Po Toyotě vstupuje do pomyslného českého ringu i Subaru se svým modelem BRZ a hned na úvod zasazuje GT86 ránu – o sto tisíc nižší základní cenou. TopDrive vám přináší srovnání těchto dvou sportovních vozů.
Intro
Poprask kolem Toyoty GT86 v dobrém slova smyslu ještě nestačil utichnout a na scéně je soupeř z vlastních řad – Subaru BRZ. Oba modely sjíždějí ze stejné výrobní linky japonské továrny Gunma, která je majetkem Subaru. Technický základ je totožný, tedy atmosferický boxer 2,0 l o výkonu 200 koní a s krouťákem 205 Nm. Výkon je přenášen na kola zadní nápravy přes šestistupňový manuál či automat. Libůstkou je sériový samosvor (mimo BRZ ve výbavě Active). Lehká konstrukce zajištěná mimo jiné absencí moderních komfortních výdobytků, což se odráží na slibné pohotovostní hmotnosti 1230 kg.
Najdi pět rozdílů
4240 mm dlouhá coupé jsou si podobná jako vejce vejci. Drobné rozdíly se najdou hlavně na přídi. Třeba umístění blikačů, Subaru je má v hlavních světlometech, u GT86 byste je našli v nárazníku. Liší se i tvarem předních nárazníků i masky chladiče. BRZ používá horizontální lišty a GT86 je osazeno mřížkou. Boční pohled odkryje jedinou drobnou odlišnost, BRZ je osazeno atrapou mřížky v předním blatníku, na rozdíl od Toyoty, jenž na stejné místa umístila logo „GT86“. Při pohledu zezadu už nenajdete rozdíl ani jeden (tedy mimo loga automobilek). Podobné je to i v interiéru, zde se liší snad jen látka čalounění sedadel.
Pátrání v ceníku
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Toyota GT86 je v nabídce dovozce za 809 900 Kč s manuálem, za automat se připlácí 40 tisíc Kč. Základní výbava GT86 odpovídá vyšší specifikaci Sport v BRZ. V ceně dostanete xenonové světlomety a denní LED diody, sedmnáctipalcové elektrony, zadní spojler, kožený paket interiéru, dálkové centrální zamykání, bezklíčový přístup, automatickou duální klimatizaci, CD audiosystém, tempomat, samosvorný diferenciál, kontrolu trakce. Do Toyoty lze dokoupit za 15 tisíc Kč metalický lak, za 30 tisíc Kč je k mání audiosystém JBL, 15 tisíc Kč přihodíte za multimedíální systém Touch & Go nebo lze prodloužit záruku na 5 let nebo 160 tisíc km za 14 900 Kč. Oproti BRZ v lepší výbavě Sport dostanete v Toyotě kožená sedadla bez příplatku. Do BRZ ve vyšší specifikaci se připlácí za metalický lak skromnějších 12 tisíc Kč, 55 tisíc Kč připlatíte za kožená sedadla. Benefitem BRZ je bez ohledu na výbavu záruka na 5 let nebo 200 tisíc km zdarma.
Subaru zvolilo s modelem BRZ jinou cenovou strategii a méně náročným klientům nabízí výbavový stupeň Active. Ten stojí s manuálem dostupnějších 709 000 Kč. Zákazník se však musí spokojit s absencí samosvorného diferenciálu, koženého paketu interiéru, audiosystému a s osazením menšími šestnáctipalcovými koly. Nižší ceny bylo dosaženo i nelakovanými klikami dveří a zpětných zrcátek, nahrazením automatické klimatizace manuálním systémem a na zadní nápravě jsou použity neventilované brzdové kotouče.
Konkurence
Mimo vlastní řady je soků poskromnu. Můžeme vzpomenout na Hyundai Genesis Coupé, s 210 koňovým dvoulitrem za 769 900 Kč s pohonem zadních kol bez samosvoru (ten je jen pro šestiválec). Zaměřením na radost z jízdy lze mezi konkurenty zařadit i nový Renault Clio RS který z přeplňované šestnáctistovky vymámí identických 200 koní, jako bonus přidává pětidvéřovou karoserii. Cena Renaultu startuje na 639 000 Kč.
Názor TopDrive
Po designové stránce působí BRZ vyváženěji, ale vzhled je pouze otázkou osobního vkusu. Kvitujeme nabídku specifikace Active se znatelně nižší cenovkou. Jen škoda chybějícího samosvorného diferenciálu (mohl být alespoň za příplatek). Toyota se v nabídce orientuje spíše na výbavu, Subaru hraje na sportovnější naturel, což lépe odpovídá charakteru tohoto výjimečného modelu.
Subaru s pohonem jedné nápravy? Nikdy!
Zábava se zadním náhonem? Vždycky!