Bugatti představila na autosalonu v Dubaji již třetí speciální model ze série „Les Légendes de Bugatti“. Opět se jedná o model s unikátním lakováním a provedením interiéru, který je určen sběratelům.
Po modelech Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti a Veyron Grand Sport Jean-Pierre Wimille je tu další speciální edice s názvem Grand Sport Vitesse Meo Costantini. Třetí omezená edice (z celkových pěti) vzdává hold muži jménem Meo Costantini, který byl nejen blízký přítel Ettore Bugattiho, ale taktéž šéf továrního závodního týmu Bugatti. A mimochodem s typem 35 vyhrál slavný závod Targa Florio.
Stejně jako u dvou předešlých edicí, bude i edice Meo Costantini omezena na pouhé tři vozy. Každý z nich se bude prodávat za více jak € 2 miliony. K pohonu slouží známý motor W16 8,0 l se čtyřmi turbodmychadly. Výkon a točivý moment se nezměnil (882 kw/1200 k a 1500 Nm).
Model nese řadu stylistických odkazů na typ 35 a závod Targa Florio. Profil trati je vyobrazen na spodní straně zadního spoileru a v kabině vozu mezi sedadly. Vnější barevné schéma vozu je návratem do klasických závodních barev francouzských automobilů.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Kabina je v provedení modré a koňakové kůže s modrým prošíváním. Leštěným hliníkovým detailům sekunduje modrý karbon. Podpis Meo Costantini je vyveden jak na opěrkách hlavy sedadel, tak na palivovém uzávěru. Detail, který není na první pohled vidět, se nachází na koženém obložení dveří, viz fotky.
Kdo byl Bartolomeo „Meo“ Costantini?
Bartolomeo Costantini , narozený v roce 1889, byl šéf závodního týmu Bugatti pod dobu osmi let. Stál u zrodu automobilových závodů a sám začal závodit v raném věku. Po první světové válce se dostal do kontaktu se značkou Bugatti, když se podílel na úpravě typu 13. S tímto vozem se zúčastnil prvních závodů v letech 1920–1921. Prostřednictvím závodů se seznámil se zakladatelem Bugatti – Ettorem Bugattim. Costantini pak pracoval pro Bugattiho jako závodní řidič a poradce. Jako člen továrního týmu vyhrál nejslavnější závod ve své době -Targa Florio na Sicílii. V roce 1926 zvítězil ve španělské Grand Prix a v Monze obsadil druhou příčku. Krátce nato ukončil svou aktivní závodní kariéru s cílem řídit tovární závodní tým Bugatti (od 1927 až do roku 1935). Costantini pracoval u Bugatti až do roku 1937.