Čtěte, na čem u VW pracují, v čem vidí budoucnost a kam je tlačí emisní limity. Nás těší fakt, že spalovací motory to ještě nemají spočítané.
Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagen AG, prozradil, že vyvíjí 10stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG/S-tronic a nejen tu. U Volkswagenu chtějí dieselový motor s výkonem 100 kW (136 k) na litr objemu. Tento motor by měl mít kombinované dobíjení a vstřikovací systém paliva by pracoval s tlakem až 3 000 bar. Winterkorn vidí velký potenciál v plug-in hybridech, ale pro středně a dlouhodobý horizont připouští více možných pohonů – spalovací motory, hybridy a elektromobily. A právě ve spalovacích motorech vidí ještě velký potenciál. Volkswagen, stejně jako další výrobci, se bude muset vypořádat s cílem EU do roku 2020 – snížit emise CO2 na úroveň 95 g/km. Winterkorn rovněž připomněl, že od roku 2000 snížili spotřebu paliva u motorů TDI a TSI o více než 30 %.