Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (3. díl)

V dnešním díle bych se rád více zaměřil na spotřebu mého vozu Škoda Octavia 2.0 TDI před i po optimalizaci softwaru od BSR.

Jsem normální řidič, vozidlo používám téměř každý den k jízdám do práce a jak je dále potřeba. Občas se rád svezu svižně, ale vše samozřejmě v rámci platných zákonů. Mimo pracovní den jezdím převážně delší vzdálenosti, zhruba 100 a více kilometrů, a tak jeden z důležitých aspektů používání auta je jeho spotřeba. Jak jsem již zmiňoval v prvním dílu tohoto seriálu, podle palubního počítače byla průměrná spotřeba za posledních 4000 km 5,0 l/100 km. Určitě se dá říct, že na těchto zhruba 4000 km splňuji parametry metodiky pro výpočet kombinované spotřeby. Tedy zhruba 40% jízdy ve městě, dalších zhruba 35% jízdy mimo město po „okreskách“ a zbylých 25% na dálnici. Velký technický průkaz udává kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km. Byl jsem tedy i zvědavý jakým způsobem se optimalizace od BSR odrazí na „dlouhodobé“ spotřebě, ale to až za chvíli.

Každý čtvrtek jezdím do Prahy stejnou trasou vždy zhruba ve stejnou hodinu. Cesta mi trvá přibližně 65 minut „plus mínus“ asi 3 minuty, „plus mínus“ asi 2 km/h na průměrné rychlosti za cestu. Před optimalizací jsem tuto trasu jezdil za 4,6 l/100km. Po úpravě softwaru řídící jednotky od společnosti BSR Česká republika a Slovensko se mi podařilo tuto hodnotu stlačit o další 4 dcl na 100 km, tedy na hodnotu 4,2 l/100km. Je pravdou, že se jedná o trochu atypickou cestu. Tedy nejdříve zhruba 3 km ve městě, pak 10 km mimo město, 32 km po dálnici a pak zhruba 40 km mimo město (do těchto „mimoměstských“ 40 km počítám i pražský okruh – plynulá jízda rychlostí zhruba 80 km/h).

Na snížení spotřeby se velkou měrou podepisuje fakt, že Octavie má teď vyšší výkon a více síly v nižších otáčkách než před úpravou a také není třeba tak urputně šlapat na plyn v průběhu trasy, motor držet ve vyšších otáčkách apod. Stačí pouze takové „šolíchání“ plynového pedálu.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Po optimalizaci BSR jsem vynuloval palubní počítač a aktuálně mám s úpravou najeto zhruba 3200 km. Na palubním počítači září spotřeba po tuto dobu 4,8 l/100km. Mimo jedné cesty z Prahy do Brna a zpět se dá říct, že rozložení jízd je stejné jako v předchozích 4000 km.

S optimalizací softwaru jsem naprosto spokojen. Octavie je teď mnohem živější. Už tak nízkou spotřebu se mi podařilo díky optimalizaci ŘJ stlačit na dlouhodobé spotřebě o zhruba dalších 5%. To je příjemný bonus k zvýšení výkonu, síly a také k zábavnosti od BSR.

Honza

Podobné články:

10 komentářů u „Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (3. díl)“

  1. Další co věří pp… nevím přesně jak dvojková oktávka, ale ta jedničková dovede být opravdu hodně velký optimista… Bylo by dobré, kdyby pán porovnal virtuální spotřebu s tou reálnou (podle tankování).
    Budu se těšit na výsledky.

    Odpovědět
    • +1. Stačí se podívat, co všechno už teď dělají automobilky pro to, aby snížily emise a tedy i spotřebu, a je celkem jasné, že tu spotřebu už nějak měřitelně nepůjde snížit bez buď snížení množství vstřikovaného paliva (a tedy i výkonu) nebo výměny mnoha dost drahých dílů (to už je lepší koupit nové auto) nebo výrazného snížení životnosti motoru (v podstatě jen varianta předchozího s rizikem daleko vyšších dodatečných nákladů, až něco nevydrží). Na druhou stranu upravit řídicí jednotku tak, aby ukazovala jinou spotřebu, je oproti skutečnému snížení spotřeby velmi snadné. Nakonec přesně to dělá většina „garážového“ chiptuningu: zvedne výkon přidáním paliva do směsi, ale řídící jednotku nechá v dojmu, že vstřikuje to málo jako vždy a ta tak to málo ukazuje.

      Odpovědět
      • Souhlas, PP kecá jako o život. S mojí fabulí jezdím podle dotankování trvale kolem 5 l na 100 km a už to mi přijde jako docela solidní výkon na 1,9 TDI. U octávky si to skoro nedovedu představit…

        Odpovědět
        • taky mi PP keca, o cca 0,4 l v porovnani s tankovanim. Ale i tak mam prumernou realnou spotrebu 4,8 L/100. Auto je Octavia I Combi 1,9 TDI 81 KW chipnuta na 100 KW.

          Odpovědět
  2. Dobrý den,
    jako autor tohoto seriálu mohu říct, že podle palubního počítače je dlouhodobá spotřeba 4,8 l/100 km, ano, je to celkem optimistický údaj, ale realita není až tak vzdálená. Podle reality při dotankování vychází spotřeba na jednu nádrž zhruba 4,95 – 5,1 l/100. Před optimalizací vycházela spotřeba touto metodou na 5,5 – 5,7 l/100 km. Palubní počítač je sice optimistický, ale úpravou není ošálen. Ke snížení spotřeby došlo poměrně zajímavě vzhledem k tomu, že bych řekl, že aktuálně s autem jezdím malinko svižněji než dřívě

    Odpovědět
    • Dobrý cen, zkuste do paliva přidávat 1cm wifu / 1l a Envirox 1:4000,

      dělám to tak již 2 roky. Průměrná spotřeba klesla o deklarovaných 7- 8%!!!

      Je to jako chemický čip, zvedá to výkon o 5 – 12%, dálnice údajně při ustáleném procesu spalování ve válci cca 5%, ale co mě zajímá nejvíce je to , že v případě potřeby předjíždění jde výkon díky lepšímu spalovaní o cca 12% nahoru.

      1,9 Tdi, 66 kW, tabulkově. Bez úpravy 73 Kw z výroby, měřeno na brzdě, to mi potvrdil i Mr. Cimbu, proto WV pocitově krásně jezdí, když mají oproti tabulkovým výkonům cca.: 10,6% větší výkon.
      Výpočtem vychází při potřebě výrazného zrychlení výkon cca: 85Kw bez jakékoliv úpravy SW.
      Vše ověřeno na pistoli. Jednu poznámku bych měl. Jezdit 80 na pětku mě vůbec nebaví a je to zoufalé vůči klice ( tloušťka olejového filmu mezi ložisky ). Jak Vám bere olej a jaký používáte?
      Jestli to máte na tři roky a pryč s ním, pak Vás chápu, ale chudák druhý majitel.
      Tady ve varech je Octavia Tour 77Kw která jde na první technickou po 4 letech s nájezdem 800.000,- km. Zkusím zjistit podrobnosti o používaném oleji a výměnných lhůtách.
      Taky možný přístup.

      Odpovědět
      • jo, aditivum je samozřejmě také další možnost, reference na něj mám ze svého okruhu v podstatě jen pozitivní.
        Olej mi to nežere téměř žádný, respektive, není potřeba jej doplňovat od výměny k výměně, stále jsem téměř přesně na rysce, dodržuju 15 000 km a používám Castrol EDGE

        Odpovědět
  3. Poslední věta tohoto článku úplně hladí po duši: snížení spotřeby zhruba o dalších 5% – to je příjemný bonus k zvýšení výkonu, síly a také k zábavnosti od BSR
    Jestli pak to BSR také dokáže u aut s benzínovými motory?

    Odpovědět

Napsat komentář