Sága superkombi od Audi pokračuje. Nová RS6 je tu, aby vás odvezla s celou rodinou rychlostí až 305 km/h. Je to vůbec možné? Přesvědčte se.
Rychlá kombi mají u Audi tradici. Sice ne kdovíjak dlouho, ale silnou. V letech 1994 až 1995 se vyráběl (u Porsche) model RS2 – dělo postavené na základech Audi 80 Avant s pětiválcovým turbomotorem o výkonu 232 kW (315 k). Tohle auto předefinovalo kategorii kombi – pohon všech kol a pětiválec 2,2 l dopovaný turbem KKK umožňovaly takovou akceleraci a rychlost, že mnoho sportovních aut té doby jen bledlo závistí. Na dálnici by s vámi RS2 držela krok až do rychlosti 277 km/h. S pěti lidmi a spoustu věcí na palubě! Nástupce v podobě RS4 přijel až v roce 2000, ale nás zajímá větší a výkonnější RS6 z roku 2002. Pod její kapotou brumlal rovněž turbomotor, pro rychlé Audi tak typický, ale s osmi válci. Tahle čtyři-dvojka twin turbo disponovala výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 650 Nm. V této zlaté éře se Němci předháněli o to, kdo postaví silnější auto, a tak v roce 2008 na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG reagovala Audi novou RS6. Její motor 5,0 l V10 vycházel z motoru pro Lamborghini Gallardo s drobnou změnou – dvojicí turbodmychadel. Výkon byl vskutku monstrózní – 426 kW (580 k) a 650 Nm. Tehdy nastal čas, aby tento 2025 kilogramů těžký vůz krotily (příplatkové) keramické brzdy. Poslední počin od Quattro GmbH je sice chudší co do počtu koní, počtu válců a objemu motoru, ale dohání to větší silou a pružností. A rovněž menším apetitem po palivu.
Contents
Motor
4,0 TFSI V8 twin turbo
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 700 Nm dostupný mezi 1750 a 5500 ot./min.
Vypínaní poloviny válců (válce 2,3,5 a 8) při nízké zátěži. Aktivní uložení motoru zamezující vibracím při přechodu z 8 válců na 4 a naopak.
Pohon
Stálý pohon všech kol Quattro s vektorováním točivého momentu a samosvorným středovým diferenciálem. Středový diferenciál má vlastní chladič oleje. Převodovka Tiptronic – 8stupňová automatická.
Technika a výbava
Standardní výbava
6pístkové brzdy s průměrem kotoučů 390 mm na přední nápravě.
Vzduchové odpružení s nastavitelnou tvrdostí v rámci Drive select.
Vypínatelná stabilizace.
20“ hliníková kola.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Automatická klimatizace.
Navigace MMI plus s MMI touch a audiosystém s 10 reproduktory.
4místná konfigurace.
Příplatková výbava
Zadní samosvorný diferenciál.
Podvozek Dynamic Ride Control s ocelovými vinutými pružinami a třícestnými nastavitelnými tlumiči, které jsou navzájem propojeny.
Variabilní řízení.
Karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm.
21“ kola.
Prémiové audio Bang&Olufsen Advanced Sound Systém s 15 reproduktory o celkovém výkonu 1200 W.
5místná konfigurace.
Balíček Dynamic (maximální rychlost 280 km/h).
Balíček Dynamic Plus (maximální rychlost 305 km/h).
palivo | benzín | akcelerace 0–100 km/h (s) | 3,9 |
---|---|---|---|
počet válců | 8 | maximální rychlost (km/h) | 250 |
objem motoru (ccm) | 3993 | převodovka | 8A |
výkon (kW) | 412 | kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 9,8 |
točivý moment (Nm) | 700 | pohotovostní hmotnost (kg) | 1925 |
Červený lak novým „RS“ modelům od Audi vážně sluší. Jinak díky TopDrivu za přátelštější ovládání fotogalerie…
Kazdou z tech 4 na konci fotogalerie bych v garazi uvital….
Já osobně bych uvítal RS2, má stále šmrnc a pětiválec. Její největší kouzlo je však v její nenápadnosti. Sehnat dnes slušný kousek už ale začíná být problém.