LEXUS NX – ekolog s agresivní tváří

Lexus dotáhl koncept kompaktního crossoveru NX do sériové podoby. Ten vloni v Tokiu překvapil svým neotřelým vzhledem. Sériová podoba se vzhledově umírnila, ale i tak nejde o žádnou tuctovku. Nabízí se s pohonem dvou či všech čtyř kol, klasickým nebo hybridním pohonem. Diesel ale po Lexusu chtít nemůžete.

Největší tahák – design

To, na co Lexus u svých nových modelů sází, je zcela jistě designová neotřelost. Ústředním prvkem se stala velká šestiúhelníková „tlama“ chladiče doplněná protáhlými světlomety s trojicí LED diod a denními „ledkami“ bumerangového tvaru. Stejnou technologii využívají i zadní světlomety designované do tvaru šípu. Pohled z boku evokuje spíše běžný pětidveřový hatchback, ozvláštňuje jej malá prosklená plocha a plastové lemy blatníků. Budou se prodávat dvě designové verze, standardní a F SPORT lišící se plástvovou agresivnější maskou chladiče, černými zpětnými zrcátky nebo sportovnějším podvozkem.

Luxus v kabině

Co se týče vnitřku NX tak i ten nese typický rukopis značky. Ztvárnění je oproti „kastli“ trochu konzervativnější. Konstruktéři zachovali většinu klasických ovládacích prvků tlačítky, vyhnuli se tedy implementaci centrálního dotykového ovládacího panelu. Plasty a čalounění sedaček působí luxusním dojmem a jsou ozvláštněny chromovými prvky. K ovládání displeje umístěného v horní části palubky slouží nový intuitivní touchpad umístěný na středovém panelu obdobného vzhledu jako u notebooku. Zvukovou pohodu zajišťuje audiosystém Mark Levinson. Automobilka dále slibuje dostatek místa na zadních sedadlech.

Technické pilíře

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Vnější rozměry jsou následující: délka 4630 mm, výška 1630 mm, šířka 1845 mm a rozvor náprav 2660 mm. Jde o SUV postavené na platformě sesterské Toyoty RAV4. Velikostí jde tedy o kompaktní SUV cílící na BMW X3, Mercedes GLK a Audi Q5. V nabídce NX budou tři verze. Naftu již Lexus tradičně vypouští. Základem bude NX200 osazené atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem. Ten bude kombinován se sekvenční převodovkou S-CVT. Pýchou v nabídce bude NX200t, tentýž dvoulitr osazený Twin Scroll turbem (238 k, 350 Nm) kooperující s šestistupňovou automatickou převodovkou. Mimochodem je to poprvé, co model Lexusu dostane přeplňování. Jako ekologickou a úspornou alternativu Lexus zvolil pro NX300h hybridní motorizaci. Ta se skládá z 2,5 litrového čtyřválce a elektromotoru o systémovém výkonu 197 koní. S jednotkou spolupracuje převodovka CVT. Pozitivem je, že u všech motorů půjde volit přední pohon nebo pohon všech kol. Bohatá bude i škála technologických a bezpečnostních vychytávek jako HUD displej, sledování situace kolem vozu, bezdrátové dobíjení mobilních zařízení, sledování slepých úhlů nebo adaptivní tempomat.

Názor TopDrive

Ve své třídě působí NX jako vzhledově nejzajímavější alternativa. BMW X3 je příliš usedlé a Q5 s GLS ztrácí díky svému staršímu datu vzniku. Nemálo potencionálních klientů Lexusu NX přejde k německé konkurence kvůli touze po naftových agregátech.

Do prodeje půjde NX v průběhu 3. kvartálu 2014 za startovací cenu pod € 50 000.

Podobné články:

Napsat komentář