Nový Ford Mustang: čtyřválec a nezávislé zavěšení kol zadní nápravy

Novou generaci legendárního Mustangu přivál z USA svěží a inovativní vítr. Změny jsou tak zásadní, že by se nejeden z nás zalekl, jestli je to vůbec ještě Mustang.

To, že tenhle Mustang bude úplně jiný, naznačovaly už zprávy v průběhu letošního roku. Mluvilo se o přeplňovaném čtyřválci EcoBoost – dočkali jsme se, bohužel. Mluvilo se o novém designu – taktéž jsme se dočkali, stejně jako inovací zlepšující spotřebu paliva, automatické převodovky s pádlovým řazením pod volantem a další. Verze GT dostane standardně Launch Control. Karoserie je lehčí a nese zcela nový podvozek, přepracováno bylo přední zavěšení, ale ta největší novinka se týká zadní nápravy – tuhou zadní nápravu už v Mustangu nenajdete, nyní je zde nezávislé zavěšení. Motorizace budou tři – zmíněný čtyřválec 2,3 l EcoBoost s výkonem kolem 300 koní (výkon není to potvrzen), dále atmosférický šestiválec 3,7 l, jehož výkony budou podobné jako u čtyřválce ale s vyšší spotřebou. Nakonec je zde GT 5,0 V8 s výkonem 420 koní, tedy motor, který do Mustangu patří a dle nás je to jediná správná volba pro tento vůz.

Názor TopDrive

17. dubna 2014 oslaví Ford 50. let modelu Mustangu. Za tu dobu vyrobil cca 9 milionů Mustangů a ne vždy šlo o nadupané vozy, na které bychom s láskou vzpomínali. Ropná krize v 70. letech pohřbila výkony, v 80. letech nebyly Mustangy zrovna ukázkou krásy a rychlosti, až v 90. letech se to začalo zlepšovat. Poslední dvě generace už stály za to, retro design a retro verze jako Boss, Shelby a další Mustangu jen prospěly. Nový Mustang přináší změnu, na kterou si možná budeme muset déle zvykat. Čtyřválec pod kapotu tohoto auta nepatří, ať si každý myslí co chce, ale od toho tu jsou přece modely Fiesta a Focus. Změny na podvozku jsou určitě ku prospěchu, Ford si uvědomil, že nelze dělat „dinosaury“ do nekonečna, zvlášť pokud cílí na globální trh. Hodnocení designu nechám na každém z vás. Jisté retroprvky zůstaly, jak vně, tak uvnitř.

Podobné články:

Napsat komentář