V Ingolstadtu se trochu nenápadně rozhodli, že vytvoří hned čtyři deriváty svého peprného modelu S3. Jaké to jsou a který si vybrat? Čtěte našeho průvodce.
Contents
S3 hatchback, zakladatel, (momentálně se v Česku neprodává)
Klasický třídveřový hatchback je už klasikou v nabídce značky. Momentálně je v prodeji už jeho třetí generace (8V), ta první (8L) se prodávala od roku 1999. Audi tehdy tak trochu začala lézt do zelí koncernovému rivalovi Golfu GTI. První generace dostala přeplňovaný čtyřválec 1,8 litru s výkonovou špičkou 210 koní a dosahovala s ní maxima 238 km/h. To ta současná je vpřed hnána přeplňovaným dvoulitrem vybičovaným k hodnotě 300 koní a dostanete z ní 250 km/h. Pohon všech kol Quattro je samozřejmostí ve všech generacích. Že není S3 pro každého ukazuje již pořizovací cena blížící se 1,1 milionu Kč. Ale kolik koupíte třistakoňových „hothatchů“ s pohonem všech kol? Škoda že „třídvéř“ musel v Česku ustoupit typu S1.
S3 Sportback, pro taťky, od 1.067.900,– Kč
Pětidvířko Sportback bylo pro Audi trefou do černého. Koncept praktické A3 tak byl přenesen i do řady S. 4,3 metru dlouhý hatchback se nemusí zamlouvat každému, praktičnost rodinného přepravníku mu ale upřít nelze. K mání je jak se šestistupňovým manuálem, tak i s automatem S tronic (53 000,– Kč). Mimo větších rozměrů se od hatchbacku ničím základním neliší. Do zavazadelníku uložíte 340 litrů zavazadel. Maximálka je shodná s „třídvéřem“, na stovce je za 5,3 sekundy. Výrobce přitom slibuje spotřebu v kombinaci 7,0 litru na 100 km a samozřejmostí je splnění normy Euro 6. V základní ceně výrazně přesahující milion korun najdete sportovní bodykit, pětipaprskové elektrony, elektronickou uzávěru diferenciálu, sportovní podvozek, xenony vpředu a LED světla vzadu. Nechybí ani „populární“ start/stop. Cenu můžete navýšit řadou „extras“. Z nichž zmiňme přední LEDky (21 500,– Kč), panoramatické střešní okno (26 500,– Kč), navigační systém MMI plus (76 000,– Kč), konektivitu Bluetooth (8 400,– Kč), adaptivní tempomat (15 700,– Kč), parkovací kameru (11 500,– Kč) nebo adaptivní podvozek Magnetic ride (27 400,– Kč). Takže nebude problém cenu vytáhnout k 1,5 milionu korun.
S3 Limuzína, podařená klasika, od 1.084.900,– Kč
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Ač to tak nevypadá, tak klasický sedan je benjamínkem v nabídce átrojkové řady. Jeho vzhled, vzniknutý naroubováním klasické zádi, se nadmíru podařil a svou elegancí je ozdobou této modelové řady. Jednoznačným konkurentem této verze je Mercedes CLA, který působí více rozporuplně. Ale zpět k S3, její tříprostorová karoserie je postavena na rozvoru shodném se Sportbackem. Délka se natáhla na 4469 mm a zavazadelník pohltí 390 litrů batožiny. Dynamika se shoduje se Sportbackem. Základní i příplatková výbava se až na detaily příliš neliší od „pětidveřového“ soukmenovce.
S3 Cabriolet, ve čtyřech s větrem ve vlasech, (v Česku zatím neprodáván)
Je to poprvé, co trojka bez střechy dostává ostrou variantu „S“. Otevřená verze designově v podstatě kopíruje pohledný sedan. Audi u něj vsadilo na osvědčenou plátěnou střechu. Vyztužení 4,4 metrové karoserie se podepsalo na nárůstu váhy o 125 kg, zrychlení na stovku se zhoršilo o pouhou desetinu vteřiny. Zavazadelník se smrsknul na stále použitelných 245/285 litrů. Střecha se vysune během pouhých 18 sekund. Prostor pro dvojici cestujících na zadních sedadlech vypadá použitelný. Vzhled kabrioletu se podařil, je čistý bez rušivých prvků. Pěkným detailem je rám předního okna a kryty zpětných zrcátek v kontrastním stříbrném lakování. Jedinou pihou na kráse otevřené verzi bude prodejní cena. Ta by dle přepočtu z Německa mohla v základu nastoupat k částce 1,3 milionu Kč. V Česku by se měl kabriolet začít prodávat letos koncem léta.
model | S3 | palivo | benzín |
---|---|---|---|
náhon | 4×4 | motor | 2,0 TFSI |
počet válců | 4 | objem motoru (ccm) | 1984 |
výkon (kW) | 221 | točivý moment (Nm) | 380 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,3–5,4 | maximální rychlost (km/h) | 250 |
převodovka | 6M/6A | kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9–7,0 |
Názor TopDrive
Honza: S3 je krásně zpracovaná, má kvalitní interiér, turbem „nabušený“ čtyřválec na 300 koní, pohon všech kol… Za své benefity však žádá vysokou pořizovací cenu. Když přemítám, kterou z těch čtyř verzí zvolit, netroškařil bych a pořídil si kabriolet v automatu. Je prostě okouzlující.
Tomáš: Osobně bych se přiklonil k sedanu, který je designově nejvíce vyvážený. Oproti Sportbacku není o tolik dražší, vypadá elegantněji, má o něco málo větší zavazadelník a tím, že se jedná o novou karosářskou variantu A3/S3, tak zkrátka vypadá „nově“, kdežto Sportback je jen další nová generace v řadě. Jo a přemýšlel bych o manuální převodovce.