Pokud jste očekávali, že by připravovaný sportovní plug-in hybrid i8 mohl mít něco společného s divizí M, pak vaše očekávání nebudou naplněna.
Cypselus von Frakenberg ,vedoucí komunikačních technologií BMW, sdělil, že automobilka bude mít své dvě sub-značky (i a M) oddělené. V rozhovoru pro Car Advice von Frakenberg řekl: „Nemyslím si, že by mělo smysl míchat tyto dvě sub-značky v jednom autě.“
Ačkoli nad některými kroky BMW kroutíme hlavou, tahle strategie dává smysl a jako fanoušci eMkových bavoráků, jsme rádi, že v Mnichově rozhodli tak, jak rozhodli. Přestože i8 v mnohém předčí sportovní benzínové modely, a nebo se jim alespoň přiblíží, tak je to zkrátka jiný druh automobilu. Pro pochopení nové řady „i“ doporučujeme přečíst náš rozhovor s produktovým expertem BMW, panem Mikulcem, se kterým jsme se bavili o modelu i3.
Na rozdíl od elektromobilu i3, je model i8 plug-in hybrid s přeplňovaným benzínovým tříválcem 1,5 l (170 kW/231 k, 320 Nm) pohánějícím zadní nápravu a elektromotorem (96 kW/131 k), který roztáčí kola přední nápravy. Kombinovaný výkon tak činí 266 kW (362 k) a 570 Nm, což umožňuje vozu akceleraci z 0–100 km/h za 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba dle výrobce činí pouhých 2,5 l/100 km, což ale asi nebude s plným využitím výkonového potenciálu vozu. Čistě na elektřinu ujede i8 vzdálenost dlouhou 35 kilometrů.
Podobné články:
- Mercedes-Benz GLE – přehled motorizací
- První plug-in hybrid v segmentu prémiových SUV: Porsche Cayenne S E-Hybrid
- Volvo do zásuvky
- Porsche 918 Spyder – hybridní nástupce Carrery GT
- Porsche Panamera S E-Hybrid spotřebovala při testovacích jízdách pouze 4,4 l/100km