Luxusní odnož Toyoty si brousí zuby na pořádný kalibr, novou M4 od BMW. A nemá na to vůbec špatnou výzbroj. Design je futuristický a velmi agresivní zároveň, oproti výchozímu kupátku RC je verze F o dost nadopovanější steroidy a to jak zvenku, tak pod povrchem.
Vizáž
Začnu od zmíněného vzhledu, ostrý bodykit zaujme hlavně obří maskou chladiče s aplikací tahokovu, blatníky dostaly správné vyboulení. Dokonalostí je čtveřice koncovek výfuku. Celek skvěle doplňují fantastická devatenáctipalcová kola a dobře zvolený modrý odstín laku. Krásným detailem je výklopné zadní křídlo (děje se tak v rychlostech nad 80 km/h. Lexus tak BMW M4 vzhledově šlape hodně na paty.
Šest nebo osm?
Lexus pro RC F použil poctivý neekologický osmiválcový pětilitr bez přeplňování. Jeho síla se předpokládá v řádu 450 koní a točivý moment bude gradovat někde kolem 520 Nm. Poháněná bude zadní náprava přes osmistupňový automat. BMW se u M4 drží odlišné koncepce, použilo totiž přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru (431 k).
Dynamika
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Už z uvedených výkonnostních parametrů je zřejmé, že „eFko“ nebude žádný loudal. Maximálka se bude pohybovat v řádu 270 km/h a na stovku se zvládne rozjet pod 4,8 sekundy! Takže to i zde vypadá na vyrovnanou partii s M4. Kde by mohl Lexus trochu ztrácet je hmotnost kolem 1800 kg, BMW totiž dosahuje vynikajících 1497 kg.
Kokpit
Na to jak působí zevnějšek RC F neotřele je interiér až trestuhodně usedlý. Nutně sice musel vyjít z „běžného“ RC a ctí tedy standardy značky. Ale při jeho úpravě pro toto monstrum se mohli vývojáři více odvázat. Stylingu vozu odpovídají snad jen sportovní sedadla.
Názor TopDrive
Nezbývá než smeknout jak jde Lexus do souboje s ikonou M3/M4. Chválíme také absenci „hybridních nesmyslů“. Vzhledově nelze RC F nic vytknout, otázka visí nad jízdními vlastnostmi v porovnání s M4. Doufejme, že Lexus při vývoji naplno využil své poznatky z modelu LFA.
Přišli jsme, viděli jsme, fotili jsme Lexus LFA.
Rozdíl 300kg je obrovský a bude to hodně znát jak v zatáčkách, při brzdění tak na spotřebě pneu. Interiér je opravdu trestuhodně usedlý. Kdybych na to měl a vybíral mezi tímto a M4, vůbec neváhám a beru BMW.