Světová premiéra zcela nového kombi Kia Ceed Sportswagon

Na mezinárodním ženevském autosalonu 2018 se dnes ve světové premiéře ukázalo kombi Ceed Sportswagon. Model třetí generace – navržený, vyvinutý, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě – je nejpraktičtějším, nejprostornějším a nejvšestrannějším kombi Ceed Sportswagon v historii – a opět přináší větší kabinu a zavazadelník než předchůdce.

  • Vyzrálý a sportovní design nového modelu Ceed Sportswagon
  • Objem zavazadelníku narostl na 600 litrů – a překonává tak řadu kombi střední třídy
  • Pokrokové technologie na podporu pohodlí, funkčnosti a bezpečnosti
  • Vyspělé systémy na podporu řízení, včetně technologie sledování vozidla v jízdním pruhu
  • Nový benzínový motor 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k a nový naftový motor ‘U3’ 1,6 litru s nízkou spotřebou paliva
  • Výroba na Slovensku, sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tis. km již ve standardu
  • Nové kombi Ceed Sportswagon v prodeji na evropských trzích během posledního čtvrtletí roku 2018 

Ceed Sportswagon (SW) je klíčovým zástupcem nové modelové řady

Ceed Sportswagon (SW) je klíčovým zástupcem nové modelové řady Ceed, prezentovaným v Ženevě. Jedná se o druhou karosářskou variantu, která doplňuje pětidveřový hatchback Ceed, jež dnes Kia poprvé představuje veřejnosti. Rozšířená řada Ceed posiluje zastoupení značky Kia v evropské nižší střední třídě. Zákazníkům nabízí nové pokrokové technologie, vyzrálý a sportovní design a ještě lepší jízdní vlastnosti.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Model, mnohými přezdívaný „Evropan“, byl speciálně navržen pro evropské zájemce o kompaktní kombi; od jeho uvedení v roce 2007 se ve slovenském závodu Kia vyrobilo již přes 512 tisíc vozů s označením Ceed Sportswagon. Modely SW představují přibližně 40 % úhrnných prodejů v rámci řady Ceed – oproti podílu cca 30 % v případě kombi jiných značek v automobilovém segmentu C.

Návrh, vývoj a konstrukce nového modelu podobně jako u předchůdců probíhal ve Frankfurtu pod taktovkou evropských návrhářů, produktových vývojářů a vývojového centra R&D automobilky Kia. Vůz se bude i nadále vyrábět ve slovenské Žilině, na stejné výrobní lince, ze které sjíždí nový pětidveřový hatchback Ceed, Kia Sportage a Kia Venga.

Nové označení – cee’d se mění na Ceed – vyjadřuje upevnění pozice nového modelu pro „Community of Europe, with European Design“ (pro evropskou veřejnost s evropským designem).

TIP: Kia EV9: crash test za pět hvězd

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Kia Ceed Sportswagon se od svého uvedení před více než desetiletím těší stabilnímu zájmu zákazníků. Zejména evropští zákazníci chovají kombi ve velké oblibě, a žádnou výjimkou není ani Ceed Sportswagon – od roku 2007 se prodává prakticky stejně dobře jako jeho pětidveřový sourozenec. Kombi Ceed Sportswagon, určené výhradně evropským zákazníkům, bude opět praktickým a pohledným společníkem pro všechny zájemce toužící po maximální všestrannosti.“

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

„Nový Ceed Sportswagon přináší stejný moderní design a technologie jako pětidveřový hatchback Ceed, zde však s ještě větším prostorem pro zavazadla – pro náklad nabízí dokonce více místa než řada vozů kombi střední třídy. Ceed Sportswagon s novými hospodárnými motory, podvozkem odladěným pro evropské cesty, příkladnou ovladatelností a jedinečnou kvalitou představuje v tomto vysoce konkurenčním segmentu skutečně atraktivní volbu.“

Nový Ceed Sportswagon se začne vyrábět letos v srpnu a prodeje budou zahájeny (výhradně na evropských trzích) v průběhu posledního čtvrtletí 2018.

Vyzrálý a sportovní design kombi

Nový Ceed Sportswagon bylo navržen v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod taktovkou Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, resp. Petera Schreyera, prezidenta pro design a vedoucího návrháře.

Karoserie nového modelu navazuje na sportovní a emotivní design modelu Stinger, přinášející tak do segmentu kompaktních kombi elegantní vzhled – evokující emoce a zároveň preciznější svým provedením sebejisté siluety kombi. Nižší a širší silueta nového Ceedu Sportswagon s delším zadním převisem charakterizuje kabina posunutá více vzad než u předchůdce, vyjadřující vyzrálý a dynamický charakter. Stejně jako u pětidveřového hatchbacku byly zakulacené hrany předchůdce nahrazeny ostrými linkami; na přídi zaujme širší tygří maska chladiče a níže posazené otvory přívodu vzduchu, orámované přesnými a lineárními tvary. Nový model standardně používá LED diody pro denní svícení ve stylu ‚kostek ledu‘, čímž odkazuje na vzhled předchozího modelu Sportswagon GT-Line.

Při bočním pohledu je kapota opticky prodloužena pomocí ostrých a rovných křivek, které vozu propůjčují vzpřímenější postoj. K vyzrálému a robustnímu charakteru přispívá boční linie, která nyní výrazněji ubíhá v horizontální rovině. Zadní D-sloupek svým tvarem propůjčuje horní lince oken nový elegantní tvar ve tvaru půlměsíce. K lepší viditelnosti vozidla při pohledu zezadu a snadné rozpoznatelnosti modelu Ceed napomáhají nová LED světla denního svícení. Ta ve spojení s rovnými křivkami karoserie a subtilním spoilerem na výklopné zádi propůjčují modelu Ceed Sportswagon celkově stabilnější a sportovnější postoj.

Pro nové kombi Ceed Sportswagon bude od počátku prodeje k dispozici 11 různých odstínů karoserie. Zákazníci budou moci vybírat z různých provedení kol; v nabídce budou 15″ ocelové disky, 16″ ocelové nebo lité disky, resp. 17″ kola z lehkých slitin ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy.

V kabině pak Ceed Sportswagon nabídne nejvyšší úroveň ergonomie ve své historii a přinese též vysoce kvalitní materiály napříč celým interiérem. Kabina vychází z uspořádání známého z nejnovějších vozů Kia, zde upraveného pro novou modelovou řadu Ceed, včetně horizontální přístrojové desky s plastičtějším, hladším a štíhlejším vzezřením. Toto provedení zároveň vyvolává pocity prostornosti a otevřenosti z pohledu předního spolujezdce, přináší více prostoru pro nohy a nabízí lepší výhled směrem vpřed.

Přístrojová deska je rozdělena na horní část – s ‚plovoucím‘ dotykovým systémem palubního infotainmentu – resp. spodní část, kde se nacházejí ovládací prvky audiosystému, vytápění a klimatizace. Středový panel je v zájmu lepší ergonomie a snadného ovládání během jízdy mírně natočen směrem k řidiči. V celém interiéru najdeme vyšší podíl propracovaných měkčených materiálů, nenásilně zdůrazňujících kultivované a luxusní prostředí kabiny. Povrchy zkrášlují dekory v lesklém nebo matném chromu; zákazníci mohou rovněž volit mezi několika různými typy čalounění, ať již z látky, umělé kůže nebo pravé kůže. Volitelně je k dispozici i kožené obšití volantu a hlavice řadicí páky.

Zájemci o Ceed Sportswagon si mohou zvolit i panoramatické střešní okno, schopné prosvětlit kabinu během dne a poskytnout výhled na noční oblohu po setmění.

Nová podvozková platforma pro maximální praktičnost kombi a co nejlepší obestavění prostoru

Kombi Ceed Sportswagon, postavené na nové podvozkové platformě Kia ‘K2’, je o 20 mm širší (1800 mm) a 20 mm nižší (1465 mm) než končící model. Rozvor zůstává beze změn (2650 mm), zatímco přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm). Zadní převis karoserie se však prodloužil o 115 mm (nyní 1070 mm) – a tak je nové kombi Sportswagon o 95 mm delší (nyní 4600 mm) než předchůdce, což se odrazilo ve výrazně větším objemu zavazadelníku. Širší karoserie s kabinou posunutou směrem vzad přispívá k suverénnímu a sportovnímu postoji vozu, kterému zároveň propůjčuje sebejistější vzhled.

Nová podvozková platforma napomáhá k efektivnějšímu obestavění prostoru, a tak Ceed Sportswagon přijíždí s ještě prostornější kabinou než předchůdce. Širší karoserie znamená více místa v úrovni ramen pro zadní pasažéry a díky snížení polohy zadních sedadel o 15 mm se též vytvořilo více místa pro kolena a nohy ve druhé řadě. I přes nižší linii střechy se díky podvozkové platformě a nižší poloze předních sedadel podařilo v přední řadě zajistit vertikální prostornost 987 mm, tedy podobně jako u předchůdce. Níže položená zadní lavice též zaručuje srovnatelný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech.

Nové kombi Ceed Sportswagon se chlubí výrazně větším zavazadelníkem než v minulosti. Zavazadelník je o 72 litrů (14 %) větší než u končícího modelu, což znamená nárůst objemu na 600 litrů – a tedy více než u většiny vozů kombi střední třídy. Spodní hrana kufru se také výrazně posunula dolů – snížením nákladové hrany oproti odcházejícímu modelu Ceed se podstatně usnadnilo nakládání těžkých předmětů.

Očekávání zájemců o kombi nižší střední třídy však nekončí velkým objemem zavazadelníku – silnými stránkami modelu Ceed Sportswagon je i všestrannost a praktická využitelnost, která tento vůz činí jedním z nejpraktičtějších v dané třídě. Zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 40:20:40 je možné snadno složit do roviny zatažením za páčku ve výklopné zádi. Sklopením sedadel se vytvoří dokonale rovná podlaha zavazadlového prostoru. Ceed Sportswagon je standardně vybaven schránkou k bezpečnému uložení menších předmětů pod podlahou a také krytem zavazadelníku a háčkem na tašky, zabraňujícím v rozkutálení nákupu po uložení do kufru. Součástí standardní výbavy jsou i integrované střešní ližiny.

Volitelně se nabízí inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi – otevírá se automaticky ve chvíli, kdy Ceed v těsné blízkosti pátých dveří rozpozná inteligentní klíček, což oceníte zejména za situace, kdy v obou rukou nesete těžká zavazadla. V nabídce najdeme i bezpečnostní síť mezi kabinou a prostorem pro zavazadla, stejně tak jako síť k přidržení malých předmětů nebo systém kolejnic do zavazadlového prostoru.

Navrženo pro evropské silnice

Nové kombi Ceed Sportswagon bylo navrženo výhradně pro evropské silnice se zohledněním požadavků evropských zákazníků. Jízdní chování a charakter nového modelu byl odladěn tak, aby Ceed Sportswagon svojí dynamikou a zapojením řidiče překonalo svého předchůdce. Nová soustava nezávislého zavěšení kol nabídne řidičům agilnější a bezprostřednější odezvu od řízení, kde se uplatní i upravená charakteristika pružin a tlumičů nebo rychlejší převodka řízení. Jízdní vlastnosti byly odladěny na nejrůznějších typech evropských cest, aby vůz nabídl pohodlné cestování a současně dodal řidiči potřebnou jistotu vyplývající z lepší kontroly pohybů karoserie při průjezdu zatáčkami a stability za vyšších cestovních rychlostí.

Zadní zavěšení kombi Sportswagon bylo precizně odladěno s ohledem na delší zadní převis karoserie a schopnost přepravovat větší a těžší náklad než v případě pětidveřového hatchbacku.

Pro nový Ceed SW je k dispozici stejná nabídka hnacích ústrojí jako pro pětidveřový hatchback, vyvinutých s ohledem na různorodé požadavky zákazníků. Zájemci o benzínový pohon se mohou rozhodnout pro oblíbený agregát Kia 1,0 litru T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) o výkonu 120 koní, resp. nový motor 1,4 litru T-GDi. Nový agregát ‘Kappa’ 1,4 litru T-GDi (nahrazující motor 1,6 litru GDI) i přes nižší zdvihový objem disponuje výkonem 140 koní, tedy o 4 % více než předchůdce. Díky přeplňování se nový motor chlubí plošší křivkou točivého momentu než někdejší jednotka 1,6 litru, což v praxi znamená lepší odezvu v širším spektru jízdních podmínek – při současném snížení emisí. Oba benzínové motory T-GDi budou spojeny s částicovým filtrem k dalšímu snížení výfukových emisí, aby nový Ceed SW s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP. V nabídce též bude pohonná jednotka 1,4 litru MPi s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 koní.

Pro nový Ceed Sportswagon bude dále k dispozici zbrusu nový naftový motor Kia ‘U3’. Nová jednotka ‘U3’ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu common rail, přímé vstřikování), navržená v souladu s přísnějšími emisními limity dle nejnovější normy Euro 6d TEMP, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nový motor produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia a je k dispozici ve výkonových variantách 115 nebo 136 koní. Nová vznětová jednotka 1,6 litru s maximem točivého momentu 280 Nm zaručuje bezproblémové zrychlování za všech podmínek.

Všechny motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou; pro nové motory 1,4 litru T-GDi a 1,6 litru CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia.

Technologické inovace na podporu pohodlí a praktičnosti

Nová modelová řada Kia Ceed klade mimořádný důraz na inovace a v době zahájení prodeje ještě v tomto roce se kombi Ceed Sportswagon stane technicky nejvyspělejším kompaktním kombi ve své třídě.

Kabina nabízí širokou škálu nových technologií ke zvýšení praktičnosti vozu a pohodlí cestujících. ‚Plovoucí‘ systém palubního infotainmentu může zahrnovat buďto audiosystém s dotykovým displejem o velikosti 5,0 nebo 7,0″, nebo audiosystém s navigací a dotykovým displejem o velikosti 8,0″, včetně online služeb Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Systém umožňuje bezproblémové propojení s chytrými telefony prostřednictvím technologií Apple CarPlay™ a Android Auto™. Systém Android Auto™ je navržen tak, aby spolupracoval se smartphony Android verze 5.0 (Lollipop) nebo vyšší. Systém Apple CarPlay™ pro model Ceed je kompatibilní s přístroji iPhone 5 a všemi pozdějšími telefony iPhone.

Zákazníci mohou zvolit i výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Již v základní výbavě najdeme připojení pro chytré telefony přes Bluetooth, automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu.

Díky systému Drive Mode Select pro přepínání jízdních režimů může majitel ještě znásobit požitek z jízdy prostřednictvím režimů Normal a Sport. Systém Drive Mode Select upravuje účinek posilovače řízení a v jednotlivých režimech se též jemně modifikuje charakter motoru. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče.

Na přání dodávané vyhřívání čelního skla – s prakticky neviditelnými drátky zatavenými do skla – usnadňuje život s novým kombi za zimních měsíců. Technologie, nabízená v rámci značky Kia vůbec poprvé, umožňuje pouhým stiskem tlačítka snadno odstranit námrazu, ledu či mlžný závoj z čelního skla. V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, resp. vyhřívaná zadní sedadla.

Při pohledu zvenčí pak nové kombi zaujme standardními předními LED diodami pro denní svícení ve stylu ‚kostek ledu‘ v novém grafickém provedení. Oblíbené ‚kostky ledu‘ pro denní svícení, vídané u modelu Ceed Sportswagon GT Line, jsou nyní začleněny do jednotek světlometů u všech verzí Ceedu Sportswagon. Na přání jsou k dispozici i full LED světlomety.

Součástí paketu ECO pro model Ceed (výbava na přání) je aktivní aerodynamická clona, která se otevírá a zavírá podle požadavků na chlazení motoru a rychlosti jízdy, čímž zlepšuje aerodynamiku ve prospěch nižší spotřeby paliva. Paket ECO dále zahrnuje zakrytování spodní části karoserie a snížený podvozek pro hladší proudění vzduchu pod vozidlem, stejně tak jako pneumatiky Michelin se sníženým valivým odporem.

Kromě standardně montovaných sedmi airbagů přispívají k ochraně cestujících propracované technologie na podporu řízení, zahrnující systémy aktivní bezpečnosti ke zmírnění rizika dopravní nehody. Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje asistent dálkových světel, systém rozpoznávání únavy řidiče, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a prediktivní varování před čelní srážkou s asistentem pro zamezení čelním kolizím.

Nová modelová řada Ceed bude v rámci evropských modelů značky Kia rovněž poprvé vybavena technologií sledování vozidla v jízdním pruhu (Lane Following Assist), představující systém autonomního řízení 2. úrovně. Uvedená technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla za dané dopravní situace a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla uprostřed daného pruhu na rychlostní komunikaci. Systém zároveň ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle situace před vozidlem a kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 130 km/h.

Z dalších technologií na přání jmenujme inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent a rozpoznávání chodců s hmatovou zpětnou vazbou na volantu u asistenta pro zamezení čelním kolizím.

Každý Ceed Sportswagon je standardně vybaven stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management), jenž zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) po zjištění horších záběrových schopností vozidla.

Na trhu v průběhu posledního čtvrtletí roku 2018, sedmiletá záruka (do 7 tis. km) již ve standardu

Nová Kia Ceed Sportswagon se začne od letošního srpna vyrábět ve slovenském závodu Kia v Žilině. Na kombi variantu, která se na trzích v EU objeví v průběhu posledního čtvrtletí 2018, se bude vztahovat tradiční příslib kvality Kia v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE (Evropa)

Karoserie a podvozek

Pětidveřové pětimístné kombi, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Výběr ze vznětových a zážehových tří- a čtyřválcových motorů pohánějících přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky

Motory

Benzín

Zážehový motor 1,0 litru T-GDI / 120 k

Typ                                          Řadový tříválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                                   1,0 litru; 998 cm3

Vrtání x zdvih                           71,0 x 84,0 mm

Max. výkon                              88 kW (120 k)

Max. točivý moment                 172 Nm

Počet ventilů                            12 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Zážehový motor 1,4 litru T-GDI / 140 k

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                                   1,4 litru; 1396 cm3

Vrtání x zdvih                           71,6 x 84,0 mm

Max. výkon                              103 kW (140 k)

Max. točivý moment                 242 Nm

Počet ventilů                            12 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

Zážehový motor 1,4 litru MPI / 100 k

Typ                                          Řadový čtyřválec, atmosférické plnění

Zdvihový objem                                   1,4 litru; 1394 cm3

Vrtání x zdvih                           72,0 x 84,0 mm

Max. výkon                              74 kW (100 k)

Max. točivý moment                 134 Nm

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Vícebodové vstřikování paliva

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

Nafta

1,6 litru U3 CRDi / 115 k

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                                   1,6 litru; 1589 cm3

Max. výkon                              85 kW (115 k)

Max. točivý moment                 280 Nm

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování paliva, rozvod typu Common Rail

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

1,6 litru U3 CRDi / 136 k

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                                   1,6 litru; 1589 cm3

Max. výkon                              100 kW (136 k)

Max. točivý moment                 280 Nm

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování paliva, rozvod typu Common Rail

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

Převodovky

Šestistupňová manuální převodovka

Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT)

Benzín

1,4 l MPI           1,0 l T-GDI        1,4 l T-GDI

Manuální                      6st.                  6st.                  6st.

Automatická                 —                     —                     7DCT

 

Nafta

1,6 l CRDi

Manuální                      6st.

Automatická                 7DCT

Hnací ústrojí

Pohon předních kol (všechna provedení)

Podvozek a odpružení

Vpředu Nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Vzadu   Nezávislé zavěšení kol, dvojité lichoběžníkové vzpěry uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Řízení

Typ                              Hřebenové řízení, elektrický posilovač

Kola a pneumatiky

Standardně                  15″ ocelová kola, pneumatiky 195/65 R15

Na přání                       16″ litá kola, pneumatiky 205/55 R16

17″ litá kola, pneumatiky 225/45 R17

Rezerva                        Sada na opravu pneumatiky, na přání nouzové dojezdové kolo

Rozměry (mm)

Exteriér

Celková délka              4600                 Celková šířka               1800

Celková výška              1465                 Rozvor                         2650

Převis vpředu                 880                Převis vzadu                1070

Interiér

Vpředu             Vzadu

Vertikální prostornost                 987                bude potvrzeno

Prostor pro nohy                      1073                 883

Objemy

Palivová nádrž                            50 litrů

Zavazadlový prostor (VDA)       600 litrů

Více informací: www.kia.cz

 

Podobné články:

Napsat komentář