Mercedes-Benz GL – limuzína do terénu. Bez přehánění!

Máme skvělou zprávu pro všechny manželky, milenky a mladé maminky. Jimi oblíbená GL-klasse od Mercedes-Benz přichází s ještě větší dávkou luxusu ve verzi Grand Edition. Lepší alternativu k Range Roveru nehledejte.

Mercedes-Benz představuje svoji GL-klasse v edici Grand Edition, která je oproti běžným GL modelům vizuálně výraznější a komfortnější. Tento off-road se svým vnitřním prostorem a poskytovaným pohodlím snaží dostat na úroveň luxusních limuzín. Edice Grand Edition zahrnuje specifická kola z lehkých slitin s pneumatikami 275/50 R 20, dvoubarevná kožená sedadla a dřevěné obložení v barvě černého popela, jak jej Mercedes-Benz označuje.

Z vnějšku Grand Edition rozeznáte podle tmavě zbarvených světlometů, masky chladiče s leskle černými mřížkami a přepracovaného předního nárazníku s integrovaným LED denním svícením. Okna mají povrchovou úpravu proti slunečnímu záření. Exteriérové změny zakončují specifické koncovky výfuků.

Sedm křesel v kůži

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Interiér třídy GL pojme až sedm cestujících. Pro Grand Edition nachystal Mercedes-Benz dvoubarevná kožená sedadla s kontrastními švy. Barevná kombinace je buď černá / porcelánová nebo černá / hnědá. Jemná kůže nappa je na přání. Kůží je očalouněn i zbytek interiéru včetně palubní desky, která je doplněná o již zmíněné dřevo v barvě černého popela.

Grand Edition rozmazluje komfortními opěrkami hlavy pro řidiče a spolujezdce, tlumeným osvětlením interiéru po jeho obvodu, velurovými podlahovými koberci s kontrastními švy a nápisy Grand Edition. Znak Grand Edition se nachází i na středové konzole. Vaše nohy budou šlapat na sportovní pedály z kartáčované nerezové oceli a prahové lišty z nerezové oceli.

Úsporný BlueTEC, hřmící V8

Motory pro Grand Edition jsou čtyři, dva dieselové a dva benzínové. V6 dieselový motor v GL 350 BlueTEC 4MATIC je podle Mercedesu nejčistší vznětová technologie na světě, která splňuje emisní normu EU6. Výkon činí 155 kW (211 k) a maximálního točivého momentu 540 Nm dosahuje motor při 1600 ot./min. Kombinovaná spotřeba je 9 l nafty na 100 kilometrů. V GL 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY je motor V6 o výkonu 195 kW (265 k) s točivým momentem 620 Nm. Tahle 350 CDI spotřebuje 8,9 litru na 100 kilometrů.

Příznivci benzínových V8 uvítají 5,5-litrový motor ve verzi GL 500 s 285 kilowatty (388 k) a 530 Nm točivého momentu. Tento mastodont akceleruje na stovku za 6,5 sekundy. Slabší GL 450 pohání V8 o objemu 4,6 l s výkonem 250 kW (340 k) a 460 Nm. Oba tyto modely splňují emisní normu EU5.

Nejlepší jízda na vzduchu

S modely GL je samozřejmě spojen pohon všech kol 4MATIC, vzduchové odpružení AIRMATIC ve standardu, řízení Direct- Steer a adaptivním systémem tlumení Adaptive Dumping System. Upravený AIRMATIC umožňuje měnit světlou výšku. Další elektronické systémy jako Off-Road ABS, Downhill Speed Regulation (DSR) a Hill-Start Assist usnadňují pohyb v terénu. V městské džungli a na parkovišti nákupního centra je ale nejspíše nevyužijete. Tento model shledáváme jako vážného konkurenta pro vůz Range Rover.

Podobné články:

2 komentáře u „Mercedes-Benz GL – limuzína do terénu. Bez přehánění!“

    • přiznám se, že smysl Vašeho příspěvku mi trochu uniká, zvlášť, když v těch velkých autech, např: MB GL,ML, Porsche Cayenne, VW Touareg, vídávám především dámy

      Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.