Chevrolet se chlubí, že aktuálně nejsilnější Corvette – verze Z06 byla vyvíjena společně se závodní verzí C7.R. Pojďme se na street legal track car podívat trochu blíže a porovnejme rozdíly mezi ním a závodním vozem.
Vývoj závodní verze C7.R a produkčního modelu Z06 probíhal pod jednou střechou. Oba vozy tak mají mnoho společného, zároveň se však C7.R od Z06 odlišuje více, než tomu bylo u předešlé generace. To, co sériový a závodní vůz spojuje je hliníkové šasi. V rámci pokroku je lehčí a o 40 % tužší než to předešlé. Šasi vzniká kombinací laserového a bodového svařování hliníkových výlisků. Dříve tomu tak bylo v oddělení Corvette Racing, dnes se hliníková šasi vyrábí přímo na lince, kde vznikají sériové vozy Corvette. Tento fakt poukazuje na propojení závodního oddělení se sériovou výrobou. Trefně to vystihuje slogan: „Race on Sunday, sell on Monday“.
Opačná situace panuje u pohonu. Zatímco novou Z06 pohání motor LT4 V8 6,2 l (460 kW/625 k, 861 Nm) přeplňovaný mechanickým dmychadlem Eaton 1740 TVS, verzi C7.R omezují pravidla třídy GT. Objem motoru nesmí být překročit hranici 5,5 litru a přeplňování je zakázáno. Motory sedmé generace Corvette jsou vybaveny přímým vstřikování paliva a stejně tak je tomu i u závodního motoru C7.R. Jen pro zajímavost, přímým vstřikováním paliva byly vybaveny motory Corvette třídy GT1 naposledy v roce 2009. Vedle přesnější odezvy na sešlápnutí plynového pedálu, je hlavním přínosem větší efektivita, jinými slovy menší spotřeba paliva. Chevrolet uvádí až o 3%, což v dlouhém vytrvalostním závodě může znamenat ušetřenou zastávku v boxech.
Ovládání šestistupňové sekvenční převodovky pomocí pádel řazení pod volantem je dnes již standardem v této kategorii závodění. Zájemci o model Z06 si mohou také zvolit řazení pod volantem (8stupňová dvouspojková automatická převodovka) nebo pak klasiku v podobě 7stupňové manuální převodovky.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Samostatnou kapitolou při vývoji Z06 a C7.R byla aerodynamika, kde byl dán důraz na zvýšení aerodynamického přítlaku a zlepšení chlazení motoru, brzd a převodového ústrojí.Pro testování obou dvou vozů byl použit stejný modelovací software. Výdechy v předních blatnících, odvádějící horký vzduch od brzd a zejména pak vzduch jako takový z předních podběhů, byly u závodního vozu značně zvětšeny. Stejný osud čekal na přívodní kanály před zadními koly nasávající vzduch k brzdám a diferenciálu resp. převodovce u zadní nápravy (transaxle). Od otvorů v horní části zadních blatníků, které měla předešlá C6.R a nyní je má i nová Z06, bylo v případě C7.R upuštěno. Stavitelné zadní křídlo a rozměrný difuzor je pochopitelně výsadou závodního vozu. Odlišné je pochopitelně zavěšení, tlumiče a brzdová soustava.
Silniční i závodní Corvette jezdí na pneumatikách Michelin, v případě Z06 je to model Pilot Sport Super Sport Cup v rozměrech 285/30R19 vpředu a 335/25R20 vzadu. Při výběru brzdové soustavy vsadil Chevrolet na firmu Brembo, která dodala šesti a čtyřpístkové třmeny s karbon-keramickým kotouči 371×33 mm a 365×25 mm. Corvette Z06 se poprvé vyrábí ve dvou karosářských provedení – coupé a nově i kabriolet.