Pánové z Ingolstadtu připravili koncept spojující zdánlivě neslučitelné – sportovnost a naftový pohon. Kupátko RS5 vybavili šestiválcovým „ingotem“ TDI. Nepochybně jde o reakci na konkurenční agregát s modrou vrtulí ve znaku prodávaný pod označením 50d.
Premiéra nového TDI
Hlavním poselstvím konceptu RS5 TDI je představit novou generaci vidlicových šestiválcových turbodieselů. Tyto jednotky budou mít již brzy sériovou premiéru ve faceliftech řad A6 a A7. K mání budou dvě výkonové specifikace 218 a 272 koňských sil. Ty jak jinak plní přísnější normu Euro 6 k čemuž je jim nápomocno vstřikování močoviny a katalyzátor NOx.
e-Turbo
Ale v ostré RS by bylo 272 koní málo, ta dostane nabušenější verzi chlubící se špičkou výkonu 380 koní a lokomotivový krouťák 750 Nm. Rival BMW M550d používá přeplňování pomocí trojice turbodmychadel, v Audi použili odlišný recept. Malé a velké turbodmychadlo doplnili elektricky hnaným kompresorem. Ten do 3 tisíc otáček pomáhá plněním malého dmychadla a tím odbourává nechtěný turboefekt. Jednotka by prý měla vážit únosných 192 kilogramů. Poháněna jsou kola obou náprav systémem quattro přes osmistupňovou skříň. Asi už tušíte, že tato koncernová naftová výkladní skříň nebude žádný šnek. Poměrně nenápadně vyhlížející „pětkové“ kupátko se s ním dostane za 4 sekundy na 100 km/h a maximálka dosáhne k metě 280 km/h! Její benzinový sourozenec s V8 pod kapotou je na stovce „až za 4,6 sekundy“. A spotřeba? Ta by u naftové RS5 měla být pod hranicí 5 l/100km.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.TIP: Fotogalerie Audi S5 Sportback
Kdy do výroby
Produkční verzi máme očekávat během příštího roku. Lze předpokládat, že se od konceptu bude lišit jen minimálně. Je skoro jisté, že tento motor se nastěhuje i pod kapoty dalších modelů RS v nabídce a zavítá do supersportu R8. Otázkou zůstává jak nadupané diesely přijme klientela Audi.