Po vzoru 458 by i F12 mohl dostat označení „Speciale“. Mírné zvýšení výkonu nebude v očích příznivců italské ikony tolik zajímavé jako celkové vylepšení jízdních parametrů díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a úpravám podvozku. Jak se za posledních pět let změnily parametry vrcholných modelů Ferrari? Vzpomínáme na 599 GTO.
Letos na jaře to byly tři roky od představení F12 berlinetta. To tehdy přineslo na pole supersportů nová měřítka – atmosférický motor V12, tehdy o objemu 6,3 l, o neuvěřitelném výkonu 544 kW (740 k). Točivý moment vrcholil hodnotou 690 Nm. Sedmistupňová převodovka s dvojicí spojek dokázala 1525 kg těžký vůz rozpohybovat z klidu na 100 km/h za 3,1 s. Maximální rychlost činila 340 km/h. Vůz tehdy fascinoval aktivní aerodynamikou a elektronickými asistenty. Sledujte promo video. Údaje pro model F12 platí dodnes a jsou stále působivé.
Čtěte, jak jsme se seznámili s Ferrari F12 berlinetta
Chystaný „ostrý“model F12 Speciale si výkonově polepší jen o 15 kW (20 k), ale protože rychlost se odvíjí i od hmotnosti, bude daleko lákavější číslo „mínus 100 kg“. To znamená 760 koní a cca 1425 kg. Maximální rychlost pravděpodobně zůstane na neskromných 340 km/h, zato akcelerace na stovku bude otázkou méně než 3 s.
Pět let zpátky
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.V roce 2010 Ferrari představilo svůj vrchol silničních modelů – 599 s tradičním přídomkem GTO, tedy Gran Turismo Omologata. V té době měl dvanáctiválcový motor objem rovných 6 litrů. Výkon GTO dosáhl hranice 492 kW (670 k) v 8250 ot./min. K zadním kolům proudila síla 620 Nm skrze 6stupňovou převodovku u Ferrari označovanou jako F1. Pomocí diety se podařilo shodit 84 kg (oproti 599 GTB) na výsledných 1495 kg. Pětdevětdevět dělalo stovku za 3,3 s a dosahovalo rychlosti 335 km/h. Ferrari vyrobilo pouhých 599 kusů modelu 599 GTO, které dnes patří mezi sběratelské kousky. Nové F12 Speciale na tom bude podobně.