Bentley Continental GT a GTC V8 – dostupnější aristokrat

Continental GT a GTC je stále synonymem stylu, přepychu, luxusu a výkonu. Po verzi W12 přichází dostupnější a úspornější V8, která si ale ve výbavě s dvanáctiválcem v ničem nezadá.

Začněme tím nejdůležitějším – motorem. Nový dvakrát přeplňovaný motor V8 4,0 l poskytuje maximální výkon 373 kW (507 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 660 Nm, který je k dispozici v téměř celém rozsahu otáček, konkrétně od 1700 do 5000 ot./min.. V kombinaci s novou 8stupňovou automatickou převodovkou a funkcí vypínání poloviny válců dosahuje vůz až o 40 % nižší spotřeby paliva ve srovnání s dvanáctiválcovým modelem. K úspoře paliva dále přispívají systémy Start/Stop, rekuperace a řízení chladící soustavy. Bentley u modelů V8 uvádí dojezd na plnou nádrž až 800 kilometrů. Stejný motor s jinými parametry naleznete rovněž v Audi S7 a S8 (čtěte zde). Modely V8 si ponechaly pohon všech kol s distribucí síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60.

Designové změny

Na první pohled to není patrné, ale Continentaly GT a GTC V8 mají na rozdíl od W12 jiné nárazníky s černými mřížkami (W12 má stříbrné), odlišné koncovky výfuků, specifický design hliníkových kol ve velikosti 20, popř. 21 palců a červené pozadí loga namísto černého. O luxusní atmosféru na palubě se starají vybrané materiály jako kvalitní dřevěný dekor a nejjemnější kůže, jejichž zpracování je dílem nikoli strojové, ale ruční práce.

Největší výrobce dvanáctiválců

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Od uvedení původního GT v roce 2003 s motorem W12 se celosvětově prodalo více než 50 000 kusů modelové řady Continental, díky čemuž se automobilka Bentley stala největším výrobcem dvanáctiválcových motorů na světě. Continental GT W12 a GTC W12 zůstává stále vrcholem nabídky řady GT. Ani ten se modernizaci a nástupu úsporných technologií nevyhne. Očekáváme ještě vyšší výkon a taktéž 8stupňovou převodovku.

Sledujte, jak se Continental GT V8 uvedl na německý trh.

Continental GT V8 v Mnichově

Podobné články:

Napsat komentář