu 535i s pohonem zadních kol a 8stupňovou automatickou převodovkou, ten hádá správě.

Jak hybridní pohon v řadě 5 funguje

V závislosti na jízdní situaci je zdrojem pohonu benzínový motor, elektromotor nebo oba současně. Ale pozor, pracují-li oba motory naráz, výkon elektromotoru není 40 kW a 210 Nm, ale jen 25 kW a 50 Nm. Systém využívá kinetické energie vznikající při brzdění a přeměňuje ji na elektrickou. Ta je následně ukládána do vysokokapacitního akumulátoru a opětovně využívána.

Svoji nezastupitelnou roli zde hraje standardně dodávaný navigační systém Professional, který pohonnému ústrojí „předpovídá“, po jaké trase vůz pojede (město, dálnice, okresní silnice). Elektronika tomu uzpůsobí činnost pohonu a strategii dobíjení akumulátoru. Úspoře rovněž pomáhá ECO Pro mód, který vypíná benzínový motor při jízdě setrvačností. Samotný elektromotor je schopen vůz pohánět rychlostí až 60 km/h, ale daleko vás nedoveze. Při jízdě průměrnou rychlostí 35 km/h ujede vůz čistě na elektrický pohon vzdálenost 4 kilometry.

Technické údaje ActiveHybrid 5
pohon benzinový motor + elektromotor
počet válců 6
objem motoru (ccm) 2979
výkon (kW) 225 + 40
maximální výkon hybridu (kW) 250
točivý moment (Nm) 400 + 210
maximum točivého momentu (Nm) 450
akcelerace 0–100 km/h (s) 5,9
maximální rychlost (km/h) 250
převodovka 8A
kombi. spotřeba (l/100 km) 6,4

ActiveHybrid 5 – ano nebo ne?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Hlavním plusovým bodem ActiveHybrid 5 je, že se jedná o trochu silnější a zároveň trochu úspornější model 535i. Ten má ale sám o sobě slušnou spotřebu paliva vzhledem ke svému výkonu.

Mezi zápory ActiveHybrid 5 je malý dojezd na elektřinu a zmenšený zavazadlový prostor na 375 l (z původních 520 l).

Vyřknout konečný a objektivní ortel bude možné, až vůz vyzkoušíme. Obecně se ale můžeme držet faktu, že nejúspornější řada 5 je aktuálně ta s dieselovým dvoulitrem. Na hybridní model bychom si ještě nějaký ten rok raději počkali. Hybridy začnou dávat smysl, až vám elektřina vystačí alespoň na 100 kilometrů.

Podobné články:

6 komentářů u „BMW ActiveHybrid 5“

  1. Myslím si, že hybrid smysl v tomto způsobu použití má. Vykryjete s ním špičkové výkony – rozjezdy, jako podpora spalovacího motoru ke snížení spotřeby.

    Odpovědět
    • To sice ano, ale když už kupovat drahý auto s hybridem, tak něco takovýho, co dojede alespoň těch 20-50km – na cestru z/do práce jen na elektřinu

      Odpovědět
      • Tak takový hybrid asi nenajdete.
        Prius ani nemá přepínač – jízda na elektřinu a nedávno jsem četl, že jiný hybrid se na elektřinu ani nerozjel. Takže BMW a ty jeho kilometry jsou dobrý.

        Odpovědět
        • Tak Rpius je polohybrid – tam se jede na elektriku, ale jakmile potřebuješ vyšší výkon, tak se startuje motor bez ohledu na nabití baterek. Takovej Chevrolet Volt je čistej hybrid – benzíňák není nijak propojen s pohonem – je to jen motor–>generátor a z něj jen elektrika do el. motoru.
          According to General Motors the Volt can travel 25 to 50 miles (40 to 80 km) on its lithium-ion battery alone.
          Tohle bych chtěl

          Odpovědět
  2. Co autor tady popisuje jako sve prani neni ani tak hybrid jako spise elektromobil, mozna tak jeste plugin hybrid.
    Hybrid popisovany v clanku si neklade za cil vas dovest nekam ciste elektricky. Cilem je snizit spotrebu pres rekuperaci a udrzovani motoru v otackach blize optimu. Lze tak usporit palivo zejmena na rozjezdech a v mestskem provozu. Otazka je, jestli uspora je vetsi nez naklady na porizeni elektricke casti vozidla.
    Nejsem si jisty, jestli zrovna v roce 2011 je tohle treba psat autorovi clanku o autech, ale asi ocividne je.

    Odpovědět

Napsat komentář