BMW 518d a 520d – vstupenka do naftových pětek

Nový dvoulitrový naftový čtyřválec od BMW se dostane pod kapotu řady 5 ve dvou výkonových verzích. Reprezentativní řada 5, ať už ve verzi sedan či kombi, bude jezdit hospodárněji.

Mezi nejvýznamnější prvky nového vznětového čtyřválce patří blok ze slitiny hliníku s tepelně zalisovanými vložkami válců se sníženým koeficientem tření, integrované vyvažovací hřídele, účinnější řízení teploty, parametricky řízené olejové čerpadlo a účinnější kompresor s variabilní geometrií sání. Optimalizací rovněž prošel systém přímého vstřikování Common Rail, vybavený solenoidovými vstřikovači paliva. Vstřikovače nyní pracují s maximálním plnicím tlakem 2000 bar a zaručují obzvláště přesnou dodávku paliva. 

Nový motor pohání i řadu 2 coupé. Seznamte se s BMW 220d coupé

BMW řady 5 se s tímto motorem bude nabízet ve dvou verzích – jako slabší 518d s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 360 Nm. Akcelerace z 0–100 km/h za 9,5 resp. 9,4 s (s automatickou převodovkou) asi nebude tím nejdůležitějším parametrem. Naopak kombinovaná spotřeba paliva ano. S manuální 6stupňovou převodovkou uvádí výrobce spotřebu 4,3 l/100 km, s 8stupňovým automatem pak 4,2 l/100 km

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Silnější 520dse 140 kW (190 k) a 400 Nm bude jezdit s kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km s manuální převodovkou a za 4,1 l/100 km s automatickou převodovkou. Obě verze, jak 518d, tak 520d budou nabízeny v karosářských variantách sedan a kombi (Touring) s poháněnou zadní nápravou. Zájemci o pohon všech kol xDrive musí volit 520d.

Podobné články:

Napsat komentář