Mazda a Fiat potáhnou za jeden provaz

Příští generace Mazdy MX-5 vzejde ze společné spolupráce Mazdy a Alfy Romeo. O zadní náhon nebudou fanoušci ochuzeni.

Zástupci automobilek Mazda Motor Corporation a Fiat Group Automobiles S.p.A. podepsali nezávazné Memorandum of Understanding o vývoji a výrobě nového roadsteru pro značky Mazda a Alfa Romeo. Řeč je o příští generaci ikonického vozu Mazda MX-5 s pohonem zadních kol.

Jeden vůz, jedna výroba, dvě značky

Obě společnosti přijdou se svou variantou stylového a odlehčeného roadsteru s pohonem zadních kol. Varianty Mazda i Alfa Romeo budou mít odlišné motory – obě automobilky vyberou agregát ze svého portfolia. Projekt počítá výrobou obou vozů v továrně Mazdy v Hirošimě. Předpokládaný začátek výroby vozu Alfa Romeo je rok 2015.

„Vývoj technologií a produktů v alianční spolupráci je jedním z korporátních cílů společnosti Mazda a oznámení o takové spolupráci s Fiatem je velmi důležitým krokem tímto směrem. Je velmi vzrušující pracovat s tak prestižní značkou jako je Alfa Romeo – právě na novém roadsteru, který bude vycházet z budoucí generace vozu MX-5. Mazda MX-5 je pro nás ikonou a je známá jako nejprodávanější roadster všech dob,“ řekl Takaši Yamanouči, předseda představenstva, president a CEO společnosti Mazda.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

„Toto ujednání jasně ukazuje náš vztah vůči značce Alfa Romeo a odhodlání růst v opravdu globální značku. Partnerství s Mazdou znamená spolupráci s uznávaným leaderem ve vývoji kompaktních vozů s pohonem zadních kol, která nám pomůže při vývoji vzrušujícího a stylového roadsteru podle tradice Alfa Romeo. Za spolupráci s Mazdou jsme rádi a těšíme se na úspěšný a dlouhotrvající vztah,“ řekl CEO společnosti Fiat Sergio Marchionne.

Podpis finální verze smlouvy o spolupráci je očekávám ve druhé polovině roku 2012. Mazda a Fiat také plánují diskusi o další spolupráci v Evropě.

Názor TopDrive

Příští generace MX-5 se pravděpodobně nevyhne přeplňovanému motoru (čtete zde). Vítáme orientaci výrobce na snížení hmotnosti a zachování zadního náhonu. Co by spolupráce Fiatu a Mazdy mohla přinést kromě snížení nákladů na vývoj? Alfa Romeo bude po dlouhé době nabízet dostupný roadster, který bude umět řidiče pobavit, a Mazda by mohla podědit trochu té italské krásy. Těšíme se na výsledek.

Podobné články:

Napsat komentář