Kdyby dnes Whitney Houston dělala koncertní turné v Pásmu Gazy, Kevin Costner by jí tam vozil právě v novém Benzu S 600 Guard. Tento civilní vůz jako první na světě dosahuje balistické ochrany třídy VR9. O luxus na palubě nepřišel.
Dosavadní S 600 Pullman splňoval ochranu třídy VR6 a VR7. Nová S-klasse ve verzi Guard odolá pumovému útoků, projede chemicky zamořenou oblastí a s poškozenými pneumatikami ujede až 30 kilometrů. Mercedes-Benz při tvorbě tohoto vozu věnoval pozornost spárám a přechodům mezi materiály na karoserii, tj. místům, která bývají slabinou opancéřovaných vozů. K dalším „bezpečnostním“ prvkům patří integrovaný hasicí systém. Zvenčí je vůz zcela nenápadný a od běžné S-klasse k nerozeznatelný. Přednost v silničním provozu si vůz vynucuje prostřednictvím LED majáků v přední masce a zadním okně. Protože hmotnost vozu rapidně narostla (výrobce neuvádí o kolik, my tipujeme dvojnásobek), je třeba silného motoru a upraveného podvozku. Číslovka 600 prozrazuje, že se jedná o dvanáctiválcový model. Výkon motoru 390 kW (530 k) a točivý moment 830 Nm je přenášen na zadní kola prostřednictvím automatické převodovky 7G-tronic. Maximální rychlost kvůli hmotnosti klesla z obligátních 250 na 210 km/h.
TopDrive názor
Protože Mercedes-Benz vyrábí i další opancéřované modely, vidíme jako ideální doplněk k S 600 Guard doprovod v podobě E-klasse Guard a dva G-wageny. Takto složenou eskadru by zastavilo jen máloco.
Vešlo se to ještě do 3½ tuny? Nerad bych při cestách po Evropě platit mýto.