V Ženevě ukáže McLaren nový model s označením 650S. Novinka se v hierarchii výrobce postaví mezi MP4– 12C a P1. Britové se tak snaží ztížit život Ferrari 458 Speciale. Co říkají slibovaná čísla?
Přístup, jaký McLaren zvolil při tvorbě MP4–12C je obdivuhodný. Technologie z F1 jako karbonový monokok (v této cenové relaci žádný jiný výrobce nenabízí), navzájem propojené tlumiče, využívání brzd pro lepší zatáčení či aktivní aerodynamika patří mezi ty nejvýraznější high-lighty MP4–12C. Jenže při přímém srovnání s Ferrari 458 Italia nedopadl McLaren kdovíjak skvěle. Ferrari vloni představilo vylepšenou 458 s přídomkem, který hovoří jasně: „Speciale“. Více kilowattů, méně kilogramů. Ani McLaren nezaspal, důkazem je hypersport P1. Jako přímou konkurenci pro 458 Speciale lze vnímat novinku s označením 650S. Ta na první pohled vypadá jako facelift MP4–12C, ale 25% dílů je nových. Pracovalo se na aerodynamice, převodovce, podvozku i motoru. V8 bi-turbo s objemem 3,8 l disponuje výkonem 478 kW (650 k) a maximem točivého momentu 678 Nm. Dvouspojková 7stupňová převodovka zůstává, i když s jistým upgrade. Palubní deska a sedadla jsou standardně obšité alcantarou. Na přání lze mít karbonové skořepinové sedačky podobné těm v P1. McLaren 650S se bude nabízet ve verzích Coupé s cenou od £ 195 000,– a Spider s cenou od £ 215 000,–.
vůz | McLaren 650S | Ferrari 458 Speciale |
---|---|---|
motor | přeplňovaný V8 3,8 l | atmosférický V8 4,5 l |
výkon (kW) | 478 | 445 |
točivý moment (Nm) | 678 | 540 |
převodovka | 7A | 7A |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 3,0 | 3,0 |
akcelerace 0–200 km/h (s) | 8,4 | 9,1 |