Předchozí generace M3 končila výrobu v karosářské verzi kabriolet, kterého se prodalo přes 16 tisíc kusů. Podívejte, jaké předpoklady má nová M4 cabrio k tomu, aby navázala na úspěchy předchozích generací.
Contents
4–6–6–8–6
Nezačínáme matematickou hádankou, nýbrž počtem válců v motorech jednotlivých generací M3 resp. M4. První generaci E30 poháněl zážehový čtyřválec o objemu 2,3 l, následující generaci E36 poháněl už zážehový šestiválec 3,0 l a posléze 3,2 l, který se stal symbolem pro model M3 jako takový. I generace E46 jej měla. Naopak E90/2/3 přišla doposud s největším motorem, jaký se kdy pod kapotou M3 objevil – zážehovým osmiválcem 4,0 l. Nová M4 F80/2/3 se vrací k šestiválcovému motoru, avšak poprvé si k výkonu vypomáhá turbodmychadly.
Turbo inside!
Z objemu 2979 ccm těží M4 výkon 317 kW (431 k) v 5500–7300 ot./min. a maximální točivý moment 550 Nm (!) je k mání od 1850 do 5500 otáček. Pro kabriolet slibuje výrobce akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 s (manuální 6 st. převodovka) resp. 4,4 s (automatická dvouspojková 7st. převodovka). S automatem je vůz úspornější (8,7 l oproti 9,1 l/100 km) a zároveň těžší (1865 kg oproti 1825 kg). Rozdíly jsou to však tak zanedbatelné, že nemá smysl je řešit. My oceňujeme, že BMW nezapomíná na řidiče, kteří mají rádi manuální převodovku.
Nahoře bez za 20 sekund
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Kapota motoru, přední blatníky a mnoho dílů podvozku je vyrobeno z hliníku. Pro zvýšení tuhosti používá M4 díly z uhlíkových kompozitů – např. vzpěra v motorovém prostoru, která váží jen 1,5 kg a zajišťuje výrazné zvýšení tuhosti celé přední části. Za povšimnutí stojí i hnací spojovací hřídel vyrobená z jednoho kusu, taktéž karbonová. M4 cabrio je vybaveno třídílnou pevnou skládací střechou, která je na vnitřní straně kompletně čalouněná a vyznačuje se účinnou hlukovou i tepelnou izolací. Střechu lze během 20 sekund složit pouhým stiskem tlačítka, a to až do rychlosti jízdy 18 km/h.
Ostatní se s M3 E93 loučili pláčem, my testem. Čtěte TEST BMW M3 cabrio
Ceny
Na českém trhu nebyly zatím stanoveny ceny pro verzi cabrio, ale na západ od našich hranic se M4 cabrio prodává za € 78 200,– Pro srovnání dodejme, že M4 coupé stojí € 72 200,–