Vše co potřebujete vědět o Mercedes-Benz SL63 AMG

Proč chtít nový model SL ve verzi AMG? Za prvé, Mercedes kabriolety umí. Za druhé, je to vrcholná verze. Za třetí, kvůli ručně skládanému motoru V8. Přinášíme vám technické lahůdky, nejdůležitější prvky standardní a příplatkové výbavy, ceny a fotky.

Výkonné modely SL z Affalterbachu patří mezi nejúspěšnější modely AMG všech dob. Téměř 5000 kusů SL63 AMG bylo prodáno v letech 2008 až 2011. Model SL55 AMG vyráběný v letech 2001 až 2007 se prodal v počtu 21 500 kusů, čímž se stal nejprodávanějším AMG modelem vůbec. Celkový počet prodaných modelů SL AMG s osmiválcovými motory tedy činí více než 26 500 aut. S novou generací SL přichází i verze AMG, která se bude snažit úspěšně navázat na své předchůdce.

Ola Källenius, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH, řekl: „Nový SL63 AMG je další mistrovské dílo od Mercedes-AMG, ať už jde o jízdní dynamiku, lehkou konstrukci nebo účinnost. SL63 AMG představuje obrovský skok kupředu. V návaznosti na SLS AMG Roadster a SLK55 AMG je nyní naše rodina roadsterů prakticky kompletní.“

Motor

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Začneme hned u toho nejdůležitějšího – motoru. Mercedes-Benz SL63 AMG bude k dispozici ve dvou výkonových charakteristikách. S výjimkou třídy C a SLS AMG mají ostatní modely AMG motor 5,5 litru V8 biturbo, který nahradil atmosférický 6,3 litru V8. Motor v SL63 AMG poskytuje výkon 395 kW (537 k) a 800 Nm točivého momentu.


Autor: Mercedes-Benz

5,5 l V8 biturbo

Pokud si připlatíte 4280 euro za AMG Performance balíček, bude mít vaše AMG zvýšený výkon a točivý moment na 415 kW (564 k) a 900 Nm! Výsledky z dostihových závodů pak hovoří následovně – akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,3, resp. 4,2 sekundy. Z 0 na 200 km/h to SL63 AMG trvá jen 12,9, resp. 12,6 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h (elektronicky omezeno) popř. až 300 km/h. Kombinovaná spotřeba je podle výrobce 9,9 litru na 100 kilometrů pro obě verze výkonu. Oproti současnému modelu, který odchází do důchodu, je to úspora o celých 30 %.

Převodovka

Automatická 7stupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 7 má čtyři režimy: „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport), „S +“ (Sport Plus) a „M“ (Manual). V úsporném režimu „C“ je aktivní systém Start/Stop, v ostatních režimech je tento systém neaktivní. Pro rychlé starty má převodovka funkci RACE START.

TIP: Mercedes-Benz ML – slovníček výbavy

Karoserie

Lehká konstrukce je jedním z hlavních důvodů nízké spotřeby paliva. Mercedes-Benz SL63 AMG dostal celohliníkovou karoserii. Ve srovnání s odcházejícím modelem mluvíme o úspoře asi 110 kilogramů. Naopak, tuhost celé konstrukce je vyšší. Sloupky čelního okna jsou z bezpečnostních důvodů vyztuženy trubkami z vysokopevnostní oceli. Materiál víka zavazadlového prostoru je kombinací plastu a uhlíkových vláken, což přináší další úsporu hmotnosti. Pohotovostní hmotnost novinky je tedy 1845 kilogramů.


Autor: Mercedes-Benz

SL63 AMG

Podvozek

Komponenty podvozku jsou vyrobeny z hliníku, aby se snížila nežádoucí neodpružená hmotnost. Vylepšená verze AMG sportovního podvozku na bázi Active Body Control, který je u nového SL63 AMG ve standardu, umožňuje měnit tuhost tlumičů od měkkého režimu Comfort až po tvrdý Sport. Variabilní posilovač elektromechanického řízení se upravuje v souladu s nastavením odpružení. Dalším prvkem standardního vybavení je 3stupňové ESP.

Brzdy a kola

Nově vyvinutý vysoce výkonný brzdový systém se skládá z kotoučů 390×36 mm a šestipístových pevných třmenů vpředu a 360×26 mm kotoučů s jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu. Elektrická parkovací brzda je součástí standardní výbavy. AMG Performance Studio může opatřit třmeny červeným lakováním. Za příplatek jsou k dispozici keramické brzdy, které známe z modelu SLS AMG.


Autor: Mercedes-Benz

kovaná kola s pneu Michelin

Hliníková kola s pěti dvojitými paprsky obouvají pneumatiky o rozměrech 255/35 R 19 vpředu a 285/30 R 19 vzadu. Lehká kovaná kola od AMG Performance Studio (viz fotky) s obutím 255/35 R 19 a 285/30 R 20 jsou k mání i v matně černé barvě.

Střecha

Šestá generace SL má elektrohydraulicky ovládanou skládací střechu, které složení trvá 20 sekund. Střecha může být ve třech provedeních – lakovaná, skleněná nebo jedinečná panoramatická střecha Vario-MAGIC SKY CONTROL. Její transparentnost může být změněna na světlý nebo tmavý odstín pouhým stisknutím tlačítka.

Interiér a výbava

Standardní vybavení zahrnuje sportovní vyhřívaná sedadla AMG s kůží napa v jednom nebo dvou odstínech. Karbonový dekor a četná loga AMG vám neustále připomínají, že máte tu čest s nejsilnějším modelem. Zajímavým prvkem jsou analogové hodiny v designu IWC. Středu palubní desky dominuje barevný TFT monitor s AMG menu a funkcí RACETIMER, které jsou součástí systému COMAND. Ten obsahuje DVD měnič na 6 disků.


Autor: Mercedes-Benz

Kůže, karbon, hliník…

Mezi nejlákavější prvky příplatkové výbavy patří vytápění hlavových opěrek AIRSCARF, to aby byl váš krk stále v teple. Dále aktivní parkovací asistent, komfortní přístupový systém KEYLESS-GO a audio Bang & Olufsen BeoSound AMG high-end systém s prostorovým zvukem. Cestovatelé ocení řidičský balíček s funkcemi DISTRONIC PLUS vč. BAS PLUS, PRE-SAFE brzdou a aktivním udržováním jízdního pruhu

Ještě více individuality nabídnou volitelné doplňky z AMG Performance Studio

Vedle Performance balíčku, který zvýší výkon motoru, je k mání samosvorný diferenciál, kryt motoru z uhlíkových vláken, spoiler z uhlíkových vláken, sportovní volant, exteriérový Carbon balíček a AMG Performance Media s telemetrií (k dispozici od září 2012). Dále pak již zmíněné keramické brzdy a kovaná kola. Designové studio AMG je královstvím nepřeberného množství barev, odstínů kůže a dekorů, kterými odlišíte své auto od ostatních AMG.


Autor: Mercedes-Benz

AMG Performance Studio

Bezpečnost

SL si dělá nárok na nejbezpečnější roadster světa. Jeho asistenční systémy jsou na úrovni vrcholné třídy S. Hliníková karoserie s ocelovými A sloupky má přesně vymezené deformační zóny. Dvoustupňové airbagy, airbagy v opěradlech, headbag pokrývající stranu nárazu v oblasti hlavy a nouzově reagující opěrky hlavy chrání posádku, zatímco aktivní kapota chrání chodce.

Zájemci, nepřehlédněte „Edition 1“

U příležitosti zahájení prodeje Mercedes-Benz SL63 AMG se bude nabízet speciální „Edition 1“ s bohatou standardní výbavou zahrnující hlavové opěrky s vytápění AIRSCARF, panoramatickou střechu Vario-MAGIC SKY CONTROL, audio Harman Kardon Logic 7 a kovaná kola.

Ceny

Prodej nového Mercedesu SL63 AMG bude zahájen v květnu 2012. Ceny na německém trhu budou následující:

SL63 AMG: € 157 675
SL63 AMG „Edition 1“: € 189 269.50
AMG Performance balíček: € 4280

Podobné články:

2 komentáře u „Vše co potřebujete vědět o Mercedes-Benz SL63 AMG“

  1. ale kdyby ano, tak si jej rad poridim, a ne proto abych si lecil komplex z maleho pera, ktere male je, nebo ze nejsem kulturista, ani blondak, zkratka jsem uplne radovy clovek co jezdi v octavii a je s ni spokojen i kdyz mu tam klepe jen 1,2 s turbikem

    moc se mi libi vykonna auta, a kdyz vidim nejakeho „stastlivce“ jak naseda do neceho podobneho, tak si rad pockam nez to natoci abych si poslechl tu paradu co se ozve z utrob auta, je to parada

    jednou jsem slysel start cl 65 amg, to by peklo co se ozvalo a ne zvuk auta 🙂

    takze mozna bych mohl zavidet, tem nekolika stastlivcum co se vozi, ale me to nevadi ze jej nekdo ma a ja ne, protoze si vzdy predstavim ze jako relativne prumerny clovek bych stejne nadr natankoval 2x nebo 3x za mesic a skarede by to bolelo 🙂 a moc bych na to neslapal. zkratka jsem rad ze je nekde vubec kolem me kdo si takove auto muze poridit a ja se na nej na silnici s trochou stesti podivat

    vi nekdo kolit takove auti sl 63amg muze brat kdyz mu slapate na krk, tak 25-30 asi vezme ne?

    a az mi jednou vyjde ten jackpot ve sportce – jako ze asi nikdy – tak v garazi by tento vuz urcite nejakou dobu byl 🙂

    (omlouvam se vsem z vas, kdo autum rozumi, jsem jen opravdu tim uzivatelem, co se na auto diva spis jak zenka, jen s tim rozdilem, ze se mi libi vice nez jen jeho barva)

    a bude taky sl 65 amg, nebo udeji treba i sl 85 amg 🙂

    Odpovědět
    • Vždy je příjemné se dozvědět, že ne každý v tomhle státě je závistivec. Vůz jako je tento, není jen o té pořizovací ceně a ceně pohonných hmot, ale také o provozních nákladech a v neposlední řadě o pojištění.

      K Vašemu dotazu na verzi SL65 AMG – té se asi nedočkáme. AMG se v současné době soustředí na aktuální přeplňovaný motor V8, který dokáže vyladit až 564 koní a 900 Nm (a to není konečná). Pokud přijde označení SL65 AMG, tak to s největší pravděpodobností nebude V12 (jako tomu bývalo), ale další evoluce stávající V8. Spíše se ale přikláním k verzi Black Series. Nesmíme zapomenout, že vrcholem nabídky je model SLS AMG.

      Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.