Dnešní videosnímek se týká limitované Alpiny B3 v provedení GT3. Čím si vás bétrojka získá? Zvukem svého přeplňovaného šestiválce nebo dechberoucí akcelerací z 0 na 300 km/h?
Společnost Alpina, dvorní ladič značky BMW, se zúčastňuje závodní série GT3 s vozem Alpina B6. Na počest těchto aktivit se Alpina rozhodla postavit limitovanou edici modelu B3 s názvem B3 Biturbo GT3 v počtu pouhých 99 kusů. Modely B3 Biturbo jsou postaveny na základech BMW 335i. Alpina velmi decentně vylepší jejich exteriér, zvýší výkon motoru, upraví podvozek a už tak luxusní interiér dokáže přeměnit v exkluzivní záležitost. To se týká všech modelů, které Alpina upravuje. V případě B3 Biturbo GT3 se však technici primárně orientovali na jízdní vlastnosti. Z přeplňovaného řadového šestiválce vymáčkli 300 kW (408 k) a 540 Nm.
Bavorácké písty v motoru musely udělat místo těm od Mahle, které Alpina používá. Alpina na své modely dodává své vlastní výfuky, ale u GT3 naleznete titanový výfuk od firmy Akrapovič, specialisty na závodní výfuková potrubí. Další specialista, tentokrát na samosvorné diferenciály, firma Drexler, dodala diferenciál.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Obligátní přední spoiler pod nárazníkem byl doplněn o karbonové lízátko a boční splitery zvyšující přítlak na přední nápravě. Víko kufru osadila Alpina spoilerem s možností individuálního nastavení. Kola o rozměrech 8,5×19 a 9,5×19 nesou název Alpina Classic. Na 19“ rozměr mají skvělou hmotnost. Přední kolo váží 8,6 a zadní 9,5 kilogramů.
Pod koly se skrývají silné brzdy s ventilovanými kotouči. Pneumatiky dodal Michelin. Vybírat lze mezi silničními Pilot Sport a polozávodními Pilot Cup+. Interiéru dominují anatomická kožená sedadla Recaro. Volant a řadicí páka 6stupňové automatické převodovky jsou obšité alcantarou. GT3ka atakuje stovku za 4,6 sekundy a dech jí dojde ve 300 km/h.