Nové Porsche 911 Carerra: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější

[Tisková zpráva] Společnost Porsche přichází se zcela novou generací Porsche 911 Carrera, která navazuje na nejlepší tradice této modelové řady. Nízký profil, vzrušující kontury, precizně navržené detaily, kompaktní rozměry, výkonnost a design, ve kterém se spojuje síla a elegance, to vše dělá Porsche 911 Carrera lepší, než kdy předtím.

Světová premiéra této ikony sportovních vozů, která letos slaví již 48 let, se odehraje v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.

Nové Porsche 911 Carrera má díky prodlouženému rozvoru náprav o 100 mm, menší výšce a možnosti instalace až 20tipalcových kol výrazně sportovnější výraz. Při pohledu zpředu zaujmou tradiční doširoka roztažené a výrazné přední blatníky, jejichž řešení opticky ještě více zdůrazňuje široký rozchod předních kol. Toto uspořádání vytváří dojem stabilního postoje i dravého sebevědomí. Přepracovaná vnější zpětná zrcátka jsou nově umístěna na horní části dveří. Toto řešení je nejen aerodynamicky účinnější, ale současně také přispívá k optickému rozšíření proporcí.

S každou novou generací svých vozů Porsche tradičně posunuje standardy dynamiky a úspornosti. U nejnovějších modelů 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, ve srovnání s jejich předchůdci, ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 16 procent. Oba modely tak spotřebují znatelně méně paliva než 10 l/100 km. Poklesu bylo mimo jiné dosaženo díky funkci Auto Start/Stop, účinnějšímu řízení teploty motoru či systému rekuperace energie. Svůj podíl na tom má také sedmistupňová manuální převodovka, která právě v tomto modelu slaví svoji světovou premiéru. Novinkou u dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplun­gsgetriebe (PDK) je režim splývání, tedy jízdy na neutrál. Ke snížení spotřeby paliva také přispívá nový elektromechanický posilovač řízení, který současně řidiči přináší pro Porsche typickou přesnost a zpětnou vazbu.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Model 911 Carrera s novým motorem boxer o objemu 3,4 litru a výkonu 257 kW (350 k), na přání dodávaný s převodovkou PDK, spotřebuje v kombinovaném režimu NEDC jen 8,2 l/100 km, což je o 1,6 l/100 km méně, než tomu bylo v případě jeho předchůdce. S produkcí CO2 ve výši jen 194 g/km se jedná o vůbec první sportovní vůz Porsche, jehož produkce CO2 leží pod hranicí 200 g/km. U verze 911 Carrera S, která je vybavena motorem boxer o objemu 3,8 litru a výkonu 294 kW (400 k) a převodovkou PDK, došlo k poklesu spotřeby o 1,5 l/100 km na současných 8,7 l/100 km. Tato hodnota spotřeby odpovídá produkci CO2 205 g/km. To vše při zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).

Zcela nová struktura karoserie je vyrobena z inteligentní kombinace hliníku a oceli, která zajistila snížení hmotnosti o neuvěřitelných 45 kg, zároveň se ale dosáhlo vyšší tuhosti celé konstrukce. Optimalizace aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadním spoilerem umožnila snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu.

Obě provedení nové generace modelu 911 překonávají své předchůdce také dynamikou. Carrera S s převodovkou PDK dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,3 sekundy. Po aktivaci režimu Sport Plus, který je nabízen v rámci paketu Sport Chrono, dojde ke zkrácení tohoto času na 4,1 sekundy. Carrera s převodovkou PDK dokáže na stejnou rychlost zrychlit během 4,6 sekundy (v režimu Sport Plus 4,4 sekundy).

Nové modely 911 nenabízí špičkovou výkonnost pouze v podélném směru, ale vrcholnou dynamiku poskytují také ve směru příčném. Kromě prodlouženého rozvoru stojí za větší agilitou nového modelu rovněž zvětšený rozchod kol, nová zadní náprava a nový elektromechanický posilovač řízení. V závislosti na konkrétním modelu jsou k dispozici standardně nebo na přání další aktivní systémy, které dokáží jízdní dynamiku posunout na novou úroveň. V tomto směru se jedná především o systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který je tvořen aktivními stabilizátory a omezuje naklánění karoserie v zatáčkách. Díky PDCC mají pneumatiky neustále optimální pozici vůči vozovce a mohou tak přenášet větší boční síly. Výsledkem je vyšší rychlost v zatáčkách a rychlejší časy při jízdě na okruhu.

Řešení vnitřního prostoru, ze kterého je jasně patrný klasický styl Porsche, citlivě doplňuje exteriér nového modelu. Designéři se v tomto směru inspirovali kultovním modelem Porsche Carrera GT. Vyvýšený středový tunel, který se směrem vpřed zvyšuje, poskytuje řidiči pocit většího spojení s vozem a současně posunuje řadicí páku blíže k volantu, což je řešení tradičně používané v motoristickém sportu. Pro Porsche typické jsou například hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů (jedním z nich je barevný displej s vysokým rozlišením) a centrálním otáčkoměrem, nebo třeba spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.

U modelu Porsche 911 Carrera je základní cena stanovena na 88 038 eur včetně DPH, u modelu Porsche 911 Carrera S je základní cena 102 436 eur včetně DPH.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář