Vauxhall VXR8 Tourer – stěhovák pro chuligány

Rodinný kombík je zpravidla všední vůz s nudnou barvou a dieselovým motorem pod kapotou. Jeho řízení obvykle přináší stejnou radost asi jako žehlení či mytí nádobí. V případě VXR8 Tourer tohle neplatí.

Není Vauxhall jako Vauxhall, na jedné straně jsou to rebrandované vozy Opel, na straně druhé jsou to rebrandované australské Holdeny. Dnes budeme bavit o těch „zlých“ s přídomkem VXR8. Tento model se dělá ve třech verzích – sedan, kombík (Tourer) a pick-up (Maloo). Všechny tři mají jedno společné – motor V8, pohon zadních kol a neutuchající chuť smažit zadní pneumatiky. Protože zakázané ovoce chutná nejlépe, budeme se bavit o kombíku, tedy o voze, od kterého nikdo žádný adrenalin neočekává.

Technika

VXR8 Tourer má motor V8 6,2 l od GM, označovaný jako LS3. Ano, to je ten motor, který poháněl Corvette C6. Výkon a točivý moment je nastaven na 317 kW (431 k) a 550 Nm. Převodovka je vždy 6stupňová, ať už manuální či automatická. Rychlé starty umožňuje launch control, smyky má na starosti samosvorný diferenciál. Na stovce je Tourer za 4,9 sekundy, maximálka je 250 km/h.

Interiér

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Kůže, klimatizace, Aux-in, USB port, Bluetooth a podobné vymoženosti jsou ve standardní výbavě stejně jako 5“ dotykový displej s funkcí EDI – Enhanced Driver Interface, který zahrnuje palubní počítač, stopky, ukazatel přetížení, využívány výkon, měřič časů na kolo apod. Takže je jasné, že nuda s tímhle kombi rozhodně nebude. Určitě se ptáte – co kufr. Ve Velké Británii, kde se tohle auto prodává za cenu £ 49 500, je to největší kombík na trhu díky zavazadelníku o objemu 895 l, po sklopení zadních sedadel dokonce až 1200 litrů!

Názor TopDrive

Jednu chybu přeci jen má – neprodává se u nás.

Podobné články:

Napsat komentář