Ferrari 125 S v České republice

Možná přemýšlíte, s jakou novinkou se italská automobilka na české půdě pochlubí. Nejde o žádnou premiéru, ale o vzácného veterána. 125 S je totiž prvním produkčním automobilem slavné značky. Raritu vozu potvrzuje fakt, že byly vyrobeny jen dva kusy.

Kde bude k vidění?

Celá prezentace prvního Ferrari se koná pod záštitou Ferrari Classiche v rámci druhého ročníku akce Concours d´Elegance Chateau Loučeň, tedy přehlídky veteránů na zámku Loučeň. Tato akce proběhne 25. – 26. května, ovšem jako upoutávka bude italský klenot k vidění i v Národním technickém muzeu v Praze od 14. května. Typ 125 S bude navíc na obou akcích doplněn prezentací novodobého monopostu Ferrari F2001 (z roku 2001) a gran turisma 250 GT (1962).

Geneze typu 125 S

Model vznikl roku 1947 a byl prvním nesoucím jméno Enza Ferrariho. Jeho vzniku předcházelo několik podstatných událostí. Do roku 1939 Enzo závodil a posléze vedl závodní aktivity Alfy Romeo, roku 1939 založil vlastní společnost Auto Avio Construzioni. Prvním modelem, jenž vznikl pod taktovkou Ferrariho, byl typ 815 s řadovým osmiválcem obsahu 1,5 litru. AAC 815 se zúčastnilo Mille Miglia roku 1940. Pak vstoupila do rozvoje značky druhá světová válka. Až v poválečném období přišel Ferrari s prvním produkčním autem nesoucím jeho jméno, typem 125 S (Sport). 125 S se záhy objevil i na závodních tratích, vůz pilotovaný Francem Cortesem dokázal zvítězit ve svém druhém závodě – Velké ceně Říma ve třídě sportovních vozů.

Blíže k 125 S

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Jde o klasický dvousedadlový spider o délce 3450 mm. Motor byl umístěn podélně v dlouhé přídi a poháněna byla kola zadní nápravy pomocí pětistupňové manuální převodovky. Hmotnost vozu dosahovala 750 kilogramů. Použity byly pneumatiky rozměru 6,5×15 palců. Jako pohonný agregát byl použit dvouventilový vidlicový dvanáctiválec o objemu 1,5 litru osazený karburátorem Weber. Výkon skromných 74 kW (100 k) dokázal auto rozhýbat na rychlost asi 170 km/h. Po stránce designu bylo první Ferrari dílem Gioacchina Colomba. Jeho čistý vzhled zvýrazňuje charakteristická příď s čtveřicí otvorů pro přívod vzduchu k motoru a k brzdám. Krásných detailů je na „stopětadvacítce“ celá řada, jako třeba žábry na krytu motoru nebo dvojice sklopných sklíček před kokpitem řidiče a spolujezdce.

Podobné články:

Napsat komentář