Když miluješ Nürburgring, není co řešit

Představil bych se jako člověk, který má rád auta a vše kolem nich. Jízda na okruhu je můj způsob relaxace a trávení volného času. Měl jsem možnost vyzkoušet si i amatérský závod do vrchu, což mě také nadchlo. Hledání limitů mých a limitů auta je pro mne velkou výzvou.

Mým největším snem vždy bylo podívat se na legendární okruh Nürburgring, což se mi splnilo v roce 2013, kdy jsem jako divák přímo u trati sledoval 24hodinovku a byl to pro mne neuvěřitelný zážitek. V té době jsem si ještě nedokázal představit, že se kdy na této trati svezu. V garáži nám totiž stálo opečovávané Zetko, se kterým jsme nadšeně brázdili alpské passy a horské silničky, ale na okruhu jsem auto trápit a ničit nechtěl.

Bylo na čase posunout se dál a pořídit něco vhodnějšího pro okruhové svezení. Náhoda tomu chtěla, že si v březnu 2014 pro Zetko přijel nový majitel a já jsem ještě týž den vyplnil prázdné místo v garáži. Většina lidí mě měla za blázna, který vyměnil zadokolku za „pitomou“ Hondu, ale časem pochopili.

Poprvé na Nürburgringu

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

V červnu 2014 pořádala parta z typer.cz výlet na Nordschleife Touristenfahrten a já jsem se k nim bez zaváhání přidal. Nepodcenil jsem domácí přípravu, dávno totiž jezdím severní smyčku na simulátoru, takže jsem znal sled zatáček ještě dřív, než jsem vůbec vlastnil řidičák. Na místě jsem pak nechtěl nic uspěchat. Cílem bylo užít si dovolenou, otestovat nové auto, vyzkoušet si pár nabitých znalostí v praxi a hlavně nepotkat svodidla. Na Nordschleife jsme strávili celý víkend, v pátek večer jsem stihl 5 „zahřívacích“ kol, v sobotu pak, i přes velké množství nehod a různých komplikací, celkem 8 kol a v neděli ráno před odjezdem domů ještě poslední 2 kola.

Časy jsem neřešil, až doma jsem se podle videí podíval, jakže jsem to vlastně jezdil. Nejlepším zajetým kolem bylo kolo poslední v čase 8:49,940 BTG se spolujezdcem a na UHP pneu. S časem pod 10 minut jsem byl naprosto spokojený, první návštěva Nordschleife se tedy vydařila nad očekávání. Trať je neskutečná a hrozně mě bavila, s autem jsem se dokonale sžil a jen se utvrdil v tom, že jsem koupil dobře. Co víc si přát? Nezbývalo, než se těšit na další návštěvu. Nordschleife je totiž droga, která vás pohltí a nikdy nepustí. 

Vylepšený hardware

A máme tu jaro 2015 a plánování dalšího výletu! Víkend byl pro mě málo, tak jsme vybrali květnový termín, kdy se jezdí od pátku do pondělí, a ještě jsme chtěli tuto další „dovolenou“ spojit s jinou zajímavou akcí, což se nám povedlo v podobě Spa Classic 2015.

Dlouhá cesta za námi a jsme po roce opět na místě. Stejné auto, ale pár úprav proběhlo – nový podvozek, nové brzdy, nová 17“ kola a obuté semislicky. Očekávání byla velká. V plánu jsem měl odjet alespoň 15 kol, ale nakonec jsem jich odjel sotva 8 za celý víkend. Příště budeme moudřejší a zjistíme si, jak je to se státními svátky v okolních zemích. Provoz byl sice šílený, ale i tak se dala vychytat doba, kdy jel člověk skoro sám. Chvíle největšího provozu jsme vyplnili kocháním se u trati v Adenau, Brünnchen, nebo Pflanzgarten 2.

První dvě páteční kola se mnou absolvoval kamarád, který nás na tomto výletě doprovázel. Byl nadšený, hrozně se mu to líbilo. Samozřejmě jsem to nešetřil, aby si kluk řádně užil na sedačce spolujezdce, nicméně můj rozlítaný rally styl asi nebyl to pravé ořechové pro zajetí pěkného času. Večer jsem si pro sebe udělal takovou menší analýzu jízd, vyspal se na to a ráno začal znovu. V 7:30 už jsem lítal kolem auta. Vyspanej? Moc ne.

Rosa není, provoz by měl být v pohodě, dneska by to šlo. Přijdu k autu a vidím měkké pravé přední kolo, naměřím 0.9 baru. To bude to moje cutování obrubníků, uvolnily se ventilky na kolech. Naložím kolo, sedáme do kombíka a jedeme hledat první pomoc. Povedlo se, hned za benzínkou u Nordschleife Gantry je pod svahem řada autosalonů, testovacích center a je tam taky velký pneuservis. Byla sobota, takže volám na uvedené tel. číslo, přihasí si to týpek a za půl hodiny je hotovo – vyzutí, nazutí, nový ventilek, práce na zavolání mimo pracovní dobu, a to vše za vtipných 10 eur, nestačil jsem zírat.

Není čas ztrácet čas, beztak jsem se zdržel víc než dost, jde se jezdit. Vím, kde ubrat, kde zabrat, otázkou zůstává, jak to budu schopný reálně aplikovat. Jedno zahřívací kolo, pauza, druhé kolo se zdálo velmi dobré, provoz super. Když jsem ale najížděl z druhého kola rovnou do třetího, tak se mi pneu zdály již značně unavené. Řekl jsem si, že to zkusím, holt se nepohrnu a o to čistěji budu nucen jet, aby se pneu nepřehřívaly. Světe div se, večer zjišťuji, že tohle „útrpné“ kolo bylo nejrychlejší. Jen jsem přestal tlačit na pilu a ono to šlo. Čas 8:23.069 BTG.

Spa-Francorchamps

V neděli ráno jsme všichni vyrazili na výlet do belgického Spa Francorchamps na Spa Classic 2015. Spousta opravdových legend v akci. Zírali jsme s otevřenou pusou a nechali se unášet zvukem pořádných motorů. V jednu chvíli jsme se náhodou přimotali do boxů, kde zrovna startovaly „formule“ do závodu, a to byl prostě TOP zážitek ze všech! Tuto akci mohu vřele doporučit, stojí za to se sem podívat. Spa jsem viděl naživo poprvé a rád bych si trať někdy vyzkoušel na vlastní kůži.

K večeru zpátky na Nordschleife a jdeme se projet. Tentokrát naložím druhého kamaráda, kterému jsem svezení sliboval od začátku výletu. Byl nadšený a já jsem měl radost, že má radost. V dalším kole třetí kamarád, kterému jsem chtěl ukázat, že samosvor ho nemine, a byla to hodně slušná jízda. Nebýt žlutých vlajek, asi bych se dostal pod 8:20.00.

V pondělí ráno jsem vyrazil na okruh sám, abych si zkusil zajet čas na prázdné trati a bez spolujezdce. Bohužel mi nebylo přáno a začalo pršet. Krátké přeháňky nakonec ustaly a trať se zdála být suchá. Vjíždím do Antoniusbuche, v ten moment začalo opravdu hodně pršet a já na semislicku. V Breitscheid kapituluji, tohle se fakt nedá. Přezuji na pohodlné UHP pneu a v uplakaném počasí opouštíme Nordschleife. Doma jsem pak na Ringportalu objevil spoustu pěkných fotek mého CTR od fotografů, kteří se pohybují kolem okruhu. Nejpovedenější vyberu a koupím si je na památku.

Takový byl náš jarní výlet na Nordschleife, na podzim snad znovu. Je fajn být Evropan a mít tu možnost dopravit se sem po vlastní ose a vlastním autem. Tenhle okruh miluji, s nadšením se sem budu vracet, kdykoliv to jen bude možné. Tahle „okreska“ má své velké kouzlo a zvláštní atmosféru. Rozhodně stojí za to se sem podívat, třeba jen jako divák.

Tomáš

Koho by zajímala Tomášova Honda, může sledovat její progress na Facebooku

Podobné články:

1 komentář u „Když miluješ Nürburgring, není co řešit“

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.