Audi RS4 Avant – nejlepší auto do rodiny

Vybrat jedno auto do rodiny, které umí odvézt nákup a zároveň pobavit řidiče, není snadné. Rychlá kombi od Audi mají v tomto směru jistou praxi. Pojďme si představit absolutní novinku – nové RS4 Avant s atmosférickým osmiválcem pod kapotou!

Osmiválcové RS4 tu už bylo stejně jako svého času osmiválcová S4. Současnou generaci S4 ale pohání „politicky korektní“ V6 s kompresorem. Pro poctivou atmosférickou V8 musíte udělat krok buď k RS5 či R8. Audi udělalo moc dobře, že se motor V8 4,2 FSI rozhodlo použít i v nové generaci RS4. Je to další malé vítězství nad downsizigem a důkaz, že i v roce 2012 lze osadit relativně malé auto velkým atmosférickým osmiválcem.

Taťko, šlápni na to

Novou RS4 definuje její motor o objemu 4,2 litru s výkonem 331 kW (450 k). Maximální otáčky motoru dosahují hodnoty 8250 ot/min.! O takovém čísle si diesely mohou nechat jen zdát. S autem hýbe 430 Nm točivého momentu a i díky pohonu všech kol se „eresčtyřka“ odpíchne z 0–100 km/h za 4,7 sekundy. Připomínáme, že řeč je o rodinném kombíku. Maximální rychlost je nastavena na 250 km/h, ale pokud rádi škádlíte řidiče Porsche, tak si omezovač nechte za příplatek odblokovat. Vaše RS4 pak poletí rychlostí až 280 km/h. Audi slibuje kombinovanou spotřebu 11 l/100 km, ale té bude možno dosáhnout pouze s platem vajec na zadních sedadlech.


Autor: Audi

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

srdce RS4

Stabilně na všech čtyřech

Rychlá Audi a pohon Quattro k sobě patří už od roku 1980. U posledních modelů RS jsme zvyklí, že Quattro posílá více síly na zadní nápravu, aby bylo auto méně nedotáčivé. Zde je rozdělení sil pro přední/zadní nápravu v poměru 40:60 s tím, že na přední nápravu může jít maximálně až 70% točivého momentu. V opačném případě může být 85% točivého momentu směrováno na nápravu zadní. Quattro využívá mezinápravového samosvorného diferenciálu, kterému za příplatek může sekundovat zadní aktivní diferenciál. RS4 se bude nabízet pouze s jednou převodovkou – 7stupňovým dvojspojkovým S-tronicem. Řazení můžete nechat na něm či sami převzít iniciativu prostřednictvím pádel umístěných pod volantem.


Autor: Audi

S-tronic

Stabilizační systém má sportovní režim, ale dá se i kompletně vypnout. S autem se lze vyblbnout, nejlépe na sněhu, a pak je s klidným svědomím a se zapnutou stabilizací přenechat manželce na cestu za nákupy. Vůz má elektromechanický posilovač řízení s proměnným účinkem. S pomocí Audi drive select můžete nastavovat řízení, rychlost řazení, odezvu motoru a klapky ve výfuku. Pokud v objednávce zaškrtnete položku Dynamic Ride Control, pak s drive selectem budete moci nastavovat i tuhost podvozku. DRC výrazně potlačuje náklony karoserie.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Svalnatá karoserie s místem pro kočárek

Již na první pohled je patrná příslušnost vozu k rodině RS – stříbrná vnější zpětná zrcátka, stříbrné střešní nosiče, velké vstupní otvory v předním nárazníku, specifická mřížka v masce chladiče, zadní difuzor, oválné koncovky výfuku, spoiler na pátých dveřích a velká, v tomto případě 19 palcová, kola. Nepřehlédněte vytažené blatníky, díky kterým auto působí velmi svalnatě. Kola lze mít i o palec větší a rovněž si můžete vybírat, co se bude nacházet pod nimi. Jestli standardní brzdy s osmi pístky a kotouči o průměru 365 milimetrů na přední nápravě nebo šestipístkové čelisti s keramickými kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu.


Autor: Audi

keramické brzdy

Uvnitř vládne černá, ale nikoli ponurá atmosféra. Řidič a spolujezdec sedí v anatomických sedačkách, zadní sedadla nabízí taktéž větší oporu ve srovnání s těmi, které má běžná A4 Avant. Hlavním dekorem interiéru je karbon, ale lze mít i broušený hliník. Tatínkům – závodníkům přijde vhod tzv. RS menu se stopkami, měřením časů na kolo a kontrolou teploty oleje v motoru. Objem zavazadlového prostoru je stejný jako u A4 Avant, tedy 490 až 1430 litrů.

Kdy, kde a za kolik

RS4 bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě. První auta dorazí k zákazníkům až na podzim. Základní cena by měla být 76 600 euro.

Vaše Audi snů?

Podobné články:

2 komentáře u „Audi RS4 Avant – nejlepší auto do rodiny“

  1. Holt nádherné,vyni­kajúce,parádne,štý­lové,silné,vý­konne,dynamic­ké,reprezentač­né,no proste AUDI!jediné čo sa mi nelíbi-cena,ale to není podstatné,že?

    Odpovědět

Napsat komentář