Konceptem SUV, jenž se skrývá pod kódem C-X17, dává Jaguar najevo, že to se vstupem do segmentu Sport Utility Vehicle myslí vážně. Už i tradiční britská značka pod křídly indického koncernu Tata vidí v tomto segmentu trhu prodejní potenciál.
Pro „kmenového“ zákazníka značky je to další ze šoků po modelech s karoserií kombi či s turbodieselem pod kapotou. SUV jsou dnes v prémiovém segmentu v podstatě nutností k přežití, první to pochopilo Porsche s Cayenne. Celkové proporce konceptu jsou díky dobré práci šéfdesignéra Iana Calluma elegantně vyvážené. Sériová podoba přijde za dva roky a nebude pravděpodobně od konceptu příliš vzdálena. Rozměry terénně se tvářící „kočky“ jsou na délku 4718 mm, na výšku 1649 mm a do šířky 1959 mm. Schopnosti vozu mimo zpevněné komunikace pohřbívají 23 palcová kola, ale k tomu má přeci koncern v nabídce značky Land Rover/Range Rover. Pohon všech kol by ale chybět neměl.
Čtěte: Jaguar XF Sportbrake
Koncept C-X17 je prvním nositelem hliníkové modulární platformy iQ[Al] na které vzniknou další modely značek Jaguar i Land Rover. Ta umožní variabilitu konstrukčních návrhů z hlediska daných rozměrů a sníží hmotnost vozů. Pro pohon crossoveru se očekává nasazení benzínových čtyř- a šestiválců. Diesely zastoupí čtyřválec o objem 2,2 litru. Vrchol nabídky bude tvořit ostrá verze R s maximálkou 300 km/h.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Mělo by vás zajímat: Nejnovější Jaguary ve verzích R
Design exteriéru nese jak prvky nové, tak odkazuje již na ty použité. Příď připomíná model XF, zadní světlomety pak bezpochyby vyšly z F-Type. Boční profil je na vůz tohoto segmentu poměrně agresivní, podíl na tom má především pozvolně klesající linie zádi. Ta evidentně upřednostňuje dynamiku před praktičností. Pokud jde o interiér, tak ten se nese v dosti futuristickém duchu a pro sérii bude řádně přepracován.