BMW Alpina XD3 BiTurbo: přepisuje historii v segmentu SUV

[Tisková zpráva] Rodinná firma Alpina poprvé ve své historii vjíždí na nezpevněný povrch. Díky novému modelu XD3 BiTurbo se ale i zde cítí neobyčejně jistě.

Společnost Invelt představuje Nové SUV BMW Alpina XD3 BiTurbo. Nový model staví na tom nejlepším: vozu BMW X3 s propracovaným systémem pohonu všech kol xDrive a excelentním turbodieselu, který je obecně považován za jeden z vůbec nejlepších vznětových motorů. Přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec je zde ale ještě vylepšen druhým turbodmychadlem. Špičková pohonná jednotka exceluje jak na silnici, tak mimo ni. K neobyčejným výkonům ji pomáhá osmistupňová převodovka Switch-Tronic, která může pracovat jak v samočinném, tak v manuálním režimu. Její hlavní předností je ale schopnost při řazení přeskakovat rychlostní stupně dle aktuální jízdní situace. Díky tomu je vždy zajištěn dostatek točivého momentu.

Moderní motor vybavený přímým vstřikováním common rail a dvojicí turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek produkuje na SUV neuvěřitelný výkon 257 kW, tedy přesně 350 koní! Této hodnoty dosahuje při 4000 ot./min. Také údaj o maximálním točivém momentu zatají dech. Rovných 700 Nm je k dispozici mezi 1500 a 3000 ot./min. Reakce na pohyb pedálu plynu je tedy bleskurychlá. Špičkové pohonné jednotce nedělá potíže ani práce za hranicí 4500 otáček. BMW Alpina XD3 BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy, dvoustovky vůz dosáhne při rozjezdu z klidu za 21,7 sekundy. Ručička rychloměru pak vyletí až k maximu 253 km/h. Propracovaný dvakrát přeplňovaný vznětový motor si přitom řekne jen o 6,8 litru nafty na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu.

Aby bylo vůbec možné využít potenciál motoru, dostala Alpina XD3 BiTurbo systém Drive Performance Control umožňující nastavení vozu ve třech režimech: Normal, Sport a Sport+. Tento systém ovlivňuje práci elektronicky nastavitelných tlumičů, posilovače řízení i tlumení točivého momentu. Každý si tak může automobil naladit podle své chuti a aktuální situace. Zatímco při výletu mimo zpevněnou vozovku přijde vhod komfortní nastavení skvěle tlumící nerovnosti, na klikaté okresce zase oceníte možnost sportovní volby, díky níž se SUV promění v mrštného dravce, jenž prolétne zatáčky s neuvěřitelnou jistotou. To vše za výjimečného zvukového doprovodu, který má na svědomí nerezový výfuk naladěný slovinským mágem, jež svou automobilovou premiéru slavil v modelu BMW Alpina B6 BiTurbo. Výfuk Akrapovič s dvěma dvojitými koncovkami totiž mění zvuk turbodieselu v nádherně chraplavý koncert zejména ve vyšších otáčkách.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Interiér vozu poskytne posádce nadstandardní komfort, na nějž jsou zákazníci BMW Alpina zvyklí. Stejně jako v jiných modelech této značky, i na palubě SUV BMW Alpina XD3 BiTurbo se tedy budete cítit jako na palubě soukromého tryskáče, obklopeni prvotřídní kvalitou jež sálá doslova z každého materiálu užitého v prostoru posádky. BMW Alpina XD3 BiTurbo zkrátka přepisuje historii segmentu SUV, kdy do třídy přináší nezvykle velkou dávku sportovnosti a emocí. Cena vozu byla stanovena na 1 764 050 Kč a k majitelům se vypraví už v druhém čtvrtletí tohoto roku. Automobilový výrobce Alpina, produkující vozy BMW Alpina, je na českém trhu výhradně zastoupen společností Invelt. Celosvětová produkce značky, která se těší nejlepší pověsti exkluzivního výrobce velmi kvalitních vozů, čítá kolem 1000 kusů ročně.

Podobné články:

Napsat komentář