Renault Sport vzal své Clio R.S. a zapracoval na něm. Na první pohled se toho moc nezměnilo, protože ty zásadní změny se odehrály pod povrchem. Řeč je o podvozku, řízení, řazení a motoru.
Renault Clio R.S. má přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s výkonem 147 kW (200 k) a 6stupňovou automatickou převodovku. Vůz jsme měli možnost otestovat na okruhu v Mostě a zde jsou naše dojmy.
Nově představená verze R.S. 220 Trophy přináší následující zlepšení:
Motor
- zvýšení výkonu o 20 k na 220 k v 6250 ot./min
- zvýšení točivého momentu o 20 až 40 Nm na 260 Nm (krátkodobě v overboostu až 280 Nm)
Převodovka
- nová kalibrace softwaru
- o 40 % rychlejší řazení v režimech Normal a Sport
- o 50 % rychlejší řazení v režimu Race
- Launch Control
Podvozek
- snížená světlá výška o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu
- zadní pružiny s jinou charakteristikou
- pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18
Řízení
- zkrácení převodu z 14,5:1 na 13,2:1
Termín
- červen 2015
Názor TopDrive
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Chválíme, chválíme a ještě jednou chválíme, a to zejména úpravu softwaru převodovky a upravené řízení. To jsou pro nás podstatné kroky správným směrem. Výkonnější motor je jen taková třešnička.
Renault Clio R.S. 220 TROPHY