Lehká, sportovní, dvoumístná a na řidičské zážitky orientovaná Alfa 4C půjde příští rok do výroby. Dejte chladit šampaňské, protože tohle bude stát za to.
Když se objevil první koncept, jásali jsme nadšením a modlili se za sériovou výrobu. Tu Fiat potvrdil, ba co víc, lákadla konceptu jako jsou vzhled, výkon a hmotnost se moc nezmění. Hmotnost je velké téma u Alfy 4C. Karbonových dílů, vzhledem k jejich ceně, nebude na sériové verzi tolik jako na konceptu, ale přesto by se pohotovostní hmotnost mohla udržet na hodnotě 900 kilogramů. Přeplňovaný čtyřválec uložený uprostřed bude disponovat výkonem kolem 170 kW (230 k). Skrze 7stupňovou dvojspojkovou převodovku poputuje výkon na zadní kola. Hodnoty akcelerace a maximální rychlosti budou neméně lákavě. Alfa 4C by z 0–100 km/h měla „dělat“ pod 5 sekund a dosáhnout by měla až na 250 km/h.
Nyní další dvě dobré zprávy – už víme, že na vývoji konceptu spolupracovala Dallara, která se zabývá stavbou formulových vozů. I sériová verze 4C by měla mít co dočinění s touto firmou. Druhou zajímavostí je zatím oficiálně nepotvrzená informace, že model 4C bude vyráběn v Modeně u Maserati.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Alfa Romeo 4C bude nejspíše představena na detroitském autosalonu v lednu 2013. Výroba následně začne v květnu. Hovoří se o ceně kolem € 50 000 s tím, že v Evropě by chtěla Alfa Romeo prodávat až 2500 kusů ročně.
Názor TopDrive
Jak moc skvělá bude 4C se teprve uvidí, ale ingredience zní více než dobře. Auto nemusí mít 500 a více koní pod kapotou, aby bylo „úžasné“, mnohem důležitější je, jakou zpětnou vazbu řidiči dává. Lehká váha a zkušenosti Dallary jsou příslibem dobrých jízdních vlastností. Že by nám tu rostla konkurence Lotusu?