Poté, co se malajská vláda rozhodla prodat automobilku Proton, je pravděpodobné, že noví majitelé se zbaví Lotusu, který pod Proton spadá.
Podle serveru autoweek.cz jednalo vedení Protonu o možnosti prodeje 40 až 50 % akcií a málo využívaného výrobního závodu Tanjung Malim koncernu GM za 220 až 255 milionů dolarů.
Včera se však objevily informace, že Proton bude prodán do rukou místních malajských investorů a podnikatelů a že prodej některé z nadnárodních automobilek je zatím vyloučen. Některá z velkých automobilek by ale přeci jenom mohla nakonec z prodeje Protonu něco vytěžit, a to díky následnému očekávanému prodeji Lotusu, ve kterém má Proton podíl.
Odborníci a znalci poměrů v automobilovém průmyslu totiž správně poukazují na skutečnost, že případný nový majitel Protonu nebude mít asi zájem o 64% podíl v Lotusu, protože Lotus stojí Proton spoustu peněz a dříve než v roce 2014 se k zisku pravděpodobně nevrátí. Proton ale zároveň potřebuje hotovost na vlastní rozvoj a souboj se stále silnější konkurencí.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Samotný Lotus navíc Protonu nic nepřináší – automobilky mají tak rozdílné cílení svých produktů, že v podstatě neexistuje možnost sdílet technologie a postupy a šetřit tak finanční zdroje.
Jak se celá transakce dotkne stáje F1 Lotus Renault GP, není zatím úplně zřejmé.