Volkswagen vypustil snímky verze Alltrack, která se představí na ženevském autosalonu. Nový model se drží osvědčeného receptu – oplastovaný kombík na zvýšeném podvozku. Bláznivé? Kdepak. Možná smysluplnější než kdejaké SUV.
Základem verze Alltrack je opět Variant, tedy kombík, jehož světlá výška je zvýšená o 27,5 mm. Karoserie dostala řadu „ochranných prvků“ prostřednictvím nenalakovaných plastových dílů, které spíše pomáhají vzhledu a image vozidla než jeho ochraně.
Passat Alltrack bude sériově vybaven pohonem všech kol 4Motion. Jeho základem je mezinápravová spojka Haldex páté generace, která je aktivována ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. V normálním případě je poháněna pouze přední náprava, což snižuje spotřebu paliva. Jakmile však hrozí ztráta trakce, je během zlomku sekundy plynule připojena zadní náprava. Zatímco mezinápravová spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, řídí přenos točivého momentu na jednotlivá kola funkce elektronické uzávěrky diferenciálu EDS integrovaná do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. EDS zajišťuje, aby byla hnací síla při prokluzu jednoho kola přenesena během zlomku sekundy na protilehlé kolo.
Contents
Elektronické uzávěrky diferenciálů
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Passat Alltrack s motory 2.0 TSI (220 k) a 2.0 TDI (240 k) je kromě toho vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na obou nápravách. Tento systém, dodávaný pro všechny ostatní varianty modelu Passat Alltrack na přání, přibrzďuje v rychle projížděné zatáčce vnitřní kola, a optimalizuje tak reakce vozu na natočení volantu. XDS+ je z technického hlediska funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu.
TIP: Fotogalerie: Volkswagen Passat Alltrack (B8)
Režim Offroad
Všechny verze modelu Passat Alltrack jsou sériově vybaveny voličem jízdních režimů. Kromě režimů „Eco“, „Normal“, „Sport“ a „Individual“ (v kombinaci s adaptivní regulací podvozku DCC), známých i z ostatních verzí modelu Passat, je zde doplňkový režim „Offroad“.
Stisknutím tlačítka se provozním podmínkám v terénu přizpůsobí všechny důležité jízdní a asistenční systémy vozu Passat Alltrack. Například změnou intervalu zásahů systému ABS v režimu „Offroad“ si mohou pneumatiky vytvořit při maximálním brzdění na sypkém povrchu před sebou klín z kamenů apod., aby se zkrátila brzdná dráha. Asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla ve svahu, resp. nebezpečnému zrychlení v klesání. Pedál plynu umožňuje citlivější ovládání. Zároveň se zvýší otáčky, při nichž převodovka řadí, a v režimu manuálního řazení je potlačeno automatické řazení vyšších převodových stupňů.
Motory
Pod kapotou budou jak benzínové motory TSI 1,4 (110 kW/150 k) a 2,0 (162 kW/220 k), tak dieselové TDI 2,0 s výkony od 110 kW do 176 kW. Motory TSI a TDI o výkonu 110 kW (150 k) budou standardně dodávány ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou. Všechny výkonnější verze jsou sériově vybaveny dvouspojkovou převodovkou (DSG).
Mělo by vás zajímat: TEST Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Názor TopDrive
I přes pohon všech kol s režimem do ztížených podmínek a lepším diferenciálem to stále není terénní vozidlo. A ani jím být nemá a nikdy nemělo. Na druhou stranu, kdejaké SUV si hraje na velké auto, které všude vyjede, a skutek utek. Alltrack si ponechává benefity Passatu Variant a přidává ještě něco navíc. Vlastníte-li chatu kdesi v horách, pak je tohle auto možná určeno právě vám.