Dodge RAM 1500 2012 – Farmář ženu už nehledá, má Dodge

Jste-li stavbař, farmář, fanoušek velkých aut nebo jen potřebujete něco, za co zapřáhnete přívěs se člunem, pak máte na výběr z řady pickupů se sparťanskou výbavou nebo Dodge RAM.

Vsadíme se, že při hledání toho „správného“ užitkového auta byste na Dodge RAM ani nepomysleli. Možná jste jej viděli v nějakém americkém filmu, ale tento vůz si můžete koupit i na našem trhu. Od auta na těžkou práci čekáte cokoliv, jen ne luxus. Model RAM se dělá v celé řadě variací od dodávky přes pickup s krátkou či dlouhou kabinou až po malý náklaďák. My jsme se zaměřili na verzi RAM 1500, která se dělá v sedmi stupních výbavy! K nám se dováží většinou ty nejvyšší specifikace Sport a Laramie. A to už jsou opravdu luxusní vozidla s veškerou možnou myslitelnou výbavou. I když je RAM 1500 podle Dodge střední pickup, tak jeho kapota sahá dospělému muži po hruď. Příplatkový body kit přidá na rozměrech dalších 13 centimetrů.

Jak by mohl vypadat váš pracovní den s RAM 1500 Laramie?

Ráno nasednete a uvelebíte se v elektricky ovládaných kožených křeslech. Je vám dnes zima? Od toho tu jsou vyhřívané sedačky i volant. Po několika kilometrech jízdy si uvědomíte, že české silnice nejsou zase tak špatné, jak se o nich říká. Chyba lávky, žalostný stav silnic zůstává, ale vy sedíte v autě, co má 20´ ráfky s celosezónními pneumatikami Good Year o rozměru 275/60 R20.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.


Autor: Auto Outlet chromované doplňky verze Laramie

Pracant ve smokingu

Na křižovatce vedle vás stojí dodávka, ve které se tísní parta dělníků. Oni si můžou leda tak povídat či poslouchat tranzistorák ukotvený na palubní desce lepicí páskou. Vy si vychutnáváte masáž sluchu od 500 Wattové audio soustavy s 9 reproduktory a subwooferem pod zadními sedadly. Skrze centrálně umístěnou jednotku s 6,5´ displayem a 40 GB pamětí ovládáte rádio s CD, DVD, MP3 a navigací. Hands free telefonování při vyřizování vašich pracovních zakázek je samozřejmostí. Nemusíte s sebou vozit závozníka, aby vám ukazoval při couvání do garáže. Od toho máte přece couvací kameru. Ale klidně toho závozníka a další tři osoby svezte, v pětimístné klimatizované kabině Crew Cab se budou cítit jako doma.


Autor: Dodge verze Dodge RAM 1500

Mamutí síla HEMI V8

Do doby, než se na vás nalepil mladistvý floutek, vaši poklidnou jízdu na tempomat nic nenarušovalo. Bliká a troubí na vás, možná ho zdržujete. V tento moment stačí jedna jediná věc – šlápnout na plyn. Vidlicový osmiválec 5,7 l HEMI s výkonem 286 kW (390 k) spřáhnutý se 6stupňovým automatem udělají své. Točivý moment 548 Nm tohoto velkého motoru se vám bude hodit i mimo silnici. Auto má klasicky pohon zadních kol, náhon na ta přední připojíte otočením ovladače na palubní desce. Dostatečná světlá výška podvozku a mohutnost celého šasi vám zaručuje solidní průchodnost terénem. V případě nejvyšší nouze, kdy motor ani pneumatiky s vozem nepohnou, přichází na řadu závěr diferenciálu a redukce. Hlavně tuto informaci neříkejte sousedům, protože jinak budete vyprošťovat jejich auta z příkopů celou zimu.

Dříč každým coulem

Málem bychom zapomněli, že jste si tohle auto koupili kvůli práci. Není škoda pochromovaná kola a nárazníky špinit na stavbě? Na korbě je místa dost pro 681 kilogramů nákladu a za auto můžete kdykoliv připojit přívěs o celkové váze 3500 kilogramů. Lepší alibi pro koupi tohoto „užitkového“ vozu vymýšlet nemusíte. A to nemluvíme o těch praktických schránkách kolem korby a dalším příslušenství.


Autor: Auto Outlet Pohled na korbu

Co znamená HEMI?

Pojem je odvozen od polokulového (hemisférického) tvaru spalovacích komor, které se přibližují ideálnímu tvaru pro spalování (kouli). Polokulový tvar komor tak zajišťuje účinnost spalování a snižuje tepelné ztráty při chodu motoru.

Technické údaje
motor V8 HEMI
objem válců 5,7 l
počet ventilů 16
výkon 286 kW (390 k)
točivý moment 548 Nm ve 4000 ot./min
spotřeba 12 – 13 l/100 km (bez nákladu)
objem palivové nádrže 98 l (121 l za příplatek)

Podobné články:

33 komentářů u „Dodge RAM 1500 2012 – Farmář ženu už nehledá, má Dodge“

  1. Uzasne! A kolik tenhle zazrak zere na to, aby prevezl zadek jednoho manazera se zastydlou pubertou? Zda se, ze na TopDrive si jeste nikdo nevsiml, ze jsme jiz patrne za ropnou spickou a ze se na Zemi jiz pomalu neda dychat. Auta tohoto typu by mela byt zdanena takovou rocni silnicni dani, ze by si za ni clovek koupil novou Oktavii.

    Odpovědět
    • Spotřebu vozu na převezení jednoho manažera se dozvíte v článku. Možná tím údajem budete překvapen. Další možností je předělat vůz na pohon LPG.

      Automobily jsou tradičně trnem v oku zastánců čistoty naší planety. To, že se denně do řek, moří a ovzduší vypustí tuny odpadu z továren, elektráren a chemiček je tak nějak už tolerováno. Nepředpokládám, že by z „navrhované“ daně byly vysazovány nové stromy či se zakázalo kácení těch stávajících…

      Odpovědět
      • Jo, 13 l/100 km. Pokud jsem se nesekl, dela to 18 mil na galon.

        Ovsem treba zde http://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2012_Dodge_Ram_1500_Pickup.shtml uvadeji 14 mil na galon ve meste, 20 na dalnici a 16 pri kombinovanem provozu. Tedy, pokud spravne pocitam, tak 17, 13 a 15 l/100km, coz vypada jeste mene slavne, nez 13 l/100km.

        Vase cislo je tedy asi ponekud optimisticke a nejvice se blizi udaji na dalnici, patrne na perfektne ploche dalnici pri stale rychlosti. Cili v realnem provozu vice a pokud ma clovek tezkou nohu, tak o dost vice. Ve meste pak klidne k 20 litrum i vice, podle vahy vasi nohy. A ve meste vetsina tehle kramu stravi nejvice casu.

        Jsou auta, ktera ve meste jezdi snad i za 6 a na dalnici za 5 a mene. Cili nekdo znecistuje mestske prostredi s klidem 4x vice, nez je nutne a jeste pri tom nesmyslne plytva stale vzacnejsi surovinou. Schvalne, kolik tehle aut jste videl makat s tezkym nakladem nekde na farme? Ja je videl akorat ve meste, umyta a napucovana. Hracka nekoho, kdo si ve svem veku jeste musi hrat s auticky nebo si leci komplexy tim, ze ukazuje ostatnim, ze ma na vetsi auto. A jezdi v nem sam se svym kufrikem. Hlavne, ze ma 500 W audio, protoze to by stacilo i na mensi diskoteku a tak i nedoslychavy si prijde na sve a na ulici si ho pak kazdy vsimne. Tranzistorak na izolepe tolik neoslni.

        Je jasne, ze auta nejsou jedinym zdrojem znecisteni. Clovek si ale muze zvolit takovy zpúusob zivota, aby neznecistoval vice, nez musi bez toho, ze by bydlel v jeskyni a myl se v potoce. Clovek take muze myslet na ty, kteri s nim zivotni prostredi sdileji. Koupe Dodge bez padnejsiho duvodu, nez je frajerina svedci o ohleduplnosti kuraka, ktery si v kupe vlaku s malymi detmi zapaluje jednu o druhou.

        Co se tyce te dane, tak se sazenim stromu si nedelejte starosti. Nase vlada by jiste nasla mnoho vynalezavych zpusobu, jak ty penize prosustrovat za kraviny a rozkrast.

        BTW, takova dan existuje napriklad v Britanii a asi i jinde. Byla zavedena jako ekologicka motivace ke koupi cistsiho auta. Je tedy znacny rozdil mezi dani na Suzuki Swift a na Lamborghini nebo Humra.

        BTW 2, Americka auta, ta od Chryslery asi nejvice, jsou tak proslula „moderni“ konstrukci a „spolehlivosti“, ze pokud chcete auto spolehlive a moderne konstruovane, kupte si radsi nemecke.

        Odpovědět
        • Myslim,ze farmar,ktery by si takovehle auto koupil zase hrave vykompenzoval spotrebu tohohle macka uz jen tim,ze treba nezije ve meste,tudiz ma mnohem mensi uhlikovou stopu :). Zakazem treba PET lahvi a igelitek by lidstvo udelalo planete vetsi sluzbu,nez remcat,ze tohle auto zere byt 18l/000

          Odpovědět
          • Nevim, jestli farmar na vesnici ma mensi uhlikovou stopu. Nejake prameny by nebyly?

            Chcete-li zakazat PET lahve, bydete muset zakazat prodej vody z vetsi, nez rozumne vzdalenosti. Znovuzavedeni sklenenych lahvi se mine ucinkem, budou-li pak vozeny zpet na vzdalenost 1000 i vice kilometru.

            Krome toho by se dalo rici, ze plastove vyrobky, kterymi je svet dnes zaplnen, jsou vedlejsim produktem dnesni vysoke spotreby paliv do dopravnich prostredku. Z ropy udelate urcite mnozstvi benzinu, nafty, kerosenu, propanu a butanu…. Dale pak asfaltu, mazutu a oleju a pak resite, co s tim, co vam zbylo. Narvat to do vyroby plastu je jedna z moznosti. Cili kdyz najezdite v Dodge stejnou vzdalenost, jako nekdo jiny treba v Nissanu Almera, vynucujete 4x vyssi vyrobu PET lahvi a jineho aususu na jedno pouziti, nez clovek, ktery jezdi ve zminenem Nissanu. Ostatne je otazka, jestli by zakaz PET lahvi prinesl tak velke snizeni znecisteni. Ucinnejsi by spis bylo neprodavat na vanoce jahody z jizniho Spanelska, jejich produkce je sama o sobe rozsahlou ekologickou katastrofou, neprodavat italskou vodu ve Francii a francouzskou v Nemecku, nemecke hrebiky v Cechach…… Co muze byt vyrobeno lokalne at tam vyrobeno je a spousta veci jsou nesmyslne blbosti, ktere lidstvo nepotrebuje, viz napriklad ty jahody, ktere chutnaji jak nakysla voda obohacena pesticidy. Vyberte si. Chcete jahody vzdy a vsude i za cenu, ze si pro ne do supermarketu budete chodit s plynovou maskou nebo i kyslikovou bombou, jako lidi v Ostrave? Jestli se i nadale bude produkce, spotreba a vubec vsechno zdvojnasobovat zhruba kazdych 10 let, mohl byste se toho dockat.

        • Pokud chce člověk jezdit za 5-6l pak si musí koupit „hyundaje“ nebo „oktávku“ ale těžko s tím převeze 1t náklad nebo 2koně na kouli. Jinak ze zkušenosti to auto jezdí za 14-15l, na plynu pak o 1,5l mín. Samozřejmě je to hodně, ale tohle je pick-up, auto na pořádnou práci!!! K čemu mi je pracovní auto, který bude jezdit za třeba za 8l ale nic neutáhne a neuveze a za rok mu odrovnám motor. Auta na stavbách nejsou zatím moc vidět, protože o nich moc lidí ještě neví, marketing evropských vozů je dost přehlušující, sám jste toho důkazem.

          O spolehlivosti německých vozů by určitě mohli říct spoustu pozitivních věci samotní servisní technici VW, Bmw apod 🙂

          Ale určitě není problém kupte si německé tzn. pořizovací náklady budou 2x tak dražší než u US vozu, jistě to bude diesel tzn. opět dražší servisní náklady, takže sice budete u pumpy platit méně ale než se vám to vrátí zpátky, tak vám ho v lepším případě vykradou v horším ukradnou, taky vlastní zkušenost.

          BTW v neexistuje lépe vybavené evropské auto za tyto peníze a proč nemít v autě kvalitní hifi, kvalitní sedačky když v tom člověk tráví téměř třetinu života. Víc než doma, kam si každej kupuje 42″ LCD TV a domácí kina a to je ok.

          Odpovědět
          • Kdyz nekdo potrebuje vozit 1 tunu, presneji receno 681 kg, at si koupi Dodge. Jde ale o to, ze ve vetsine pripadu si Dodge kupuji lide, kteri v nem pak prevazeji jeden kufrik nebo kabelku. V tomto duchu vyzniva i clanek: Kupte si Dodge, je to skvele auto na pohodlne prevazeni kufriku. To, ze se na tom daji vozit cihly je zmineno jako moznost, ktere vyuziji ti, kterym nevadi, ze si Dodge uspini. Ti si na to vetsinou ale radsi koupi uplne jine auto. A uvazte jeste jednu vec: Patrne zijete v Evrope, snazte se tedy o to, aby vase penize v Evrope zustaly. To, ze ted usetrite koupi ciziho vyrobku se vam jednou prodrazi, az jednou v Evrope nebude ani kacka, protoze vsichni nakupovali v USA a v Cine a Evropa bude totalne v zakonceni zazivaciho traktu.

            P.S.: Kdyz chcete auto, ktere je celkem dost spolehlive a ktere vam pravdepodobne neukradnou, kupte si Volvo. Je to dnes sice Ford, ale aspon je snad jeste delaji v Evrope a spolehlivosti predci typicke Fordy.

          • Volvo je super auto, dokud se s ním nemusí do servisu. Když chce někdo RAM, tak ať si ho koupí, já si to auto chci taky koupit a přesedlat z Jeepu. Protože mám velký auta rád a jsem na to zvyklej. A pokud proti tomu někdo něco má, tak je zakomplexovanej závislák nic víc. Proč se Češi starají o to, v jakým autě jezdí jejich soused?

          • Jo a až nějaká Evropská automobilka vyrobí auto na úrovni RAM za milion korun, tak si ho rád koupím. A tím myslím, velikost, spolehlivost a komfort.

          • Jeep bych neměnil. Dodge se chová ještě víc jako žebřiňák než Jeep. Mám WJ s 2,7CRD a další auto bude zase WJ jen hledám málo jetý s Hemi 🙂

          • POZOR: Volvo už nepatří Fordu, ale čínské Geely od 2010.

            To jestli si Dodge RAM koupí správce horské chaty, který využije jeho schopnosti nebo manažer z Prahy není chybou samotného auta! Auto nemůže za svého majitele.

          • Zajímalo by mne, v jakém voze a jak využitém jezdíte vy? Moralizování je sice krásná věc, ale většinou jen do té míry do jaké se to doyčnému hodí. A s tím Volem jste šlápl opravdu vedle. Z vašich připomínek je silně cítit odpor ke globalizmu. Bohužel taková je doba a většina lidí (obzvláště z ČR) nemá důvod se chovat zodpovědně. To ale nemění nic na tom, že každý má právo žít tak jak si sám úváží a pouze systém ho může soudit. A to že se takové vozy stále prodávají znamená že je po nich stále poptávka a zjistěte si z jakého důvodu a kde většina těchto vozů končí. Váš názor že ve většině těchto vozů jezdí pouze řidič a jeho taška je opravdu mimo realitu, pokud tedy většinou nemyslíte těch pár kusů kterých se producíruje např. po Praze. Reagoval bych i k vašim dalším výrokům, ale řekl bych že je to pouze škoda času

          • Mily pane JardoP, ackoliv nejsem vyznavacem ani americkych, ani „velkych“ aut, respektuju ze se RAM nekomu libi a ze si jej nekdo koupi ikdyz vozi jen sebe a svou aktovku. Ten dotycny nejen ze zaplati vyssi DPH v ramci porizovaci ceny (otazku odpoctu ponechme stranou), ale taktez plati vice na spotrebni dani (auto mu zere o neco vic) apod. Tudiz nevidim duvod k zavadeni zvlastni dane, kdyz uz tak dotycny plati vic, nez-li kdyby si koupil napr. Citygo.

            Jinak vseobecne, Topdrive.cz je server o luxusnich vozech a ve vetsine pripadu plati, ze luxusni auto ma v porovnani s ostatnimi vyssi vykon = vyssi spotreba a takove auto taktez navenek ukazuje jak styl svuj, tak styl sveho majitele. Proto bych Vam doporucoval nezvysovat svuj „carbon footprint“ tim, ze spotrebovavate elektrinu jak sveho PC, tak stolni lampicky surfovanim po webech, ktere Vas v podstate nezajimaji a naopak by pro Vas bylo urcite prinosne radeji navstivit weby Deti Zeme anebo Jihoceskych Matek…

          • Kamo, ty jsi nejakej sam zamindrakovanej. Proc sem nekomu cpes sve dementni nazory.zajimalo by me v cem jezdis ty, kdyz jsi tak sporivy. Mozna ani nemas ridicak co 🙂 ……

          • Od toho se tato stranka jmenuje „Nazory k clanku“, aby zde lidi zverejnovali sve nazory. Pokud mas nazor jiny, nic ti nebrani ho zde zverejnit. Pokud chces s nazory polemizovat, uved argumenty. Pokud tedy jsi schopen i neceho komplikovanejsiho, nez typicky ceskeho argumentum ad hominem.

            Ano, jiste, ty umis leda tak prehlednout vse, o cem mluvim a prevest to na sporivost a zamindrakovanost – patrne dve slova, ktera jsi cetl v Blesku nebo slysel v televizi. Na jinem foru pak budes nadavat, ze vzduch neni k dychani a samozrejme, muzou za to „oni“, ty ani nahodou.

    • A napadlo vás,že toto vozidlo vlastní člověk jako jsem třeba já, bydlící na vesnici, kde každý má traktor zatímco já toto? Že mám vlastní les o který se musím starat a do kterého mi nevede asfaltová cesta? Že mám toto vozidlo kromě běžného nákupu, návštěv stavebnin, tedy především na práci a pracuji od rána do večera? Nenapadlo? Je to znát, protože jinak bzste nemohl napsat takovou a admin promine HOVADINU! Kromě toho toto vozidlo splňuje Euro 5!Oktávka je dobrá akorát pro někoho, kdo dojíždí každý den za prací a na víkend si převáží štafle na chalupu.

      Odpovědět
      • A vite, ze napadlo? Ovsem rozhlednete se. Kolik tehle aut vidite zablacenych a poskrabanych od prace na vesnici a kolik jich vidite nalestenych, neposkvrnenych bez smitka prachu a skrabancu, napriklad zaparkovanych ve meste na miste, kde by normalne stala dve auta?

        Blahopreji, jste jeden z mala, kteri si Dodge koupili na praci a ne na ukazovani majetku.

        Odpovědět
  2. Je třeba si uvědomit ještě jeden fakt – nejvíce RAMů se prodá v USA, kde se opravdu používají jako užitková vozidla. Americké vozy prodané v Evropě ekonomiku našeho kontinentu opravdu nepotopí, protože evropské vozy se prodávají v USA a to v mnohem větší míře. Pro řadu evropských automobilek je nebo do nedávna byl trh USA hlavním odbytištěm! Po luxusních vozech z Evropy byl na severoamerickém kontinentu vždycky hlad. Koncemkonců i čínský trh je obrovským trhem, který svoji velikost ještě neukázal v plné síle, takže evropské zboží má kam směřovat.

    Odpovědět
  3. Tak pánové a dámy ruku nahoře kdo to auto řídil. Já měl donedávna v oblibě pouze vozy se světlou výškou do 10cm, ostře řezané zatáčky s náklonem max 3cm. Ale tohle je fakt jiná káva, zátah jako bejk, příjemný pocit za volantem, nadhled a prostě celková pohoda. Takže i dopravní zácpu jsem tak nějak prožil bez zbytečné hysterie… 🙂 alespoň jednou si to zkuste, tak good luck a šťastnou cestu.

    Odpovědět
  4. Osobně bych si to auto ve své situaci nekoupil, ale mít potřebu vozit koně, karavany, auta či jiné návěsy tak bych do něj šel. Spotřeba kolem 20 litrů sice nepotěší, ale na rozdíl od stejně výkoného turbodieselu potěší servisem. Nemusíte po 100tis km repasovat tubo, měnit čerpadlo nebo řešit v zimě nenastartování kvůli zparafínované naftě. Vůbec se těm američanům nedivím, že si kupují takové auta – mají na to, benzín za hubičku(ve srovnání s prům. výplatou). HEMI je celkem zastaralý (nebo se dá říct osvědčený) typ motoru a oni vědí, proč jej tam dávájí.
    A ekologie? POkud si koupím stejně vělký auto s dieselem co žere 10l na sto tak pro změnu vypustím možná menší omise CO2 ale větší emise NOx a sazí a dalších sraček, takže to menší spotřebu vykompenzuje a benzínový HEMI je stejně ekologický, jen vypustí víc neškodného CO2, který dýcháme pořád (tuším 11% atmosféry)

    Odpovědět
  5. Celkem jsem se pobavil nad některými příspěvky. Ať už nad tím že průměrná spotřeba je u tohoto vozu 13l, tak nad tím jak tady na toto auto lidi plivají a pomlouvají lidi co si to koupí.
    To jsou asi ti samí lidé co jezdí ve starých vyřechtaných herkách co vypouštějí modrý kouř z výfuku a člověk kvůli nim zapíná vnitřní recyklaci, nebo spořílci s Dieslovým motorem kteří plni horko těžko Euro II a nebo ani to ne a emise těchto sraček jsou 100x horší. Tj jen tak na okraj.
    Ale ve finále je to jen bledá závist a to ruku na srdce. Buďme realisti, každý si koupí to na co má a co se mu líbí. Když budu vydělávat 30tis měsíčně, tak si jako každý správný Čech koupím Octávku, ale když budu vydělávat 300tis měsíčně tak si Octávku asi nekoupí nikdo z Vás! A spotřeba vás asi taky zajímat nebude, když zrovna nebudete urputní ekologové. Takže asi toliko k blbým řečím o lidech s kufříkem.

    Odpovědět
    • palec nahoru, konečně názor, který stojí za to si přečíst a který něco vystihuje v pravém slova smyslu

      Odpovědět
      • mám taky americké auto, a nedám na něj dopustit, pokud se týká ekologie tam jezdím na plyn, a výkon je možná ještě větší, takže lze do takového auta namontovat plyn a je to. Spotřeba se pohybuje o 2 litry víc jak benzín, ale je to živější. A hlavně americké vozy něco vydží, nesmrtelné motory, nemusíte na takové auto roky šahat jen měnit olej, a to je dostatečná úspora peněz a ekologie oproti dieslům. Jsem s amerikou spokojený, ale chtěl bych něco větší s větším obsahem jako je právěr dodge ram, ale nechce se mi toho mýho prodávat. Mám ho rád

        Odpovědět
  6. A jeje tady se rozjizdi debata ochrancu prirody nebo hospodskych povalecu masirujicich se komu jeho octavie tdi pije mene??? Ukazte mi nekdo velkeho pickupa s pohonem 4 kol ktery zvlada teren a soucasne co muze s klidem tahat 3.5 tuny za sebou a papka 5litru na 100. Porad si myslim ze tenhle stroj s pohonem na lpg je uspornejsi a silnejsi delnik nez jeho naftove konkurence…. at chcete nebo ne jakekoli auto tohoto typu zere stale okolo 10/100 a nalozene zaprazene nebo dokonce v terenu jeste vic. !

    Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.