reklama Suzuki

Golf GTD znají všichni, co mají přehled o produktech VW. Tahle tři magická písmenka lákají příznivce dieselových motorů už od roku 1982. Letos Volkswagen začne prodávat verzi GTD také v provedení Variant, tedy kombi.

Atraktivní nárazníky, jinou masku chladiče, specifická 17“ či 18“ kola, sportovně laděný interiér a všechny ty drobné detaily, které odlišují „silnou“ verzi od šedého průměru, verze GTD pochopitelně obsahuje. Vizuálně je GTD vlastně podobné, ne-li téměř identické s GTI (čtěte náš test). Pod kapotou ale není dvoulitrové TFSI, ale dvoulitrové TDI s výkonem 135 kW (185 k) a maximem točivého momentu 380 Nm v 1750–3250 ot./min. K hatchbacku nyní přibude kombi (Variant), které Volkswagen představí letos v Ženevě. 

reklama Isuzu

Na pohonu předních kol ve spojení s 6stupňovou (manuální či automatickou) převodovkou se nic nemění. Výkonové parametry jsou rovněž stejné. Malinko jiné jsou ale hodnoty akcelerace 0–100 km/h, kde je GTD Variant s hodnotou 7,9 s o 0,4 s pomalejší než hatchback a kombinovaná spotřeba poskočila z udávaných 4,2 l/100 km na 4,4 l/100 km. Objektivně řečeno, nepoznáte rozdíl.

Kde, ale rozdíl poznáte a to bude také důvod, proč zvolit Variant, je zavazadlový prostor. Do hatchbacku nacpete 380–1270 l nákladu, zatímco kombík pojme 605–1620 l nákladu. Aktuálně nejsilnější Golf Variant má motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a stojí od 589 900 Kč. Výkon Golfu GTD Variant jsme vám právě řekli a Němci u sebe doma počítají s cenou od € 31 975,–